Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان‌ آرامستان‌های کلانشهر اراک گفت: برای نخستین‌بار امسال کیوسک جست‌وجوی قبور اموات را داریم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمد جعفرپور با اشاره به تمهیدات پنجشنبه پایان سال اظهار داشت: هر سال عمده مشکل این سازمان در پنجشنبه پایان سال با توجه به حجم بالای زائران، بحث عبور و مرور مردم و بحث‌های ترافیکی بود که امسال خوشبختانه بلوار ورودی سازمان را دوطرفه کردیم که بخش عمده‌ای از مشکلات ترافیکی را برطرف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اقدام دیگری که امسال انجام شد و می‌تواند در راحتی زائران در پنجشنبه پایان سال برای حضور در آرامستان موثر باشد احداث پارکینگی است که در ورودی آرامستان ساخته شده و با ظرفیت پذیرش 700 خودرو می‌تواند کمک موثری برای جلوگیری از ورود خودروها به داخل محوطه آرامستان باشد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های کلانشهر اراک تصریح کرد: احداث خیابان کمربندی که دیگر خروجی آن داخل آرامستان نباشد و افرادی که برای زیارت اهل قبور به آرامستان مراجعه می‌کنند می‌‌توانند از خروجی تعبیه شده که در خارج از آرامستان است از طریق کمربند شمالی منتهی به پمپ گاز وارد کمربندی شمالی خود شهر شوند دیگر اقدامی بوده که سبب کاهش مشکلات ترافیکی شده است.

جعفرپور بیان کرد: به منظور آماده‌سازی قبور هم اقداماتی مانند رفت‌وروب، شست‌وشو و به منظور قبور شهدا هم رنگ‌آمیزی و گل‌کاری و تعویض پرچم و غیره را مانند سنوات گذشته داشتیم.

وی ادامه داد: نیروهای راهنمایی و رانندگی هم آماده خدمت‌رسانی در زمینه ترافیک هستند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های کلانشهر اراک عنوان کرد: برای نخستین‌بار امسال کیوسک جست‌وجوی قبور اموات را داریم که افراد دچار سرگردانی برای پیدا کردن قبور مدنظر خود نشوند و از طریق این کیوسک‌ها بتوانند آدرس و شماره قطعه مورد نظر را دریافت کنند.

5900کیلوگرم شنیتسل مرغ غیربهداشتی در اراک کشف و معدوم شد

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اراک گفت: 5هزار و 900 کیلوگرم شنیتسل مرغ و فرآورده های خام دامی غیر بهداشتی در این شهرستان کشف و معدوم شد.

محمد جوانمرد با اشاره به کشف و معدوم‌سازی 5900کیلوگرم شنیسل مرغ و ماهی و فراورده‌های خوراکی دامی غیربهداشتی در این شهرستان اظهار داشت: این میزان ماهی، شنتیسل مرغ تخم‌گذار، آلایش خوراکی و فرآورده های خام دامی غیر بهداشتی در جریان بازدید و بازرسی بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی شهر اراک و در راستای ارتقا سطح بهداشت و سلامت جامعه از داخل یک سردخانه کشف و با دستور مقام قضایی از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی افزود: فساد، غیر بهداشتی و بالا بودن بار میکروبی این محصولات را از جمله دلایل ضبط این فرآورده ها بوده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اراک تصریح کرد: نظارت .و بازرسی از واحدهای تولید، نگهداری و عرضه محصولات خام دامی با هدف افزایش سلامت و امنیت غذایی در جامعه و جلوگیری از عرضه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی انجام می‌شود.

جوانمرد اضافه کرد: از شهروندان درخواست داریم تا در صورت مشاهده ارایه و فروش هرگونه فرآورده خام فاقد هویت بهداشتی معتبر با سامانه 1512 دامپزشکی تماس حاصل کنند و یا گزارشات خود دامپزشکی را در امر مبارزه با عرضه فرآورده های خام بهداشتی در سطح جامعه یاری کنند.

غاز بهره‌برداری از نخستین مرکز عرضه محصولات ارگانیک استان مرکزی

دبیر انجمن ارگانیک ایران گفت: بهره‌برداری از نخستین مرکز عرضه محصولات ارگانیک استان مرکزی در اراک به بهره‌برداری رسید.

محمد رضا داوری در مراسم بهره‌برداری از نخستین مرکز عرضه محصولات ارگانیک استان مرکزی اظهار داشت: این مرکز از نظر وسعت و ارایه 70نوع محصولات ارگانیک تنها مرکز ارایه محصولات فاقد بازمانده شیمیایی و در این استان و استان‌های همجوار محسوب می‌شود.

وی افزود: 60نوع این محصولات برای ترویج محصولات ایرانی از تولیدات ارگانیک داخلی و 10مورد از محصولات ارگانیک تولید خارج کشور هستند که به متقاضیان عرضه می‌شود.

دبیر انجمن ارگانیک ایران اضافه کرد: در این اکو کافه چای و دم نوش های ارگانیک داخلی با مواد قابل بازیافت که ضرری برای محیط زیست به همراه ندارند ارایه می‌شود که این مهم علاوه بر افزایش سلامتی در جامعه ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در بین مردم نیز به همراه دارد.

وی بیان کرد: محصولات ارگانیک در تقسیم بندی محصولات غذایی جزء سالمترین محصولات برای سلامت و کاهش بیماری‌ها در افراد محسوب می شود که به دلیل استفاده کم از آفت کش ها، کودهای شیمیایی و محصولات تراژن کمترین آسیب را به محیط زیست می‌رساند.

داوری افزود: محصولات ارگانیک به دلیل دارابودن آنتی اکسیدان نسبت به سایر محصولات به عنوان دارو برای بیماری های سخت درمان نیز کاربرد دارد و از ایجاد و رشد سلول‌های سرطانی در افراد جامعه جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر به همت بخش خصوصی و تلاش جهاد کشاورزی تنوع تولیدات ارگانیک در کشور افزایش یافته است که این مهم نشان از اقبال عمومی مردم نسبت مصرف این نوع محصولات به عنوان سالمترین تولیدات و دوستدار محیط زیست است.

انتهای پیام/

R41371/P1377/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۵۸۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور یک تیم لیگ برتری در یزد بعد از 8 سال

به گزارش "ورزش سه"، چادرملو اردکان که در فصل جاری یکی از تیم‌های مدعی صعود به لیگ برتر محسوب می‌شود، در جام حذفی هم شگفتی‌ساز شده و تا مرحله یک چهارم نهایی بالا آمده است.

شاگردان سعید اخباری بعد از پیروزی خارج از خانه مقابل فولاد خوزستان و مس کرمان طبق قوانین باید سومین بازی خود را میزبان باشد و با انجام قرعه‌کشی مشخص شد که آلومینیوم اراک حریف بعدی این تیم در جام حذفی است.

بر این اساس شاگردان مجتبی حسینی برای صعود به نیمه نهایی باید در شهر یزد مقابل چادرملو اردکان به میدان بروند و جالب اینکه اراکی‌ها اولین تیم لیگ برتری هستند که بعد از 8 سال در یزد به میدان می‌روند.

آخرین باری که یک تیم لیگ برتری به استان یزد رفت و در مرکز این استان بازی کرد، به سال 85 برمی‌گردد؛ زمانی که شهید قندی یزد در لیگ برتر حضور داشت و بعد از یک فصل حضور به دسته پایین‌تر رفت.

از آن زمان تاکنون هیچ تیم لیگ برتری دیگری به شهر یزد نرفته و آلومینیوم اراک این طلسم 8 ساله را می‌شکند و باید دید آیا چادرملو بازهم می‌تواند شگفتی‌ساز شود و شانس دوباره میزبانی از یک تیم لیگ برتری دیگر را در یزد داشته باشد یا خیر.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی قرارگاه جهش تولید در دستور کار
  • راه‌اندازی قرارگاه جهش تولید
  • استقلال در جست‌وجوی یک آمار ویژه با دروازه‌بان دوم
  • حضور یک تیم لیگ برتری در یزد بعد از 8 سال
  • عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • در جست‌وجوی مزاج معتدل
  • زیباترین شب فوتبالی اراک 
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین