Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزنامه روز پنجشنبه با اشاره به شمارش بیشتر آرای انتخابات هلند و پیروزی حزب برای ازادی ودمکراسی (VVD) به ریاست روته نوشت: این پیروزی بدین معناست که تشیکلات سیاسی هلند در شرایطی که احزاب پوپولیستی خود را آماده به چالش کشیدن وضعیت موجود در انتخابات های فرانسه و المان می کنند، قدرت خود را حفظ می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«پیتر آلتمایه» رئیس دفتر «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در پیامی توئیتری نوشت: هلندی ها شما قهرمان هستید.
مرکل در تماس تلفنی با روته این پیروزی را به وی تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد همکاری این دو کشور اروپایی دوست، همسایه ادامه یابد.
«مارتین شولتز» رقیب مرکل در انتخابات سپتامبر آینده در المان نیز گفت از این که «گرت ویلدرز» رهبر حزب اروپاستیز برای آزادی شکست خورده است، احساس آسودگی می کند.
«ژان مارک آرو» وزیر امور خارجه فرانسه نیز رای دهندگان هلندی را به خاطر جلوگیری از افزایش ظهور راست افراطی ستود و گفت اکنون به خوبی مشخص است که برای همکاری برای ایجاد اروپایی قوی تر تمایل وجود دارد.
حزب آلترناتیو آلمان که سیاست های بر ضد اتحادیه اروپا ومهاجرت پیشه کرده است خود را برای راهیابی به پارلمان المان در انتخابات سپتامبر آینده آماده می کند. نظرسنجی ها نشان داده که در فرانسه، «مارین لوپن» نامزد حزب راست افراطی جبهه ملی خود را آماده می کند تا به دور بعدی انتخابات فرانسه که قرار است به دنبال دور نخست در ماه مه (اردیبهشت) برگزار شود، راه یابد.
واکنش حزب الترناتیو آلمان واکنشی به انتخابات هلند نشان نداد اما حزب جبهه ملی قرار گرفتن حزب ویلدرز در رتبه دوم را «موفقیتی واقعی» خواند.
اما «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه که کشورش همچنان در بحبوحه تنش با هلند بر سر جلوگیری از کمپین تبلیغاتی سیاستمداران این کشور بسر می برد به روزنامه حریت گفت: همه آنها ذهنیتی یکسان دارند. شما اروپا را به کجا سوق می دهید؟ ایا روند نابودی اروپا را آغاز کرده اید؟ شما اروپا را به پرتگاه می کشانید. جنگ های مقدس به زودی در اروپا شروع می شوند.
حزب روته و ویلدرز در مجموع توانسته اند فقط 53 کرسی از 150 کرسی پارلمان هلند را کسب کنند. طبق سازوکار سیاسی هلند چند حزب باید با تشکیل ائتلاف در قدرت شریک شوند. حزب روته توانسته 33 کرسی را به خود اختصاص دهد که هشت کرسی کمتر از انتخابات سراسری سال 2012 است. به همین ترتیب هر چند حزب ویلدرز با کسب 20 کرسی در جایگاه دوم قرارگرفت نسبت به انتخابات قبلی 5 کرسی بیشتر بدست آورده است. احزاب دمکرات مسیحی و حزب میانه دمکرات 66 هر یک 19 کرسی را به خود اختصاص دادند.
اکنون و با پایان یافتن انتخابات احزاب اصلی شروع به مذاکره درباره تشکیل ائتلاف می کنند روندی که ممکن است روزها، هفته ها یا حتی ماه ها طول بکشد. در استانه انتابات همه احزاب اصلی مخالفت خود را با تشکیل ائتلاف با حزب ویلدرز ابراز کردند. ویلدرز بستن مساجد، ممنوعیت قران و جلوگیری از ورود پناهجویان و مسلمانان را از برنامه های حزبی خود اعلام کرده بود. وی روز پنجشنبه گفت: ما سومین حزب بزرگ هلند بودیم واکنون دومین حزب بزرگ این کشور هستیم. دفعه بعد ما اولین حزب بزرگ خواهیم بود.
انتخابات پارلمان هلند روز گذشته (چهارشنبه) آغاز و تا ساعت 9 به وقت محلی ادامه داشت.
اروپام**9158*1579
مترجم : بهجت عباسی * انتشار دهنده : مرضیه فاتحی علیشاه

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۵۹۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیورپول ۴ - ۲ تاتنهام/ شاگردان کلوپ، سهمیه لیگ قهرمانان را از زنبق‌ها گرفتند+ فیلم

در مهمترین دیدار هفته سی و ششم لیگ برتر انگلیس، لیورپول در ورزشگاه آنفیلد میزبان تاتنهام بود که با نتیجه چهار بر دو به پیروزی رسید.

لیورپول در این بازی  ۲ گل در نیمه نخست توسط محمد صلاخ و رابرتسون به ثمر رساند و هر دو گل در ابتدای نیمه دوم با ضربه‌های خاکپو و الیوت (با شوتی فوق العاده) به ثمر رسید تا چهار بر صفر پیش بیفتد. تاتنهام که برای باقی ماندن در رقابت با استون ویلا برای قرار گرفتن در رتبه چهارم اختیاج مبرم به ۳ امتیاز این مسابقه داشت، بعد از این ۴ گل به خودش آمد، اما فقط توانست ۲ گل را با ضربه‌های ریچارلیسون و سون هیونگ مین جبران کند و با نتیجه چهار بر دو شکست خورد.

لیورپول که تقریبا شانسی برای قهرمانی ندارد، با این پیروزی ۷۸ امتیازی شد و در رتبه سوم قرار دارد. تاتنهام، اما نتوانست از فرصت شکست امروز استون ویلا مقابل برایتون استفاده کند و با این شکست ۶۰ امتیازی و در رتبه پنجم ماند. تاتنهام با هفت امتیاز و یک بازی کمتر نسبت به استون ویلا پشت سر این تیم قرار دارد و اگر استون ویلا در یکی از دو دیدار باقی مانده اش پیروز شود، آخرین سهمیه لیگ قهرمانان انگلیس را (بعد از منچسترسیتی، آرسنال و لیورپول) خواهد گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • آیندهوون فاتح لیگ هلند شد
  • لیورپول ۴ - ۲ تاتنهام/ شاگردان کلوپ، سهمیه لیگ قهرمانان را از زنبق‌ها گرفتند+ فیلم
  • حال و هوای انتخاباتی در ۱۵ استان
  • رسمی؛ آیندهوون قهرمان اردیویسیه در فصل ۲۰۲۳/۲۴ شد
  • حمایت از فلسطین توسط هلندی ها با رژه خودرویی + ویدئو
  • صادق خان با کسب سومین دور شهرداری لندن رکوردشکنی کرد
  • نتایج فاجعه بار سوناک و محافظه کاران در انتخابات محلی انگلیس
  • سیارکی که بر فراز برلین منفجر شد، رکورد سریع‌ترین چرخش وضعی را هم شکست
  • تاثیر جنگ غزه بر انتخابات انگلیس
  • تاثیر جنگ غزه در انتخابات انگلیس