Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، بعد از دانشگاه ملی سنگاپور، دانشگاه‌های پکن و شین‌هوا از چین در رتبه‌های دوم و سوم هستند. دانشگاه چهارم این رتبه‌بندی باز هم از سنگاپور، دانشگاه فنی نانیانگ است. دو دانشگاه بعدی از هنگ‌کنگ هستند. دانشگاه هنگ‌کنگ و دانشگاه علم و فناوری هنک‌کنگ در رده‌ها پنجم و ششم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه توکیو از ژاپن تنها نماینده این کشور در میان 10 دانشگاه اول آسیا است و سه دانشگاه بعدی هر سه از کشور کره جنوبی هستند. موسسه علم و فناوری پیشرفته کره، دانشگاه ملی سئول و دانشگاه علم و فناوری پوهانگ این سه دانشگاه هستند.

رتبه‌بندی جدید تایمز این بار ۳۰۰ دانشگاه را شامل می‌شود تا کشورهایی که به صورت بالقوه در آینده جزو بالانشینان آموزش عالی هستند را معرفی کند. تایلند در آسیای جنوب شرق با ۱۰ دانشگاه بیشترین حضور را در این رتبه‌بندی دارد. دانشگاه ماهیدول در رتبه 97 قرار دارد، موسسه فناوری لادکرابنگ شاه مونگکوت یکی از سه دانشگاه جدید این کشور در رتبه‌بندی است که به جمع ۲۰۰ دانشگاه برتر رسیده است. همزمان، اندونزی حالا دو نماینده دارد و پاکستان تعداد نمایندگانش را در رتبه‌بندی برترین‌های آسیا از دو دانشگاه به هفت دانشگاه رسانده است.

مالزی اما به نظر می‌رسد که بیشترین پتانسیل را در میان کشورهای جنوب شرق داشته باشد. آن‌ها هفت دانشگاه در میان ۲۰۰ دانشگاه برتر دارند و ۹ دانشگاه در رتبه‌بندی.

۱۴ دانشگاه از ایران هم در این رتبه‌بندی هستند. دانشگاه صنعتی شریف مطابق انتظار بهترین وضعیت را در میان دانشگاه‌های ایرانی دارد و در رتبه 71 است.

دو دانشگاه علم و صنعت تهران و صنعتی اصفهان هم در رتبه ۹۲ قرار گرفته‌اند. دانشگاه صنعتی امیرکبیر بین رتبه‌های ۱۰۱ تا ۱۱۰، دانشگاه علوم پزشکی تهران بین رتبه ۱۳۱-۱۴۰، دانشگاه شیراز بین رتبه ۱۷۱-۱۸۰ و دانشگاه‌های تهران و صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بین رتبه‌های 181-190 قرار گرفته‌اند و در جمع ۲۰۰ دانشگاه برتر هستند.

سه دانشگاه اصفهان، شهید بهشتی و یزد در جمع ۲۵۰ دانشگاه برتر و دانشگاه‌های فردوسی مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و دانشگاه زنجان در میان ۳۰۰ دانشگاه برتر آسیا هستند.

منبع:آنا

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۶۲۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان هزینه شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمید طریفی حسینی عصر چهارشنبه در جلسه با مدیران مدارس غرب استان سمنان به میزبانی کانون فرهنگی لقمان حکیم گرمسار ضمن بیان اینکه مهمترین رویداد حوزه وزارت آموزش و پرورش به سرانجام رسیدن طرح رتبه بندی معلمان بوده است، ابراز داشت: بر پایه طرح مذکور برای معلمان ورودی سال ۱۴۰۳ باز. منابع مالی در نظر گرفته شود.

وی ضمن بیان اینکه معلمان در صورت کسب شرایط لازم هر چهار سال ارتقای رتبه خواهند داشت، افزود: برای رتبه بندی معلمان ۵۰ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بابیان اینکه این میزان هزینه کرد برای رتبه بندی معلمان در شرایطی که کل بودجه سازمان نوسازی مدارس طی سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان بود، ابراز داشت: رتبه‌بندی معلمان در واقع به دنبال ارتقا معیشت معلمان و کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت است.

طریفی حسینی ضمن بیان اینکه ۸۵۰ هزار معلم رتبه بندی شدند، تصریح کرد: دولت سیزدهم نیز بر این موضوع اهتمام دارند که برای ۱۴۰۳ پیگیری بیشتری خواهد شد.

وی از جذب ۷۲ هزار معلم طی سال جاری از طریق آزمون استخدامی خبر داد و افزود: ۱۹ هزار مربی پرورشی، تربیت‌بدنی و مربی سلامت نیز از اول مهر کار خود را در مدارس آغاز می‌کنند.

کد خبر 6081158

دیگر خبرها

  • ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان هزینه شد
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود
  • شرایط اخذ رتبه بندی شرکت
  • حمایت ۳.۵میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از صنعتی سازی پایان نامه
  • حمایت ۳.۵ میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از پایان‌نامه‌های صنعتی
  • دانشگاه تهران در میان ۱۰ دانشگاه اول خاورمیانه
  • حضور ۶۸ گروه آموزشی دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی کیواس ۲۰۲۴
  • این دانشگاه ایرانی در جمع ۱۰ دانشگاه برتر خاورمیانه
  • دانشگاه تهران در میان ۱۰ دانشگاه اول خاورمیانه قرار گرفت