Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@18:49:02 GMT

اشد مجازات برای کلاهبرداران ورمی کمپوست

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ | کد خبر: ۱۲۶۵۶۷۹۶

اعضای شبکه کلاهبرداری که با راه‌اندازی یک شرکت، از حدود 13 هزار نفر، میلیارد‌ها تومان کلاهبرداری کرده بودند پس ازمحاکمه در دادگاه کیفری استان تهران به حبس و رد مال به شاکی‌ها محکوم شدند.

به نوشته ایران، بر اساس اوراق پرونده، رسیدگی به این پرونده از اواسط سال 92 و با طرح شکایت چند هزار نفر از فریب خوردگان، در دادسرای شهرستان ملارد آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سرمایه‌گذارانی که پس از ناکامی در تحقق وعده‌های دروغین شرکت در زمینه سود دهی بالا و بازده سریع پول سرمایه‌گذاری شده، از این شرکت شکایت کرده بودند در تحقیقات گفتند: مدیران شرکت با تصاحب سرمایه‌هایشان، وعده هایشان را عملی نکردند. مالباختگان نیز با مراجعه به دفتر شرکت با درهای بسته روبه‌رو شدند.

بدین‌ترتیب با دستگیری رئیس شرکت که مدرک دکترایش نیز جعلی از کار درآمد روشن شد این فرد و شرکایش که از اعضای خانواده‌اش بودند با وعده‌های فریبنده از 13 هزار نفر کلاهبرداری کرده‌اند.

در این پرونده که مردم بیش از 20 استان کشور شکایت کرده بودند، حدود 200 میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری شده بود تا اینکه حدود 150 میلیارد تومان از طریق فروش اموال مدیران شرکت به مالباختگان برگردانده شد.

هر 9 متهم این پرونده چند روز قبل در شعبه یازدهم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند و صبح دیروز نیز قضات پس از شور این کلاهبرداران را به حبس و رد مال محکوم کردند. رئیس شرکت نیز به اشد مجازات و بیشترین میزان حبس نسبت به سایرین محکوم شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۵۶۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیئت منصفه دادگاه مطبوعات مدیرمسئول رویداد۲۴ را مجرم دانست

سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: دادگاه رسیدگی به پرونده‌های مجله ادبی ناداستان و پایگاه خبری رویداد۲۴ با حضور اعضای منصفه در شعبه نهم دادگاه کیفری یک تهران برگزار شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اکبر نصراللهی؛ سخنگوی هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی اظهار کرد: اتهام محمد حیدری؛ مدیرمسئول رویداد 24 در شکایت مهدی قدیمی؛ مدیرعامل شرکت واسپاری ملت "نشر مطالب خلاف واقع" در مطلبی با عنوان حقوق 170 میلیون تومانی مدیرعامل شرکت لیزینگ ملت با دستور مدیر بانک ملت! در نوزدهم تیر 1402 بود که در آن گفته شده است «مهدی قدمی» مدیرعامل شرکت واسپاری ملت، از شرکت‌های زیرمجموعه بانک ملت، «نجومی بگیر» است.

وی افزود: هیئت منصفه بعد از شنیدن دفاعیات متهم محمد حیدری؛ مدیرمسئول رویداد 24 را با اکثریت آراء مجرم دانست و مستحق تخفیف ندانست.

نصراللهی ادامه داد: پرونده دیگری که مورد بررسی گرفت مربوط به آرش صادق‌بیگی؛ مدیرمسئول و صاحب امتیاز مجله ناداستان و مهدی طلوعی؛ سردبیر مجله مذکور به اتهام اشاعه منکرات و اشاعه تصاویر و مطالب خلاف عفت عمومی بود که هیئت منصفه در این پرونده هم با اکثریت آرا متهمان را مجرم شناخت اما مستحق تخفیف دانست.

نصراللهی در پایان گفت: رای دادگاه رسیدگی به پرونده اتهامات محمد حیدری؛ مدیرمسئول رویداد 24، آرش صادق‌بیگی؛ مدیرمسئول و صاحب امتیاز مجله ناداستان و مهدی طلوعی؛ سردبیر مجله مذکور که به ریاست قاضی کریمی در شعبه 9 دادگاه کیفری یک برگزار شد، متعاقباً صادر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هیئت منصفه دادگاه مطبوعات مدیرمسئول رویداد۲۴ را مجرم دانست
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی در دیواندره
  • کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی ۲ خواهر در مازندران
  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد
  • انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران
  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • زیرمجموعه وسنا و مپنا به فرابورس می آید؟
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا
  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج