Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@15:03:40 GMT

همایش حفظ زیارت امین‌الله در مشهد برگزار شد 

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ | کد خبر: ۱۲۶۵۹۲۱۱

همایش حفظ زیارت امین‌الله در مشهد برگزار شد 

مشهد ـ همایش حفظ زیارت امین‌الله، با حضور حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در تالار شهر مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش حفظ زیارت امین‌الله پنجشنبه (۲۶ اسفندماه) با حضور حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در تالار شهر مشهد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحید جلیلی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در ابتدای این مراسم، اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش و همت مجموعه‌ای از دستگاه‌های فرهنگی مشهد الرضا(ع) گام اول برای تبیین و ترویج زیارت مبارکه امین‌الله برداشته شد که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.

وی با اشاره به مفهوم زیارت، ابراز کرد: مفهوم زیارت بسیار گسترده و عمیق است زیرا دشمنان اهل‌بیت(ع) تلاششان بر این بود که بین امام و امت فاصله بیندازند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهدتصریح کرد: مسلمانانی که بیش از هزار سال است در طول تاریخ از سراسر جهان به زیارت امام رضا(ع) آمدند از یک طرف به ساحت آن حضرت ابراز ارادت کرده و از طرف دیگر به جنایت دشمنان اهل‌بیت(ع) پشت می‌کنند.

ویخاطرنشان کرد: در طول تاریخ مسلمانان زیادی بودند که در ظاهر نماز خوانده و روزه می‌گرفتند اما عبادت و معنویت خود را بهانه‌ای برای فرار از مسئولیت قرار می‌دادند.

جلیلی افزود: امام خمینی(ره) از اسلام این افراد را به اسلام آمریکایی تعبیر کردند، افرادی که در تمام شبانه‌روز اعمال خود را انجام می‌دهند اما اسلامشان آمریکایی است، این سلسله‌ای بوده که در زمان ائمه‌اطهار(ع) نیز وجود داشته و تاکنون ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه مکتب اهل‌بیت(ع) ناب‌ترین مکتب است، عنوان کرد: رعایت و حفظ حجاب یکی از اصول مکتب فاطمی است اما کسی که حجابش را رعایت کند ولی به فکر همسایه‌اش و اختلاف طبقاتی موجود درجامعه نباشد ارزشی ندارد زیرا وهابی‌های عربستان نیز حجاب کامل داشته اما نسبتی با مکتب حضرت فاطمه‌زهرا(س) ندارند.

ثبت‌نام ۳۱ هزار نفر در سامانه مسابقه حفظ زیارت امین‌الله

براتعلی منصوریان، معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: ما در آموزش و پرورش به دنبال یک خروجی مهم و اساسی به نام حیات طیبه هستیم بنابراین باید این مهم در آموزش و پرورش محقق شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۱ هزار نفر در سامانه مسابقه حفظ زیارت امین‌الله ثبت‌نام کردند، گفت: از این تعداد ۲۶ هزار نفر دانش‌آموز و ۵ هزار نفر از فرهنگیان حافظ زیارت امین‌الله شده‌اند.

معاون پرورشی آموزش و پروش خراسان رضوی با اشاره به طرح زیارت اولی‌ها، اظهار کرد: در طرح زیارت اولی‌ها هر سال استقبال بسیار خوبی صورت می‌گیرد، در مسابقات قرآنی ما نیز تعداد شرکت کنندگان بسیار بالا است.

برافراشته شدن پرچم اسلام در جهان

در ادامه حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برکات بسیار زیادی داشته است، اظهار کرد: اعلام فراخوان مسابقه حفظ زیارت امین‌الله به این جهت که دعایی پرمعنا و سرشار از معارف است فرصت مغتنمی است که باید خداوند را شاکر باشیم.

وی با بیان اینکه شاه بیت زیارت «امین‌الله»موضوع جهاد است، عنوان کرد: جهاد موضوعی است که می‌تواند در مسیر زندگی ما را جلو ببرد، اگر ما بخواهیم در جامعه خودمان به عنوان ام‌القراء تاثیر عمیقی بگذاریم باید رویه جهادی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر تاکید کرد: خوشبختانه امروز با لطف خدای متعال و به برکت این انقلاب نه تنها در ایران و نه تنها در مشهد بلکه در اکثر نقاط جهان، پرچم اسلام برافراشته شده است.

وی بیان کرد: بزرگترین گنجینه را خدای تعالی به ما داده؛ قرآن، احادیث ائمه و پیامبران که به ما رسیده و با قرآن می‌توانیم مشکلات جامعه را حل کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به صورت قطعیبعد از تعطیلات گزارش این جلسه ارزشمند را در صحن علنی مجلس اعلام کرده تا از آن طریق همه مردم ایران در جریان این مسابقه ارزشمند قرار بگیرند.

در پایان این مراسم از لوح فشرده( سی دی) زیارت امین الله رونمایی و به تعداد ۳۱۳ نفر از این افراد به قید قرعه‌ جوایزی اهدا شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۵۹۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود

نمایشگاه کار دانشگاه تهران ۲۱ تا ۲۳ خرداد ماه در مصلی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فرشته امین، مدیر کل اداره مهارت دانشگاه تهران و دبیر علمی دومین نمایشگاه کار دانشکاه تهران در نشست خبری دومین نمایشگاه کار این دانشگاه اظهار کرد: انتخاب و جذب و استخدام نیروی انسانی متعهد و باانگیزه چالش اساسی سازمان‌ها به شمار می‌آید، همچنین از دغدغه دانشجویان می‌توان به ارتباط رشته تحصیلی دانشجویان با شغل خود اشاره کرد، پس نمایشگاه بازار کار انتخاب هوشمندانه بازار کار را در بین دانشجویان ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: بیش از ۱۰ هزار دانشجو و فارغ التحصیل در اولین نمایشگاه بازار کار دانشگاه تهران که سال گذشته برگزار شد، حضور داشتند. با ارزیابی‌های انجام شده متوجه شدیم که درصد خوبی از رضایت دو سویه بین دانشجویان و صنایع در قالب استخدام، کارآموزی، حمایت از پایان نامه‌ها و ... وجود داشته است.

امین تصریح کرد: امیدواریم امسال بتوانیم برنامه‌های مفرح‌تر و شادتری در نمایشگاه بازار کار دانشگاه تهران داشته باشیم. نه تنها این نمایشگاه فرصتی را برای جذب نیروی استخدام به وجود آورد، بلکه ایجاد کنسرسیوم‌های بین سازمان‌ها برای تبادل نیروی انسانی و دانش یکی از اهداف ما بود؛ بنابراین امسال روی این موضوع تمرکز بیشتری خواهیم داشت و شعار خود را هم بر آن اساس انتخاب کردیم.

وی گفت: ارائه تنوع رشته و فرصت‌های شغلی شرط مهم دانشگاه تهران برای سازمان‌های مختلف در نمایشگاه بازار کار است، وظیفه دانشگاه تهران هم حمایت از فارغ التحصیلان و دانشجویان جویای بازار کار است تا با نیازمندی سازمان‌ها و صنایع آشنا شوند.

امین ادامه داد: سال گذشته بیش از ۱۰ هزار دانشجو از ۳ روز نمایشگاه بازدید کردند و از ۵ هزار رزومه به صنایع و شرکت‌ها اعلام شد که برای ۴۹۰ دانشجوی رشته‌های فنی و علوم انسانی از قبیل حسابداری و مدیریت، توانستیم فرصت شغلی را فراهم کنیم.  


امین گفت: از امروز درگاه سامانه باز و کارجویان و کارفرمایان می‌توانند ثبت نام کنند، ملاک ما این است که سازمان‌های که می‌توانند فرصت‌های شغلی متنوعی ارایه دهند حضور داشته باشند. از این رو از طیف وسیع تری از سازمان‌ها در این نمایشگاه استفاده کردیم.

وی افزود:  دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران از ۲۱ خرداد به مدت دو روز در مصلی تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • همایش «شن ها مامور خدا بودند» برگزار می‌شود
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود
  • نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • دهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد
  • پیگیر موضوع افزایش سهم مشهد از بودجه ملی زیارت هستیم
  • گرامیداشت روز شهرستان اهر
  • جشن‌های دهه کرامت در قم به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود
  • همایش «آسیب شناسی قانون گذاری کیفری در دوران پسا انقلاب» در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی برگزار می‌شود