Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴- مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از ۲۲ فروردین ماه آغاز خواهد شد.

احسان خراسانی؛ دیروز و در شهر نیون سوئیس، بازی‌های مرحله یگ چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد و اتفاقات جالبی در تقابل تیم‌ها رخ داد. پیش از قرعه‌کشی اعلام شده بود که هیچ نوع سیدبندی وجود ندارد و این یعنی که احتمال تقابل هر دو تیمی در این مرحله وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاقی که تا حد انتظار رخ داد و در آینده‌ای نه چندان دور شاهد بازی‌هایی بسیار مهم و حیاتی خواهیم بود. از برخورد دوباره بایرن‌مونیخ و رئال مادرید تا اولین حضور لسترسیتی در این رقابت‌ها و اتفاقا در این مرحله که بیشتر چیزی شبیه به یک رویا بود. در این گزارش بد نیست نگاهی داشته باشیم روی شرایط تیم‌هایی که برابر هم قرار می‌گیرند و بدون شک این دوره، یکی از بهترین‌ دوره‌های لیگ قهرمانان را خواهند ساخت.

بایرن‌مونیخ - رئال مادرید / ۲۳ و ۲۹ فروردین ۹۶
انگار قرار است مسیر قهرمانی رئال در اروپا همیشه از آلمان بگذرد. گاهی با موفقیت و گاهی هم با ناکامی. این قانونی است که در چهار تقابل دو تیم در لیگ قهرمانان پا بر جا بوده است. چهار تقابلی هر دو در نیمه نهایی بوده و بایرن در هیچکدام از آن جام‌ها موفق به قهرمانی نشده است. سال ۲۰۱۲ رئال مادرید برد ۲-۱ بایرن در آلیانزآرنا را با تکرار همین نتیجه در برنابئو جواب داد تا ضربات پنالتی و ضربه‌ای که راموس به آسمان کوبید تعیین کننده صعود کننده به فینال باشد. فینالی که بایرن در آن مقابل چلسی شکست خورد. دو سال بعد از این بازی و در سال ۲۰۱۴ سرخیو راموس آن پنالتی از دست رفته را جبران کرد. وقتی که رئال بعد از پیروزی ۱-۰ در خانه به آلیانز‌آرنا رفت و در آنجا هم با دو گل راموس و رونالدو باخت سنگین ۴-۰ را متحل شاگردان گواردیولا کرد. دو تیم حالا یکبار دیگر این بار یک مرحله عقب‌تر در برابر هم قرار خواهند گرفت. بایرن این روزها بسیار آماده است و کارلو آنچلوتی را روی نیمکت دارد. در مقابل رئال زیدان هم در لالیگا صدرنشین است و زیزو اگر دنبال بیشتر جاودانه شدن است، حالا وقت این کار است.

یوونتوس - بارسلونا / ۲۲ و ۲۰ فروردین ۹۶
تکرار دوباره فینال سال ۲۰۱۵ برای تحقق رویای چندین ساله بانوی پیر و البته یک پایان خوش برای لوئیز انریکه در بارسلونا. سال ۲۰۱۵ و در فینال برلین، بارسا موفق به پیروزی ۳-۱ برابر تیم کونته شد و بعد از ۴ سال دوباره بر قله اروپا ایستاد. این قهرمانی اما برای یووه به معنای یک رویای سوخته بود. تکرار دوباره یک ناکامی که هر سال بیشتر از عمر آن می‌گذرد. در کنار همه اسکودتو‌هایی که بیانکونری در طول سال‌های مختلف برای خود کرده، ۲۱ سال است که دستان بوفون جام قهرمانی اروپا را لمس نکرده. این یک تراژدی تلخ است که شاید هیچکس در تورین دوست نداشته باشد در این آخرین سال‌‌های حضور بوفون در مستطیل سبز دوباره تکرار شود. همانقدر که کاتالان‌ها دوست دارند آخرین حضور انریکه در این تیم با قهرمانی همراه باشد.

دورتموند - موناکو / ۲۲ و ۳۰ فروردین ۹۶
معجزه اصلا واژه غریبی برای حضور موناکو در این مرحله از بازی‌ها نیست. تیمی که بعد از لسترسیتی، کم‌ترین تجربه حضور در مرحله یک چهارم نهایی را در بین هشت تیم دارد. شاگردان یاردیم با حذف منچسترسیتی و گواردیولا پا به این مرحله گذاشتند و این یک عامل انگیزشی فوق‌العاده برای آنهاست. البته تقابل با دورتموند این روزها خیلی آماده به مراتب می‌تواند سخت‌تر از تقابل با تیمی گواردیولایی باشد که اولین فصل حضورش در انگلیس را تجربه می‌کند. زردهای وست‌فالن این روزها خیلی آماده‌اند و در شبی که معجزه نیوکمپ رخ داد، پیروزی پرگل آنها برابر بنفیکا کمتر دیده شد. دو تیم ت به حال در رقابت‌های زیر نظر یوفا برابر هم قرار نگرفتند و این بازی اولین تجربه هر دوی آنها مقابل هم خواهد بود.

لسترسیتی - اتلتیکومادرید / ۲۳ و ۲۹ فروردین ۹۶
تضاد در تقابل دو تیم به وضوح دیده می‌شود. اگر اتلتکیو چند سالی است که به جمع قدرت‌های اول اروپا پیوسته است، در مقابل لستر اولین تجربه خودش در لیگ قهرمانان و اتفاقا مرحله یک چهارم را تجربه می‌کند. شاگردان سیمئونه دو بار در همین ۳ سال اخیر فینالیست شده‌اند و در برابر این لستر شگفتی‌ساز شاید اصلا مهم نباشد که اتلتیکو در هر دو بازی شکست خورده است. لستر و رانیری به طور معجزه‌آسیایی به اروپا رسیدند و حالا پس از اخراج کلودیو، این شکسپیر است که تیم را یک مرحله بالاتر آورده است. از دید اکثر کارشناسان احتمال این وجود دارد که بازی دو تیم چندان زیبا از آب در نیاید. آن هم به واسطه سبک بازی تدافعی دو تیم. ولی از همه این‌ها گذشته، هر دو تیم شگفتی‌ساز هستند. اتلتیکو به دنبال یک قهرمانی و تمام کردن این عنوان شگفتی‌ساز و لستری که تا همین‌جا هم کار بزرگ خودش را کرده، دنبال رویاپردازی‌های بیشتر و بیشتر.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۷۴۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقبالی: سقف آروزهای فوتبالی ما کوتاه شده است/ ترکمنستانی ها چندین بار خطوط ما را شکستند

مسعود اقبالی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا در مورد بازی شب گذشته تیم ملی مقابل ترکمنستان عنوان کرد: شب گذشته بازی ایران و ترکمنستان نشان داد که بازیکنان ما دور از هرگونه برنامه تاکتیکی برای رسیدن به اهداف استراتژیکی خود هستند.

وی افزود: این بازی نشان داد که هر نوع تغییر در ساختار تیمی ما را به اهداف استراتژیکی خود نمی‌رساند، زیرا ما جدا از عدم داشتن مهارت‌های تکنیکی، تاکتیکی، و فیزیکی و ذهنی استاندارد، اصولاً فاقد هوش فوتبال هستیم که اگر تمام مولفه‌های فوق را هم داشته باشیم به دلیل عدم داشتن هوش فوتبال قادر به اجرای موارد فوق نیستم.

اقبالی تاکید کرد: تیمی که در مقابل یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های آسیا در طول ۹۰ دقیقه تنها دوبار دروازه حریف را تهدید کرد که یکی به گل تبدیل شد و دیگری که ۹۷ درصد امید به گل بود ناباورانه به خارج رفت. ما سقف آرزوهایمان کوتاه شده. تیمی بدون انگیزه که فوتبالی کاملا ایرانی را به نمایش می گذارد. تیمی که در طول بازی حتی یک شوت به دروازه حریف نداشتیم و حریف چندین بار دروازه ما را تهدید کرد. تیم مقابل بار‌ها خطوط ما را شکست و ما در بازی مالکانه بار‌ها شکست خوردیم و از بازی موقعیتی درکی نداشتیم.

این مدرس فیفا ادامه داد: مدافعین ما که روزگاری بار‌ها از جناحین کارگشا بودند، در این بازی عملاً خنثی ظاهر شدند. گرفتن اخطار، خطا‌های بی مورد، عدم ارتباط خطوط، عدم تمرکز لازم خطوط در حمله، عدم استفاده صحیح از کرنر و شروع‌های مجدد و در یک جمله عدم هماهنگی لازم در تغییر سبک بازی مستقیم و غیر مستقیم. در آخر باید یادآوری کنم تیمی که قصد دارد از مهره‌های جوان استفاده کند باید بداند که عدم بلوغ تاکتیکی و ذهنیت ناسازگار به هیچ وجه  نمی‌تواند پشتوانه مناسبی برای تیم ملی باشد. 

اقبالی خاطر نشان کرد: از زمانیکه ما از جام جهانی ۹۸ به تدریج با افزایش متوسط سن بازیکنان مواجه شدیم، برخی بازیکنان را از دست دادیم و بازیکنانی را به خدمت گرفتیم که با گذشته ما فاصله داشتند و از طرف دیگر به دنبال بازیکنانی هستیم که با ارزش‌های عضویت در تیم ملی فاصله دارند، این نتایج غیر معقول نیست. ما جام جهانی‌ها، جام ملت‌ها و جام باشگاه‌ها را طی دهه‌های گذشته از دست داده ایم و متاسفانه به یک بازنده و نه یک برنده تبدیل شده ایم و این داستان ادامه خواهد یافت مگر کاری استادانه و به روز انجام دهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درآمد تیم‌های حاضر در فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا به چه شکلی خواهد بود؟
  • بازی های دوستانه بلای جان سیتیزن ها
  • پلی به گذشته - برتری 2-0 آرسنال مقابل یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا (2006/3/28) / فیلم
  • خوشحالی های خاص و ماندگار کریستیانو رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا / فیلم
  • رضوان موتو مجومرد قهرمان مسابقات والیبال آزاد جام رمضان
  • دریبل های تماشایی در لیگ قهرمانان اروپا / فیلم
  • اقبالی: سقف آروزهای فوتبالی ما کوتاه شده است/ ترکمنستانی ها چندین بار خطوط ما را شکستند
  • بایرن خطاب به هواداران: بلیت بازی آرسنال را نخرید!
  • قهرمان اروپا جدایی ستاره ایرانی‌اش را اعلام کرد
  • این برنامه ریزی قهرمان لیگ برتر را تغییر می‌دهد!