Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-29@07:28:57 GMT

روز ولادت حضرت فاطمه روز مادران و همسران شهدا است

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ | کد خبر: ۱۲۶۵۲۸۲۷

به گزارش جماران، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در دیدار با جمعی از مادران شهدا که ظهر امروز در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن، اظهار کرد: در روایات موجود از پیامبر اسلام (ص) نقل شده است که بالای هر نیکوکاری، نیکوکار دیگری است تا آن‌گاه که مرد در راه خدا کشته شود. پس چون در راه خدا کشته شد، بالاتر از آن نیکی وجود ندارد؛ علت این فرمایش پیامبر (ص) آن است که شهید تمام هستی و دارایی خود را اعطا می‌کند و این امر باعث کسب چنین جایگاهی توسط او می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حدیثی دیگر از پیامبر (ص) یادآور شد: ایشان می‌فرمایند از افرادی که وارد بهشت می‌شوند هیچ‌کس آرزوی بازگشت به دنیا را ندارد گر چه تمام آنچه در زمین است از آنِ وی شود، مگر شهید که او به سبب کرامتی که در شهادت می‌بیند، آرزو می‌کند به دنیا برگردد و ده‌ها مرتبه در راه خدا کشته شود. این فرمایش همانند همان جمله‌ای است که اصحاب امام حسین (ع) در شب عاشورا خطاب به ایشان گفتند.

یادگار امام ادامه داد: پیامبر (ص) برای مادران شهید مژده داده است که شهید هفتاد نفر از بستگان خود را شفاعت می‌کند و قطعاً مادران، نخستین نفر از نزدیکان هستند.

وی حضرت زهرا (س) را بزرگترین مادرشهید در طول تاریخ خواند و گفت: بنابراین، روز ولادت حضرت فاطمه (س) اگرچه روز زن، مادر و انسان کامل است، روز مادران و همسران شهید هم هست؛ زیرا ایشان همسر شهید بزرگ تاریخ، علی (ع) و مادر گرامی حضرت اباعبدالله (ع) هستند.

سیدحسن خمینی خطای به مادران شهدا، گفت:به حال آن‌ها که رفتند یا خودتان، افسوس نخوریدچرا که آن‌ها که رفتند به جایگاهی فوق خوبی‌ها رسیدند و اگر به این دنیا برگردند، بازهم می‌خواهند این راه را بروند و اگر چند روزی چشم ما از دیدن آن‌ها محروم شده است، اما اجر اخروی نصیبآنان شده است.

یادگار امام در پایان یاد و خاطره مرحومه خانم خدیجه ثقفی، همسر امام راحل و فرزندان ایشان را گرامی داشت.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۵۲۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیک ۲۰۰ متری در جشن ولادت امام حسن (ع)

کیک ۲۰۰ متری در جشن ولادت امام حسن (ع)

دیگر خبرها

  • خودنمایی زنان در مقابل مردان نامحرم نشانه جاهلیت است
  • ماجرای کسانی که چهره آدم دارند،اما قلب آنها قلب حیوان است
  • جشن بزرگ روزه اولی‌ها در روز ولادت کریم اهل‌بیت
  • روایت نور؛ از ابتدا تا انتهای سفر عاشقی به کربلای ایران
  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • کیک ۲۰۰ متری در جشن ولادت امام حسن (ع)
  • پدران و مادران شهدا در لامرد تجلیل شدند
  • سبط اکبر(ع) را بهتر بشناسید
  • ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد
  • بهبود شاخصه‌های اخلاقی انسان‌ها با الگوگیری از امام حسن مجتبی(ع)