Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@09:18:34 GMT

لزوم اثرگذاری قضات بازنشسته در منصب وکالت

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ | کد خبر: ۱۲۶۵۲۷۹۱

لزوم اثرگذاری قضات بازنشسته در منصب وکالت

به گزارشگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور صبح امروز در مراسمتجلیل از قضات بازنشسته دادستانی کل کشور در سال جاری، ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و عید نوروز کار قضا را کاری سخت از نظر محتوایی و شکلی توصیف کرد و اظهار داشت: کسی که بیش از 30 سال در سنگر قضاوت به مردم خدمت می کند و به افتخار بازنشستگی نایل می شود مصداق شخصی است که به تعبیر امام حسین (ع) مشمول یکی از نعمت‌های الهی که بر اساس آن مردم برای رفع حاجاتشان به او مراجعه می کنند، شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: وقتی کار قاضی پس از 30 سال خدمت در مسیر حل و فصل مسایل مردم بر اساس موازین شرعی و قانونی به پایان می رسد، اتمام این خدمت می‌تواند موجب افتخار باشد.
دادستان کل کشور تصریح کرد: اگر چه فرد بازنشسته با نایل شدن به افتخار بازنشستگی از خدمت به خلق محروم می شود؛ اما اینکه توانسته است خدمت خود را به سلامت به پایان برساند و دچار آسیب نشود، افتخار بسیار بزرگی است.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری به قضاتی که پس از بازنشستگی به امر وکالت مشغول می شوند توصیه کرد که تلاش کنند در این منصب نیز تأثیر گذار باشند.
وی وکلا را بالی برای تحقق عدالت توصیف کرد و به نقش تاثیر گذار وکیل در حل و فصل دعاوی اشاره کرد و گفت: اگر وکیل در راستای صلح و سازش و اصلاح ذات البین قدم بردارد ارزش و اجر بسیار بالایی را متوجه خود ساخته است و همان طور که در روایات نقل شده اگر انسان برای صلح و سازش دو برادر مومن خود وقت بگذارند اجر این کار بسیار زیاد است.
این مسئول عالی قضایی کاهش بار قوه قضاییه را به عنوان نقش تاثیر گذار دیگر وکیل عنوان کرد،گفت: وکیل باید تلاش کند که فرهنگ صلح و سازش را در جامعه افزایش دهد.
دادستان کل کشور ادامه داد: قضاتی که به سمت وکالت می‌روند باید سعی کنند اثر گذار باشند و کمکی برای دستگاه قضایی شوند.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری در ادامه این جلسه به بیان مطالبی در مدح و ثنای شخصیت حضرت زهرا (س) پرداخت و اظهار کرد: حضرت زهرا(س) قطعه ای از نور بود که خداوند برای مدت کوتاهی به بشریت اهدا کرد.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری در پایان با بیان اینکه افتخار ما این است که از محبان حضرت زهرا (س) و مکتب ایشان باشیم، از زحمات تمام کسانی که در یک سال گذشته در دادستانی کل کشور خدمت کرده اند قدردانی و برای همه آن‌ها آرزوی موفقیت کرد.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۵۲۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | گفت و گوی اختصاصی با وکیل تتلو

تعداد بازدید : 8 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته
  • سالن جشن آموزش و پرورش در شأن معلم نیست/ لزوم تکریم توسط جامعه
  • رئیس قوه قضاییه: برخی قضات گله می‌کنند که پرونده‌ها با ابهامات زیاد به اجرای احکام می‌روند
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش
  • ببینید | گفت و گوی اختصاصی با وکیل تتلو
  • لزوم هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت قدیمی
  • ای معلم؛ دست بوسی تو کم باشد مرا ای مهربان
  • خصم با ظالم و دستگیری از مظلوم شاخص رفتاری علی(ع) بود/ خدمت رسانی به فرد حادثه دیده سیره ائمه است