Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجمع عالی بسیج در روزهای پایانی سال 95 در شهرستان ممسنی با موضوع بررسی عملکرد نهادهای مرتبط با اقتصاد مقاومتی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نورآنلاین،مجمع عالی بسیج در روزهای پایانی سال 95 در شهرستان ممسنی با موضوع بررسی عملکرد نهادهای مرتبط با اقتصاد مقاومتی برگزار شد.

امید نصیبی فرمانده سپاه ناحیه نورآباد در این همایش بیان داشت: مجمع عالی بسیج به عنوان مرکزی برای تصمیم گیری و تبدیل کردن اندیشه ها به امور اجرایی استکه با حضور نخبگان صورت می گیرد و اقدام مهمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اما اگر می بینیم در عرصه عمل اقدامات چندانی صورت نمی گیرد و این دغدغه مقام معطم رهبری انجام نمی شود باید سر در گریبان برد و تلنگر زد که وظیفه خودمان را انجام نداده ایم.

اگر بیانات رهبری توسط دلسوزان و مسئولین کشور به درستی اجرا می شد شاید الان چنین مشکلاتی نداشتیم و در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی ، اقتصادی و... می توانستیم بسیاری از مسائل را حل کرد.

رهام پیکری فرماندار ممسنی نیز در این نشست، اقدامات دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی را تشریح کرد، وی گفت:اقتصاد ایران در دوران انقلاب اسلامی با مساله بزرگی بهنام جنگ تحمیلی روبرو شد و بعد از ان بلوک های غرب و شرق فشارهای اقتصادی و تحریم های سنگینی وارد کردند.

اقتصادی که چندین دهه با مشکلروبرو بودهبازسازی و ترمیم آن در مدت زمان کوتاهی امکان پذیر نیستو باید همه کمک کنند تا این اقتصاد سروسامان داده شود.

نمانیده عالی دولت اظهار داشت:هم اکنون در کشور نسبت به مسائل اقتصادی اعتراضات و انتقاداتی وجود دارد ما این انتقادات را می پذیریم اما انتطار هم داریم انتقادات صحیح و سازنده باشد.

فرماندار ممسنی در ادامه گفت: میزان اشتغال زایی در شهرستان حدود 1006 نفر بوده که در یک سال گذشته توسط ادارات و نهادهای مختلف رقم خورده است.

ممسنی با وجود این همه وسعت متأسفانه میزان تولید بسیار پائینی دارد و بر خلاف شهرستان های دیگر، دارایتعداد شرکت ها و صنایع تولیدی اندک است. بنابراین در چنین شهرستانی که تولید و صنعت ندارد و وابسطه به کشاورزی سنتی است امکان اشتغال زایی سخت می باشد.

پیکری با اشاره به اینکه بیکاری در تمام خانواده ها وجود دارد، افزود: طرح های زیادی توسط ادارات و نهادهای شهرستان اجرا شده است و انتطار می رود مردم و نیروهای جوان به سمت کار آفرینی حرکت کنند.

حجت الاسلام محمد یعقوبی امام جمعه ممسنی نیز بیان داشت: در بحث اقتصاد مقاومتی همه قبول داریم که فعالیت در حد رضایت بخش نیست. بهترین نسخه برای اقتصاد مقاومتی همان مدیریت جهادی است و اگر فعالیت کم می باشد مشکل و چالش مدیریتی داریمو این مساله از قبل بوده و هم اکنون نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در دوران جنگ تحمیلی، مدیریت جهادی مشهود است، گفت: در این عرصه نیاز به تلاش شبانه روزی است، با کم کاری و شل بودن نمی توان این بار سنگین را به مقصد رساند. در کنار مدیریت جهادی نیاز به همدلی و همزبانی است متاسفانه توطئه اختلاف و دودستگی در جامعه وجود دارد.در جلسات و در گروه هاهمدیگر را تخریب کردن درست نیست.

وی ادامه داد: نسخه های شفافی از همدلی و مدیریت جهادی در دوران جنگ تحمیلی وجود دارد و می توان به آن رجوع کرد. در ان زمان هیچگونهتشریفات و ادعایی نبود، تفکرات چپی و راستی نبود، بلکه همت، همکاری و ایمان وجود داشت و هدف ها در سطح بالاتری یعنی دفاع از اسلام مطرح می شد.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به اینکه لازمه یاسنفاده از تجربیات جنگ تحمیلی، باور پذیری فرهنگ های دفاع مقذس است گفت: ابتدا باید مسئولین فرهنگ ها و ارزش های 8 ساله را بپذیریند. جای تقدیر دارد که فرماندار شهرستان ممسنی در جلسه شورای اداری از عدم حضور برخی مدیرانی در مراسم تشییع شهید گمنام انتقاد کردند.

این مدیران چرا تعهد ندارد و در مراسمات شهید شرکت نمی کنند اما هرجا که صدای ساز و دهلی باشد حضور دارند، این مدیریت جهادی نیست.

در جنگ فاکتورهای مهمی به عنوان ایمان وجود داشت تا زمانی که مدیران ما به مدیریت جهادی ایمان نداشته باشند نمی توان موفق بود

پایان گزارش

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۶۶۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 

فرماندار هشترود در بازدید از شرکت آرد هشترود به مناسبت هفته کار و کارگر گفت: نشان ملی اقتصاد مقاومتی به خاطر فعالیت‌های این شرکت بر اساس سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی اعطا شد و جزو کارخانه‌های آرد نمونه استانی است که تاکنون هیچ گونه نارضایتی از آن گزارش نشده است.

 قشلاقی ادامه داد: کارگران نقش آفرینان اصلی تولید، توسعه و موتور محرکه و پیشران اقتصادی هستتد که مسیر رشد و اعتلای کشور در خودکفایی و رسیدن به قله‌های افتخار را هموار می‌کنند.

وی گفت: هفته کارگر فرصتی مناسب برای یادآوری تلاش‌های ارزنده قشری است که پیامبر (ص) بر دستان پینه بسته اش بوسه زده و ما نیز افتخارمان خدمت به این قشر ارزشمند است.

فرماندار هشترود خاطرنشان کرد: تلاش و پشتکار قشر شریف کارگر در طول سال‌ها بر کسی پوشیده نیست و در سال جهش تولید با مشارکت مردم این قشر زحمتکش می‌تواند همچون گذشته در مسیر تعالی و پیشرفت و خودکفایی کشور گام بردارند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • چهارده تغییر مدیریتی استقلال در یک دهه
  • آینده سرخابی‌ها با تعیین نحوه مدیریت ترسیم می‌شود
  • درخواست موشکی امام جمعه باشت از جانشین فرمانده سپاه پاسداران
  • تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان
  • فرماندار همدان:‌ حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است
  • تأمین آب ۱۲۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد