Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-30@18:14:19 GMT

صدور مجوز شکار فقط برای سه قرق اختصاصی

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ | کد خبر: ۱۲۶۵۹۳۳۴

صدور مجوز شکار فقط برای سه قرق اختصاصی

مدیر کل دفتر شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست: این سازمان امسال فقط برای سه قرق اختصاصی در استان های کرمان و یزد، 32 مجوز شکار کل و بز و قوچ و میش را صادر کرده است. علی تیموری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: سازمان حفاظت محیط زیست از سه سال گذشته تا کنون هیچ گونه مجوز شکار و صیدی چه برای گردشگران داخلی و چه برای گردشگران خارجی صادر نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تصویر نامه ای که در فضای مجازی مبنی مجوز صدور شکار برای شکارچیان خارجی منتشر شده است گفت: سازمان حفاظت محیط زیست امسال تنها به سه قرق اختصاصی که در استانهای کرمان و یزد بوده است 32 مجوز شکار کل و بز و قوچ و میش صادر کرده است.تیموری ادامه داد: این مجوزها به این دلیل برای قرق های اختصاصی صادر شده است که چون صاحبان قرق ها مسئول حفظ و صیانت از حیات وحش آن منطقه هستند به گونه ای که در برخی مراکز حیات وحش آنان رشد 400 درصدی داشته و به همین دلیل قانون به صاحب قرق این اجازه را می دهد که مجوز شکار و صید با نظارت سازمان حفاظت محیط زیست صادر نماید.مدیر کل دفتر شکار و صید سازمان حفاظت و محیط زیست افزود: لذا طبق قانون 4 تا 6 درصد مجوز شکار برای صاحبان قرق است که امسال تنها یک درصد مجوز شکار صادر شده که از همین یک درصد ، 30 درصد حق شکار مختص به جوامع محلی و 70 درصد برای شکارچیان داخلی و خارجی در صورتی که تاکنون تخلف شکار غیر مجاز نداشته اند صادر می شود.وی گفت: کسانی که مجوز شکار دریافت می کنند با نظارت محیط بانان تنها حق شکار یک راس کل و بز یا قوچ و میش را دارند.تیموری با اشاره به متن نامه صدور مجوز شکار ادامه داد: بنابر این نامه صدور پروانه شکار چهارپا نیازمند اجماع نقطه نظرات فنی از سوی سازمان محیط زیست است که در چند سال اخیر به دلیل بحران های موجود در سطح مناطق و ملاحظات کارشناسی امکان آن مهیا نگردیده است اما در حال حاضر پروانه شکار چهارپا جهت متقاضیان داخلی و خارجی در سطح قرق های اختصاصی در حال صدور که دفاتر خدمات مسافرتی که گردشگر خارجی دارند نیز می توانند از این بهره برداری استفاده نمایند.وی گفت: لذا سازمان حفاظت محیط زیست هیچ گونه مجوزی برای مناطق آزاد و چهارگانه محیط زیست کشور صادر نکرده و این مجوز تنها برای سه قرق اختصاصی آن هم تنها شکار 32 راس حیات وحش صادر گردیده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۵۹۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند

رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت مجوز فعالیت زنان در این رشته صادر نشده است.

طرفداری | مهرعلی باران‌چشمه، رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، در خصوص حضور زنان به عنوان تماشاگر در زورخانه‌ها، گفت:

ورزش زورخانه‌ای به طور قطع سوای تربیت جسم در ترویج فرهنگ جوانمردی تاثیرگذار است و این مجوز صادر شده تا مادران و زنان از نزدیک در زورخانه‌ها برای تماشای این ورزش اصیل ایرانی حضور یابند. البته در طرح شهید طوقانی که با همکاری وزارت آموزش و پروش برای مقاطع چهارم تا ششم ابتدایی برگزار شد، خانواده‌ها به عنوان تماشاگر شاهد هنرنمایی فرزندان خود بودند.

وی طی گفت‌وگویی با ایرنا، در خصوص فعالیت زنان در ورزش زورخانه‌ای نیز توضیح داد:

پیش تر اعلام شد که فعالیت زنان در ورزش زورخانه‌ای منوط به تصمیم و مجوز نهایی از سوی وزارت ورزش و جوانان است. در شورای سیاست‌گذاری وزارت ورزش تصمیم‌گیری نهایی در خصوص فعالیت یا عدم فعالیت آنان در رشته‌های مختلف تصمیم‌گیری خواهد شد، چنین مجوزی تاکنون برای ورزش زورخانه‌ای صادر نشده است.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • چگونه سود 33 درصدی بانکی دریافت کنیم؟
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه