Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-02@17:19:22 GMT

پاشنه آشیل روحانی و اصلاح طلبان در انتخابات96

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ | کد خبر: ۱۲۶۵۳۲۹۹

پاشنه آشیل روحانی و اصلاح طلبان در انتخابات96

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، اهم خروجی رسانه‌های برون مرزی با موضوع «ایران»، که محصول رصد گروهمانیتورینگجام طی ساعات اخیر می‌باشد، در قالب اخبار کوتاه از منظرتان می‌گذرد.

بی‌بی‌سی: وزیر اطلاعات ایران در مصاحبه زنده تلویزیونی گفت که ذخیره اورانیوم طبیعی ایران رو به اتمام بود و اگر برجام به‌دست نمی‌آمد، تأسیسات غنیسازی ایران قادر به ادامه کار نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او در پاسخ به منتقدان دولت سخن می‌گفت که توافق هسته‌ای را خسارت محض [به تعبیر رهبر ایران] و دستاوردهای آن را تقریبا هیچ[به تعبیر رئیس بانک مرکزی] توصیف می‌کنند.

شبکه کلمه/ مهدی خزعلی: آقای روحانی فیش های نجومی را خیلی راحت و با یک نامه سرو تهش را هم آورد و مردم را خیلی راحت فریب داد؛ باید توجه جدی مردم را جلب کرد که جواب فیش های نجومی فقط یک نامه نبود بلکه شفافیت اقتصادی در سراسر کشور بود

امریکن‌اینترپرایز: وقت آن رسیده که از ناخرسندی ایرانی‌ها به خاطر ناتوانی مقامات این کشور در تأمین رفاه مردم استفاده شود.

مقامات امریکایی باید در رسانه ها بویژه رسانه های فارسی زبان که هدفشان مردم ایران است دلایل گسترده شدن فقر در ایران را برجسته نمایند تا مردم عصبانیت خود را به سویی که باید، متمرکز کنند.

امریکن‌اینترپرایز: برجام نه تنها دست‌آوردی برای دولت روحانی محسوب نمی‌شود، بلکه با نزدیک‌تر شدن به انتخابات و بی‌فایده بودن توافق هسته‌ای برای مردم عادی در ایران، اکنون به پاشنه آشیل روحانی و اصلاح‌طلبان تبدیل شده است.

رادیو فردا: آرایش انتخابات ۹۶ را «یکپارچگی اصلاح طلبان » و «پراکندگی اصولگرایان» تشکیل می دهد؛ با این آرایش نامزد یا نامزدهای اصولگرایان هر که باشد احتمال شکست آنان در این دور از انتخابات قویاً محتمل است.

رادیو فردا: در حالی که اردوگاه اصلاح طلبان بر نامزد واحد خود (روحانی) به اجماع دست یافته اند، اردوگاه اصولگرایان هنوز فهرست بلندی از نامزدها را در برابر خود دارد.
این در حالی است که برخی از نامزدهای جمنا مثل قالیباف، جلیلی و محسن رضایی شکست خوردگان ادوار پیشین هستند ولی حاضر به کناره گیری از کاندیداتوری نیستند.

مطرح بودن نام این شکست خوردگان خود به معنای آن است که هیچ یک از آنان انعطاف و قدرت کناره گیری به نفع دیگری را ندارد(برخلاف عارف که به نفع روحانی در ۸۴ کناره گیری کرد و در این دوره نیز قویا در پشتیبانی از او درآمده است)

امریکن کانسروتیو: دولت ترامپ بعد از چند هفته رجز خوانی علیه ایران، اکنون به آرامی در حال کم کردن لفاظی های خود است؛ ترامپ وعده داده بود که همه گزینه ها علیه ایران روی میز است؛ اما چه کاری انجام داد؟

زیتون/ مسعود بهنود: با وجود ۲۲ درصد رای اصلاح‌طلبان، در دل مناطق محروم، درصد حامیان اصلاح‌طلبان خیلی پایین است اما همین مناطق دورافتاده تعیین‌کننده رای هستند.

من مخالف نظریه مهندسی انتخابات از داخل بیت رهبری ایران هستم. نیازی به چنین مساله‌ای نیست.

المانیتور: دولت روحانی برای رفع بیکاری اقدام موثری انجام نداده و در بهبود شرایط تجاری و مبارزه با فساد هم شکست خورده است؛ بیشتر بانک‌ها در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

به طور کلی، سیاست‌های اقتصادی دولت روحانی نتایج محدودی داشته و اقدامات بیشتری نیاز است تا حال و هوای بازار تغییر کند و فعالیت بخش خصوصی تسهیل شود.

78 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی شبکه صدای آمریکا در پاسخ به این سوال که «آیا دولت روحانی در مدیریت بحران های داخلی و خارجی، موفق بوده است» گزینه خیر را انتخاب کردند.

بی بی سی: مهترین دلایلی که باعث شده نرخ رشد جمعیت در ایران از 1.29 درصد در سال 90 به 1.24 درصد در سال 95 برسد:

*افزایش سن ازدواج.

*افزایش میزان طلاق.

*کاهش جمعیت روستاها و افزایش قابل توجه شهر نشینی.

* اجاره نشینی یک سوم ایرانی ها؛ درحالیکه تعداد خانه های خالی در ایران 2 برابر شده است.

* بیکاری نصف نیروهای جدید کاری در ایران.

بی بی سی: متوسط سن ایرانی ها کمی بیشتر از 29 سال است، درحالی که این نسبت در افغانستان و پاکستان 18 و 24 سال است؛ این آمار نشان می دهد که ایران در بین کشورهای همسایه درحال پیر شدن می باشد.

233

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۵۳۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغ آمریکایی‌ها غاز است!

از دید غرب‌زدگان، دستگیری و ضرب و جرح دانشجویان، چون در خاک آمریکا و اروپا انجام می‌شود مصداق امنیت‌سازی و ایجاد ثبات و یکدستی مواضع است و باید به آن احترام گذاشت! - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، محمدحسین مهدوی‌زادگان در یادداشتی نوشت: دستگیری 900 دانشجو در دانشگاه‌های کالیفرنیا و تگزاس، ورود پلیس ضدشورش به حریم دانشگاه‌ها با اجازه رسمی از نهادهای قانونی قدرت در آمریکا، ضرب و جرح شدید دانشجویان توسط پلیس فدرال و وعده‌های انتخاباتی نامزدهای 2 حزب دموکرات و جمهوری‌خواه (بایدن و ترامپ) مبنی بر اخراج دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی از دانشگاه‌ها و حتی در صورت امکان خاک آمریکا، جملگی تبدیل به تیتر رسانه‌های غربی شده‌اند. از سوی دیگر، تعمیم اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی در آمریکا به کشورهای اروپایی، منجر به آن شده تا پلیس و نهادهای امنیتی کشورهای انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا، سوئد، فنلاند و دانمارک نیز مواضع مشابهی علیه دانشجویان منتقد نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه مطرح کرده و با وعده سخت‌ترین مجازات‌ها به خیال خود از وقوع این اعتراضات پیشگیری کنند!

1- اگر چه تونل وحشت نهادهای سیاسی و امنیتی غرب برای دانشجویان نتوانسته آنها را از مسیر انسانیت و غیرت منحرف کند اما سکوت برخی جریانات سیاسی در داخل کشورمان در قبال آنچه در آمریکا و اروپا می‌گذرد، جای بسی تأمل و البته شرم دارد!

در جریان اغتشاشات سال‌های 78 و 88 و حتی در بحبوحه زمانی فتنه‌ای که سال 1401 با محوریت و مدیریت پشت پرده فمینیست‌های دوآتشه جریانات ضدانقلاب و برانداز داخلی و خارج‌نشین شکل گرفت، برخی احزاب اصلاح‌طلب و در راس آنها حزب اتحاد ملت به رهبری آذر منصوری (رئیس خودخوانده جبهه اصلاحات) بدترین و سخت‌ترین مواضع ممکن را در اتهام‌زنی به نظام جمهوری اسلامی و ساختار حقوقی و امنیتی جاری در آن اتخاذ کرده و از هم‌افزایی با جریان‌های ضدانقلاب مانند سلطنت‌طلبان و منافقین تروریست ابایی نداشتند. آنها مدعی بودند به قداست حریم دانشگاه اعتقاد عمیق دارند و دانشجو آزاد است هر گونه می‌خواهد رفتار کرده و شعار دهد و کسی نیز نباید جلودار آن باشد. در این مجال قصد نقد این رویکرد و تفکر را نداریم اما سوال اساسی این است: اگر دانشگاه دارای چنین قداست ذاتی و حریم محکمی است، چرا هم‌اکنون از اردوگاه‌های رسانه‌ای روشنفکر و غرب‌زده داخلی صدایی در حمایت از دانشجویان آمریکایی و اروپایی مخالف نسل‌کشی کودکان فلسطینی مشاهده نمی‌شود؟!

2- صورت‌مساله مشخص است: از دید این غرب‌زدگان، دستگیری و ضرب و جرح دانشجویان، چون در خاک آمریکا و اروپا انجام می‌شود مصداق امنیت‌سازی و ایجاد ثبات و یکدستی مواضع است و باید به آن احترام گذاشت(!) به نظر می‌رسد خط قرمز اصلاح‌طلبان نه آزادی است، نه دانشگاه، نه آزادی بیان، بلکه این قداست(!) آمریکاست که خط قرمز آنها در تحلیل‌ها و گفتارهای رسانه‌ای و حزبی محسوب می‌شود! سکوت بسیاری از احزاب اصلاح‌طلب در قبال اعتراضات غیرتمندانه دانشجویان آمریکایی و اروپایی، جلوه‌ای از بدیهیات حاکم بر تفکر و مانیفست حزبی و دستور‌العمل سیاسی این گروه‌هاست. در اینجا ما با نوعی پارادوکس مدیریت شده مواجه هستیم که در آن رفتارها و ارزش‌ها اصالت نداشته و این ساختارها هستند که حسن یا قبح یک رفتار یا گفتار را تعیین می‌کنند. گویا نظریه «ساختار - بازیگر» که توسط کنت والتز بر مبنای نگاه نئورئالیستی وضع شده، تبدیل به یک الگوی ثابت ذهنی و تحلیلی در میان اصلاح‌طلبان و حامیان فتنه شده است! جایی که ساختار نسبت به بازیگران اصالت داشته و بازیگرانی که نخواهند در قالب آن بگنجند، جایی در آن ندارند.

آنگونه که اصلاح‌طلبان  تندرو و روشنفکران غرب‌زده نسبت به ساختار جاری قدرت در غرب ارزش و احترام قائل هستند، خود شهروندان و حتی برخی سیاستمداران غربی نیستند! پلیس فدرال و دیوان عالی آمریکا، در این نگاه مسموم دارای ارزش هستند زیرا متعلق به ساختار قدرت در غرب هستند؛ آنها می‌توانند هزاران دانشجو را سرکوب کرده و آنها را تا آنجا که می‌توانند ضرب و جرح کنند و بعد هم با تحسین مدعیان آزادی بیان و حقوق بشر روبه‌رو شوند. این همان سیکل معیوبی است که ورودی و خروجی آن هر 2 بر اساس «غرب‌پرستی» به جای «بها دادن به اصالت‌ها و ارزش‌ها» در آمریکا و اروپا شکل گرفته و البته، از سوی جریانات واداده داخلی نیز مورد کرنش و احترام واقع می‌شود.

منبع:‌ وطن امروز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دفاع هوایی پاشنه آشیل اتحادیه اروپا
  • اقتصاد پاشنه آشیل کشور است
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • هم‌میهن آمریکا و انتساب رکورد تورمی روحانی به رئیسی!
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • دانشگاه‌ها؛ پاشنه آشیل دولت آمریکا / عملیات وعده صادق نتیجه اقتدار علمی ایران است   
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان | این خانم روان درمانگر سریال است یا...؟ | پاشنه آشیل «افعی تهران» | ببینید
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!