Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اقتصاد در هفته ای که گذشت به واسطه اینکه هفته پایانی اسفند ماه بود خبرهای زیادی در رابطه با حال و هوای بازار شب عید و قیمت محصولات را به خود اختصاص داده است. به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، هفته پایانی به واسطه اینکه آخرین هفته از سال 95 بود خبرهای اقتصادی زیادی در رابطه با حال و هوای بازار و کسب وکارهای پررونق شب عید را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این میان میزان به بررسی بازار سمساری‌های آنلاین پرداخته و بررسی های انجام شده حاکی از آن است که بازار سمساری‌های سنتی به واسطه وجود سمساری‌های آنلاین رونق خود را از دست داده است.
یکی از مواردی که در پایان سال برای مردم اهمیت بیشتری پیدا می‌کند عملکرد قالیشویی‌های سطح شهر است که میزان در گزارشی به بررسیعملکرد قالیشویی‌ها و میزان رضایت افراد از آنها پرداخته است.
در گزارشی میزان به بررسی تورهای مسافرتی پرداخت و در آن قیمت بلیت هواپیما و اتوبوس را مقایسه کرد و افزایش تقاضا در این ایام و افزایش نرخ‌ها را یکی از مشکلات سفرهای نوروزی دانست.
در ادامه میزان به بررسی بازار میوه، گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ و ماهی پرداخت و در گزارش‌های جداگانه قیمت اقلام پرمصرف در روزهای پایانی سال را بررسی کرد.
گزارش میدانی میزان حاکی از آن است که بازار میوه حال و روز خوبی ندارد و در این میان فروشندگان نیز از وجود میوه های بی کیفیت با قیمت‌های بالا شکایت دارند.

همچنین رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی شرایط عرضه گوشت گوسفندی در بازار را مطلوب دانست استقبال مردم برای خرید گوشت گوسفندی را نسبت به سال گذشته کمتر اعلام کرد.
در ادامه رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی به روند کاهشی قیمت مرغ در روزهای پایانی سال اشاره کرد و عرضه بالا در بازار را در کنترل قیمت مرغ موثر دانست.
همچنین یوسف خانی به ثبات قیمت انواع ماهی در بازار اشاره کرد و عرضه زیاد ماهی پرورشی در بازار را دلیل این ثبات اعلام کرد.

گزارش میدانی میزان از بازار پو نو در روزهای پایانی سال حکایت از آن دارد که صف‌های طولانی برای دریافت پول نو در شعب منتخب تشکیل شده که اشتیاق مردم را برای دریافت پول نو و عیدی دادن نشان می‌دهد.

در این میان بررسی آمار گمرک در یازده ماهه نخست سال 95 حاکی از آن است که تعداد 104 خودرو از مبدا آمریکا وارد کشور شده و درحالی ادامه دارد که واردات خودرو از آمریکا ممنوع اعلام شده است.

در اواسط هفته سبحانی مشاور سازمان خصوصی سازی به خبرنگار میزان گفت: سود پایان سال مالی 95 به صورت نقدی به مشمولین سهام عدالت تعلق می گیرد که این مبلغ در نیمه دوم سال آینده به حساب مشمولین واریز می شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۶۵۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت

منصور پوریان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران  جوان، قیمت کنونی هرکیلو بره نر را ۲۱۵ هزار تومان و دام سنگین  ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هر کیلو گوشت گوسفندی در فروشگاه ها و قصابی ها ۵۳۰ تا ۵۵۰ هزار تومان و گوشت نر گوساله ۰ تا ۴۲۰ هزار تومان است.

پوریان ادامه داد: عرضه گسترده دام زنده موجب شده تا گوشت به قیمت واقعی خود برسد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام با بیان اینکه جمعیت دام سبک به بیش از ۷۱ میلیون راس و دام سنگین ۵.۵ میلیون راس رسیده است، افزود: با توجه به افزایش زایش دام ها در فصل بهار، روند جمعیت دامی افزایش می یابد که این مهم به نفع مصرف‌کنندگان داخلی است.

به گفته او، بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته واردات  روزانه گوشت گرم به ۶۰۰ تن می رسد.

پوریان گفت: واردات و توزیع مناسب گوشت منجر به اشباع شدن بازار می شود که در نتیجه این امر موجب شده تا دام زیادی روی دست تولیدکننده بماند که صادرات دام سیاست مناسبی در راستای تنظیم بازار و تعدیل قیمت محسوب می شود. گفتنی است با توجه به زایش های زمستان و بهار امکان صادرات ۵۰۰ هزار راس دام به بازارهای هدف وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز
  • بارندگی قیمت محصولات جالیزی در مشهد را افزایش داد
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز/ قیمت‌ها ریزشی شد
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • شیب تند کاهش قیمت خودرو در بازار / ریزش سنگین پژو پارس
  • پیش بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو/ قیمت کارخانه تغییر می‌کند؟