Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعدازگذشت 49 روز از انتصاب محمد شفیعی فرماندار جدید مریوان رئیس و اعضای شورای شهر مریوان در دیدار با فرماندار مریوان انتصاب وی را تبریک گفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زریوار خبر، بعدازگذشت 49 روز از انتصاب محمد شفیعی فرماندار جدید مریوان رئیس و اعضای شورای شهر مریوان ساعت 18 در دفتر فرماندار مریوان حاضر و انتصاب وی را تبریک گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





رئیس شورای شهر مریوان: شورای دوره چهارم رشوه و باند بازی را در سیستم شهرداری وشورا حذف کرد

در این دیدار علاوه بر اعضای شورای شهر، شهردار و حراست شهرداری مریوان نیز حضور داشتند. در ابتدای این جلسه خلیل میرزایی رئیس شورای شهر با بیان اینکه برای بررسی عملکرد شورای فعلی باید شورای دور چهارم را با دوره سوم مقایسه کرد، افزود: البته قصد زیر سوال بردن عملکرد دوره سوم شورا را وجود ندارد اما برای سنجش عملکرد باید این موضوع را در نظر گرفت. وی ادامه داد: شورای شهر از سال 92 در حوزه فضای سبز، آسفالت، جدول گذاری، الکترونیکی کردن سیستم شهرداری، ماده 100، حذف تبانی، باندبازی، رشوه و ... دروه چهارم قابل توجه و حایز اهمیت با دوره های گذشته است.

وی با اشاره به ساخت و سازهای غیر مجاز فراوان در سطح شهر یکی از معضلات و مشکلات اساسی مریوان خواند.




شهردار مریوان: کمتر از2 درصد مردم مریوان عوارض پرداخت کرده اند

فواد کریمی شهردار مریوان در این دیدار با اشاره به مشکلات شهر و حقوق دستمزد کارگران از ساخت وساز هدایت شده و سازمان یافته و مافیای مریوان که مشکلاتی ایجاد کرده است. از فرماندار خواست در این خصوص شهرداری را همراهی کند .

وی با تشکر از حمایت فرماندار مریوان برای جمع آوری و سازماندهی میوه فروش های سطح شهر مریوان خواست با مافیای ساخت وساز که بعضا در برخی از ادارات مریوان و ارازل و اوباش وجود دارند برخورد جدی صورت گیرد.

شهردار مریوان افزود: در سه ماه آینده با همکاری فرماندار مریوان چهره شهر در حوزه زیبا سازی تغییرات اساسی خواهد کرد. وی از بودجه شهرداری به عنوان تنها بودجه استان که با جزئیات و دقیق به شورا تقدیم شده و مورد بررسی قرار گرفته تأکید کرد و اضافه کرد: این بودجه توازن منطقه ای ، عدالت اجتماعی در کلیه محلات را لحاظ کرده است.

کریمی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مریوان عدم تمکین مردم به پرداخت عوارض شهرداری است، گفت: متاسفانه در مریوان تا کنون کمتر از 2 درصد عوارض شهرداری را پرداخت کرده اند. اما در مقابل به محض ایجاد مشکلاتی برای مردم همه از شهرداری شاکی هستند .

وی از فرماندار خواست به امامان جمعه و جماعت و مسئولین ادارات، معلمان و... متذکر شود که در امر فرهنگ سازی و پرداخت عوارض به کمک شهردار بیایند... وی تصریح کرد: مردم مریوان اصلا در پروژه های عمرانی، شهرداری را همراهی نمی کنند.

فواد کریمی در پایان گفت: به این موضوع واقف هستیم که شهر بدون همکاری و تعامل با شخص اول شهر امکان پذیر نیست.



رئیس کمیسیون برنامه و بودجه: فرماندار سابق مریوان شورا و شهرداری را گول زد

احسان سجادی عضو شورای شهر و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شواری شهر، گفت: هماهنگی بین شورا و فرمانداری از ملزومات است و اگر غیر از این موضوع باشد هیچ کس به جزء مردم ضرر نخواهد کرد.

وی افزد: شورای شهر هر تصمیمی را بگیرد حتما باید با تأیید نظر فرمانداری باشد و این موضوع با همکاری و تعامل شورا با فرمانداری امکان پذیر است. اما در جای از قانون به این موضوع اشاره نشده که فرمانداری برای انجام فعالیت های خود باید از شورا اجازه بگیرد و این نشان از قدرت و درایت وقانونی است که به شما-فرماندار- محول شده است.

سجادی با انتقاد از فرماندار سابق مریوان، گفت: امسال شورای شهر 11 میلیارد کسری بودجه دارد و یکی از عوامل اصلی بوجود آمدن این کسری بودجه عدم اندیشیدن تدابیر لازم فرماندار سابق مریوان بود. وی افزود: محمد فلاحی سیستم شهرداری و شورا را با تعارف 6 میلیارد تومانی در ماده 180 گول زد و یک ریال به شهرداری و شورای شهر برای انجام پروژه ها نداد. فرمانداری که مدعی بود با شهرداری و شورا هماهنگ است اما یک هزار تومانی در دوران فرماندار سابق از ماده 180 محقق نشد و باید به جای دیگران از فرماندار سابق گلایه کرد. وی از اقدامات و حسن نیت فرماندار جدید به شورا و شهرداری و کمک های فراوانی که در این مدت کوتاه برای مردم مریوان انجام شده است تشکر کرد و از تلاش های نماینده مجلس و فرماندار جدید جهت حل مشکلات مردم به عنوان کمک واقعی و نه گول زننده قدردانی کرد. وی همچنین از استاندار کردستان بخاطر انتخاب محمد شفیعی به عنوان فرماندار جدید مریوان تشکر و سپاسگزاری کرد .

وی در ادامه با بیان اینکه این دیدار شورای شهر با فرماندار مریوان باید زودتر اتفاق می افتاد. افزود: باید شورا و فرماندار هماهنگ باشند تا منافع مردم تأمین شود. در غیر اینصورت مردم ضرر می کنند.



عضو شورای شهر: همکاری شورا با فرماندار جدید باید بیش از گذشته باشد

سوران حسینی عضو شورای شهر مریوان در این دیدار گفت: حتما باید شورای شهر با فرماندار جدید همکاری کنند و باید این همکاری بیش از گذشته باشد.. وی از حمایت فرماندار از طرح های نوروزی و جذب گردشگر بیشتر قدردانی کرد وافزود: برای انجام کار در مریوان نیاز به تعامل داریم.




فرماندار مریوان:عدم پرداخت عوارض شهرداریباید بصورت جدی آسیب شناسی شود

محمد شفیعی فرماندار مریوان در این دیدار با استقبال از اعضای شورای شهر، گفت: مردم تغییر می خواهند و فرمانداری مریوان تصمیم دارند با همکاری مردم و مسئولین مشکلات را به حداقل برسانیم و تغییر در عمل ثابت کند. فرماندار مریوان از تغییر المان های شهر و زیبا سازی شهر خبر داد و افزود: باید بودجه شهرداری با دغدغه ی بیشتر، کارشناسی تر و واقع بینانه تر واستفاده از افراد نخبه و کارشناس برای سال 96 به تصویب برساند .

محمد شفیعی با بیان اینکه 98 درصد مردم مریوان از پرداخت عواض خودداری می کنند، اظهارداشت: این موضوع نشان از عدم کار فرهنگی در جامعه است و این موضوع بسیار نگران کننده است. وی تأکید کرد: عدم پرداخت عوارض شهرداری را باید بصورت جدی آسیب شناسی کرد و این موضوع تنها به ضعف قانون برنمی گردد . چرا باید شهرداری اگر خدماتی ارائه می دهد مردم پاسخی در این خصوص در پرداخت عوارض ها نداشته باشند.

محمدشفیعی در بخشی دیگر از سخنان خود، گفت: فرماندار جدید در روزهای آغازین کار خود طبیعتا باید دنبال محبوبیت باشد اما ما در همان روزهای آغازین شروع به کار کردیم و با اجرای قانون تلاش می کنیم دنبال کار برای مردم باشیم تا محبوبیت .

شفیعی با اشاره به صحبت های شهرداری در خصوص مافیای ساخت وساز، گفت: شهرداری باید علاوه بر اینکه باید با ساخت وسازهای مافیایی برخورد کند باید به خانواده و افراد کم بضاعت نیز توجه داشته است.

فرماندار مریوان در خصوص عملکرد شورا با تشکر از اقدامات انجام شده ، گفت: عملکرد شورا در سال آینده در انتخابات با انتخابی که انجام می دهند، مشخص خواهد شد و امیدواریم مردم از عملکرد شورا رضایت داشته باشند.

محمد شفیعی همچنین از نصب دستگاه ثبت پلاک خودرو در ورودی شهر مریوان خبر داد و گفت: دیگر شاهد آمارهای نادرست در شهر نخواهیم بود و با ثبت پلاک های خودرو، آمار ورود مسافران نوروزی به این شهرستان واقعی خواهد بود.

دیدار امروز اعضای شورای شهر مریوان با فرماندار جدید بعد از جلسه شورای اداری 5 اسفند که با انتقاد رئیس شورای شهر مریوان از استاندار کردستان باعث ایجاد شکاف و تنش شده بود، تلطیف شد.

یکی از حاشیه های جالب این دیدار قول شهرداری و شورای شهر مریوان برای خرید یک دستچوخه رانک برای فرماندار جدید مریوان بود که فرماندار مریوان، گفت: با افتخار لباس کوردی را می پوشد.

گفتنی استدر این جلسه حمزه حمیدی نایب رئیس شورای شهر حضور نداشت. وی مشغله کاری را علت عدم حضور خود خواند و تأکید کرد: در فرصت مناسب با فرماندار پرتلاش و زحمت کش مریوان دیدار خواهد داشت.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۵۸۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان از محل عوارض، مالیات و حق آلایندگی به شهرداری‌های استان پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، علی‌محمد روستا، امروز _چهاردهم اردیبهشت_ در نشست با در نشست با شهرداران شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران، اظهار کرد: وصول عوارض آلایندگی کار سخت و طاقت فرسایی است و انتظار مردم از مسئولان هزینه کرد این اعتبارات در حوزه عمرانی و مبلمان شهری توسط شهرداری‌های استان است.

وی افزود: سال گذشته از محل عوارض، مالیات و حق آلایندگی مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به شهرداری‌های استان پرداخت شد.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه گاهی مبالغ پرداخته شده صرف پرداخت حقوق کارگران شده‌است، گفت: دغدغه ما مصرف بهینه تخصیص‌های مذکور و جهت‌دهی به سمت پروژه‌های عمرانی است.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود شهرداری‌های سه شهر بزرگ استان لیستی از پروژه‌های عمرانی در جهت بهبود فضای شهری ارائه دهند تا از محل آلایندگی اعتبارات پروژه‌ها اختصاص یابد.

کد خبر 750359

دیگر خبرها

  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود
  • ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر