Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه اروپا تشبیه دولت های آلمان و هلند به نازی ها توسط رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را غیرقابل قبول خواند. اتحادیه اروپا تشبیه دولت های آلمان و هلند به نازی ها توسط رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را غیرقابل قبول خواند.
به گزارش نامه نیوز به نقل از یورونیوز:ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در واکنش به اظهارات تند و تیز رجب طیب اردوغان گفت که « از اظهارات ترکیه در خصوص هلند و آلمان شوکه شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرگز نمی توانم مقایسه دولت های آلمان و هلند با نازی ها را بپذیرم. این به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. کسی که این کار را می کند از اروپا فاصله می گیرد و در مسیر ورود به اتحادیه اروپا حرکت نمی کند. این اتحادیه اروپا نیست که بدنبال پیوستن به ترکیه است. ترکیه در پی پیوستن به اتحادیه است.»
اردوغان خشمگین از این که چند کشور اروپایی به وزرای ترکیه اجازه سخنرانی تبلیغاتی در خاک خود را نداده اند، رفتار و تصمیم آنها را به نازی ها و فاشیسم تشبیه کرده و صلحبانان هلندی سازمان ملل متحد را در کشتار سربرنیتسا مقصر خوانده است.
دولت ترکیه در تلاش برای تصویب لایحه اصلاح قانون اساسی با برگزاری یک همه پرسی و میتینگ هایی در شهرهای اروپا در پی جلب آرای میلیون ها نفر از ترک تبارهای مقیم اروپاست.

منبع: نامه نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namehnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نامه نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۵۶۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات جهانی به سود ایران است

سعید لیلاز: غربی‌ها متوجه شدند که قسمت کوچکی از بحران میان فلسطین و اسرائیل، تحت تاثیر ایران است.

به گزارش مشرق، یک فعال سیاسی اصلاح طلب بر این باور است که تحولات جهانی چند سال گذشته به سود جمهوری اسلامی ایران بوده است.

سعید لیلاز طی گفتگویی با یورونیوز تاکید با بیان اینکه در سه سال گذشته همه تحولات بین‌المللی، کم یا زیاد، به سود جمهوری اسلامی بوده، تصریح می کند، از جمله بحران غزه که باعث شده توجه غرب همان قدر که از اوکراین منحرف شده، از روابط ایران و چین هم منحرف شود به سمت حل و فصل بحران غزه. بویژه که غربی‌ها در این فاصله متوجه شدند که قسمت کوچکی از بحران میان فلسطین و اسرائیل، تحت تاثیر ایران است.

وی همچنین در بخش دیگری از گفتگوی خود با اشاره به اینکه تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران بیشتر اثر سیاسی و سمبلیک دارد و بر زندگی مردم و اقتصاد ایران تاثیر عمیقی نخواهد داشت، می گوید: او درباره تاثیر تحریم‌ها بر روابط ایران و اروپا گفت: تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا نقار و شکاف بین ایران و این اتحادیه را بیشتر خواهد کرد. اتحادیه اروپا در گذشته میانجی بین ایران و آمریکا بود، ولی الان کشورهای عربی این نقش را بر عهده دارند.

دیگر خبرها

  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد؟ + فیلم | وقتی دست آقای سیاستمدار روی هوا ماند!
  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد+ فیلم
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی