Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@12:30:50 GMT

فاجعه دفن زباله های عفونی در روستای دلازیان سمنان

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ | کد خبر: ۱۲۶۵۶۹۶۵

فاجعه دفن زباله های عفونی در روستای دلازیان سمنان

بی تدبیری سازمان محیط زیست به روستای دلازیان سمنان رسید این درحالی است که عده ای زباله های عفونی و بیمارستانی را از نقاط مختلف کشور به سمنان می آوردند و در حوالی مناطق روستایی رها می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شاخه طوبی، مشکلات و بی تدبیری های پی در پی در حوزه محیط زیست گویی تمامی ندارد و به قول معروف هر دم از این باغ بری می رسد، متاسفانه این نوبرانه تلخ این بار از روستای دلازیان سمنان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که روستای موردنظر تبدیل به چراهگاهی عفونی برای شتران و دام هایی شده که قوت غالب مردم این مناطق را تامین می کنند.

نیره قادری رییس شورای شهرستان سمنان در گفت وگو با خبرنگار شاخه طوبی در تشریح وضعیت بهداشتی نبودن محیط روستای دلازیان گفت: مدتی پیش از طریق مردم روستای دلازیان سمنان و چند تن از شترداران این منطقه مطلع شدم عده ای زباله های عفونی و بیمارستانی را در مکانی حوالی این روستا رها می کنند.

وی در ادامه افزود: پس از اطمینان از صحت این ماجرا به طور جدی پیگیر شدیم تا هرچه سریع تر جلوی این فاجعه را بگیریم، در نهایت متوجه شدیم عده ای زباله های عفونی و بیمارستانی را از نقاط کشور، از تهران بگیر تا چهار محال بختیاری به سمنان می آورند و در مکانی حوالی این روستا رها می کنند.

رییس شورای شهرستان سمنان در کمال ناباوری متوجه شدیم این کار با اجازه معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران به شکلی غیر قانونی و بدون مجوز تنها با هماهنگی استانداری سمنان صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: برای این کار باید با فرمانداری سمنان هماهنگ می شد در حالی که فرمانداری از این ماجرا کاملابی خبر بود.

قادری با اشاره به برگزاری جلسه ای با محوریت رسیدگی به وضعیت به وجود آمده با اعضای شورا، گفت:پس از انجام برنامه ریزی های لازم به سختی و با هماهنگی های بسیار جلسه با حضور فرماندار و نمایندگانی از سازمان محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و اداره منابع طبیعی سمنان برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه در این جلسه عوارض خطرناک این عمل اعم از بیماری شترهای این ناحیه و در نهایت عقیم شدن و بیماری انسان ها شناسایی شد، افزود: در نهایت صورت جلسه ای تهیه شد و مسئولان حاضر در جلسه تصمیم گرفتند ضمن غیرقانونی خواندن این عمل به طور جدی و قاطعانه از وقوع این رویداد جلوگیری نمایند.

رییس شورای شهرستان سمنان خاطرنشان کرد: از مردم شهرستان سمنان و تمامی روستاییان تقاضا دارم در صورت مشاهده مشکلاتی از این دست بلافاصله به ما اطلاع دهند،ما قطعا پیگیری خواهیم کرد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۵۶۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علی آبادی پیش از ظهر سه شنبه در نشست ستاد تسهیل استان مرکزی اظهار کرد: واحدهای تولیدی باید بر اساس مسؤولیت اجتماعی خود، در حوزه محیط زیست و به‌ویژه در حوزه آب، تعامل و هم افزایی لازم را در خصوص بازچرخانی پساب داشته باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست با تأکید بر لزوم توجه به محیط زیست در توسعه صنعتی، گفت: چنانچه به دنبال توسعه پایدار هستیم باید ابتدا به حفظ محیط زیست توجه ویژه داشته باشیم.

علی آبادی شهر اراک را یکی از شهرهای استراتژیک کشور عنوان کرد و افزود: مردم اراک در دوران دفاع مقدس هم ثابت کردند پشتیبان کشور هستند از این رو تمام ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان به کار گرفته می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رفع مشکل آلودگی هوای شهر اراک نیازمند مساعدت صنایع است، گفت: برای شهر اراک باید ۲ اقدام بزرگ، نخست تلاش برای از بین بردن منابع آلودگی و سپس عدم توسعه صنایع آلاینده با محوریت واحدهای تولیدی مدنظر ویژه قرار گیرد.

بررسی طرح‌های توسعه برخی واحدهای صنعتی، تأمین مواد اولیه، مسائل گمرکی، محیط زیست و منابع طبیعی، ضمانت‌های بانکی، امهال تسهیلات و بحث سرمایه در گردش بخشی از موضوعات مطرح شده در این نشست بود که وزیر صمت دستوراتی در جهت رفع موانع و حل مشکلات این واحدها و پیگیری موضوعات در ستاد ملی صادر کرد.

کد خبر 6099011

دیگر خبرها

  • توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد
  • قدردانی از معلمان حامی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری
  • تفکیک زباله در روستای قلعه بالای بیارجمند آغاز شد
  • تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری
  • کوه‌خواری و برهم زدن محیط زیست در روستای سرآسیاب شش + فیلم
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد