Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازکرمان؛ امروز عصر مزارهای شهدا و درگذشتگان برای پاسداشت یاد گذشتگان مملوء از جمعیتی است که روزها خاطرات فراوانی با هم داشتند.
عباس مهرانداز دکترای فرهنگ و زبان‌های باستانی درباره‌ی این رسم پسندیده از گذشته‌های دور می‌گوید: پاسداشت ارواح درگذشتگان از آیین هایی است که از دیرباز، پیش از نوروز در ایران به شکل های گوناگون برگزار می شده است، آیینی که به صورت رفتن به گورستان و دیدار با اهل قبور هنوز هم به شکلی همگانی رایج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر به ویژه برای خانواده هایی که در طول سال عضوی را از دست داده اند، وظیفه و تکلیف شمرده می شود.
وی بزرگداشت ارواح در گذشتگان را با جشنی به نام فرودگ در ایران همراه می‌داند و می افزاید: در دورۀ ساسانی، جشنی در بیست و ششم اسفند در یادکرد و بزرگداشت فروهر درگذشتگان به نام فروردگ برگزار می شده است که احتمال دارد این جشن پس از اسلام با رسم «پنجشبۀ آخر سال»، بازدید از قبور و مراسم مربوط به آن استمرار یافته باشد، چرا که مردم بسیاری از سنت های گذشته را که با باورهای جدید منافات نداشته است،حفظ کردند.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۵۹۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

المپیادکوهنوردی کارکنان تامین اجتماعی کشور درسی سخت برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، رسول چراغ سحر بعدازظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: زمان صعود کوهنوردان، بامداد ۱۲ اردیبهشت بوده و مراسم اختتامیه این المپیاد روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت با حضور مدیران کشوری و استانی سازمان تأمین اجتماعی برگزار می شود.

وی بیان داشت: این المیپاد با حضور ۳۳ استان و ۱۳۵ کوهنورد در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

چراغ سحر هدف از برگزاری این المپیاد را، ارتقای سلامت روحی و جسمی کارکنان وصعود به قله قلم واقع در شهرستان دنا عنوان کرد.

کد خبر 6093429

دیگر خبرها

  • ۹۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت در نظر گرفته شده است
  • «قبرستان نو» با حفظ حرمت تمام قبور بهسازی می‌شود / هیچ تخریبی در کار نیست
  • مصاف سوم شهرداری گرگان و مهرام؛ شنبه ۱۵ اردیبهشت
  • آیین بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه اصفهان برگزار شد
  • آئین بزرگداشت روز روانشناسی در بوشهر برگزار شد
  • المپیادکوهنوردی کارکنان تامین اجتماعی کشور درسی سخت برگزار می شود
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • اکسپو فرصتی برای توسعه
  • ایام دهه کرامت اعلام شد
  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!