Web Analytics Made Easy - Statcounter

امسال در آستانه سال نو با برپایی بازارچه‌هایی تمامی دست فروشان ساماندهی و سبب آسان شدن تردد، زیبایی و نظم در معابر شهرکرد شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، روزهای اندکی تا شروع سال جدید باقی مانده و مردم در تب و تاب خانه تکانی، خرید و آماده شدن برای ورود به سال نو هستند، گویی حضور در بازار شب عید حقیقتی انکارناپذیر است و زرق و برق بازار آنقدر جاذبه دارد که حتی اگر پولی در جیب نداشته باشی حداقل حق تماشا کردن بازار را از خود دریغ نکنی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور در بازار در میان شور و شوق و رفت و آمد مردم مرا به هم صحبتی با کسبه و مردم می‌کشاند.

هم‌زمان با خانم جوانی وارد مغازه پارچه فروشی می‌شوم، خانم جوان پارچه‌ای را انتخاب و خریداری می‌کند و روبه فروشنده می‌گوید چرا دائم اینجا فروشندگی نمی‌کنید و آقای اکبری می‌گوید من فروشنده دورگرد پارچه هستم و اسفندماه هرسال که اوضاع بازار بهتر است سعی می‌کنم مغازه‌ای را در سطح شهر اجاره کنم و پارچه‌های خود را بفروشم چرا که با ساکن شدن در یک جا، کم و بیش فروش بهتر و درآمد بیشتری پیدا می‌کنم.

زن میان‌سالی که شاهد گفت وگوی آن دو بوده می‌گوید: شما مغازه اجاره کردید بقیه دست فروش‌ها کجا رفتند، به فکر فرو رفتم که به راستی چرا مثل هرسال بساط دست فروشان در پیاده روها پهن نیست تا مردم را به دور خود جمع کند.

برای یافتن پاسخ به سراغ مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری شهرکرد رفتم.

هیچ مجوز دستفروشی در شهرکرد صادر نشد

سیدرضا هاشمی با اشاره به اینکه امسال هیچ مجوز دست فروشی صادر نشده است، گفت: طبق معمول هر ساله اما به صورت گسترده‌تر دست فروشان شهرکرد را در یک بازار مجتمع در میدان انقلاب ساماندهی کردیم.

وی افزود: این بازارچه موقت در زمینی به مساحت 3 هزار مترمربع و در قالب130غرفه برای عرضه میوه و تره‌بار، پوشاک، مواد غذایی و سایر مایحتاج مردم با اعتباری بالغ بر 500میلیون ریال راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری شهرکرد، اشغال نشدن پیاده روهای شهر از محصولات دست فروشان، آسان شدن تردد و زیبایی و نظم در معابر شهرکرد را از مزایای ساماندهی دست فروشان دانست و تصریح کرد: تعدادی از صاحبان غرفه‌ها مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی و مابقی دست فروشان سطح شهر هستند که با ایجاد این بازارچه هم صاحبان غرفه‌ها و هم مردم در سایه آرامش و نظم به کسب و کار و خرید می‌پردازند.

هاشمی بیان کرد: در صورت در اختیار داشتن مکانی برای ایجاد بازارچه‌های دائمی می‌توان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، از مزایای این بازارچه‌ها در طول سال بهره‌مند شد.

سری به این بازارچه زدم که هیاهو و پویایی آن هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد. به سمت غرفه لباس فروشی رفتم و در مورد اوضاع خرید و فروش پرسیدم.

خانم صفری یکی از فروشندگان لباس در این بازارچه گفت: به لطف مسئولان شهرداری این بازارچه هرچند موقت اما مکان خوب و مطمئنی است تا بتوانم درآمد حلالی برای خانواده‌ام داشته باشم.

خانم و آقای جوانی که برای خرید به این غرفه آمده‌اند وارد گفت وگوی ما شدند و مرد جوان گفت: وجود این بازارچه‌ها دسترسی راحت‌تر به همه اقلام مصرفی را برای ما فراهم می‌کند.

من با این فکر که این شور و اشتیاق و امید مردم نویدبخش سال خوبی برای همگان خواهد بود جمع 3 نفره آنها را ترک کردم.

انتهای پیام/

R41350/P1377/S6,54/CT6

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۵۶۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌های تردد در معابر تهران به مناسبت شهادت امام صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ احسان مؤمنی، در خصوص محدودیت‌های اعمال شده در اطراف میدان صادقیه گفت: با توجه به سالروز شهادت امام جعفر صادق و مراسمی که در این میدان برگزار می‌شود برای هرچه بهتر برگزاری مراسم و عزاداری محدودیت‌های به اجرا درآمده است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در بزرگراه اشرفی اصفهانی مسیر شمال به جنوب از خیابان سازمان آب محدودیت اجرا شده است.

وی تصریح کرد: در خیابان آیت الله کاشانی در مسیر شرق به غرب از میدان صادقیه از بلوار ابوذر محدودیت برقرار شده است.

سرهنگ مؤمنی گفت: شهروندانی که در محور آیت الله کاشانی در حرکت هستند قبل از اینکه به خیابان ابوذر برسند می‌توانند از خیابان سلیمی جهرمی و معابر پیرامونی استفاده کنند.

وی افزود: در مسیر شمال به جنوب هم قبل از رسیدن به خیابان سازمان آب می‌توانند از معابر تعبیه شده برای تغییر مسیر استفاده کنند.

سرهنگ مؤمنی گفت: این مراسم تا بعد از نماز ظهر و عصر ادامه خواهد یافت و محدودیت‌های ترافیکی نیز تا پایان مراسم و تخلیه معابر از شهروندان ادامه خواهد یافت.

کد خبر 6096218

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های تردد در معابر تهران به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • مشکل تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • مشکلی برای تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • هیچ گونه مشکلی برای تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • بازار طلای تهران در تعطیلی/ اعتصاب طلا فروشان در اعتراض به چیست؟
  • قهر زرگران از تهران تا شیراز و تبریز و اصفهان؛ چرا راسته طلا فروشان بازار‌ها تعطیل شد؟
  • پرونده قضایی برای حریق بازارچه امامزاده ابراهیم شفت گیلان
  • قهر زرگران از تهران تا شیراز و تبریز و اصفهان؛ چرا راسته طلا فروشان بازارها تعطیل شد؟
  • طلا فروشان باز هم زیر بار نرفتند!
  • آسفالت معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد