Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@02:22:44 GMT

تولیدات کشاورزی اردبیل ۳۰۰ هزار تن افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ | کد خبر: ۱۲۶۷۴۶۹۵

تولیدات کشاورزی اردبیل ۳۰۰ هزار تن افزایش یافت

اردبیل – رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تولیدات کشاورزی استان در سال زراعی جاری به میزان ۳۰۰ هزار تن در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، عدیل سروی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: سال زراعی فعلی سال پرباری برای کشاورزی استان بود و طرح و برنامه‌های متعددی با دستاوردهای مطلوب اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از جمله اینکه برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی پیگیری و بخش اعظمی از پیش‌بینی‌های ارتقا تولید محصولات کشاورزی محقق شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان تأکید کرد: توسعه صادرات، توسعه صنایع تبدیلی، اصلاح الگوی کشت، توسعه کشت گلخانه‌ای و اجرای پروژه‌های آب‌وخاک با پیشرفت مطلوب در سال جاری همراه شده است.

به گفته سروی به منظور حمایت از واحدهای تولیدی کشاورزی در سال جاری به میزان ۹۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

وی تأکید کرد: حجم قابل‌توجهی از سرمایه‌گذاری در حوزه آب‌های مرزی محقق شده و شبکه خداآفرین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های کشاورزی کشور در حال اجرا است.

رئیس جهاد کشاورزی استان ابراز امیدواری کرد بخشی از ثمرات طرح‌های در دست اجرا در سال آینده نیز مشاهده شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۷۴۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نیروگاه پنج مگاواتی در تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی نیروگاه پنج مگاواتی شرکت ایدم تبریز که قادر است برق مصرفی شرکت ایدم و طرح‌های توسعه آن را تامین کند با سرمایه گذاری حدود ۳۰۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

 استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این نیروگاه با اشاره به ناترازی انرژی در صنعت استان ساخت نیروگاه به دست متخصصان داخلی در شرکت ایدم را یک کار ابتکاری و گره‌گشا خواند که می‌تواند الگویی برای صنایع دیگر استان باشد.

رحمتی ایدم را یکی از مجموعه‌های بزرگ، اثرگذار و منحصربه‌فرد در صنعت حمل و نقل کشور دانست و افزود: با توجه به اوضاع نامناسب ناوگان حمل‌ونقل عمومی و نیاز مبرم کشور به نوسازی این ناوگان افزایش تولید این شرکت در سال جهش تولید موجب امیدآفرینی و افزایش رضایتمندی مردم خواهد شد.
 وی همچنین بر ارتقای توان موتور‌های تولیدی و کاهش مصرف سوخت در تولیدات شرکت ایدم تاکید کرد و گفت: برای توسعه بازار‌های صادراتی که نسخه نجات این شرکت است باید کیفیت تولیدات را ارتقا دهیم.

مدیرعامل شرکت ایدم تبریز  گفت: هدف‌گذاری این شرکت برای سال ۱۴۰۳ تولید ۱۴ هزار دستگاه انواع موتور و ۶ هزار دستگاه کاتالیست در مجموع به ارزش ۹۶ میلیون یورو است.
 زینالی افزود: با راه‌اندازی تنها مرکز آزمون آلایندگی موتور‌های دیزلی کشور در ایدم از خروج سالانه حداقل ۵ میلیون یورو از کشور جلوگیری می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • اردبیل در صدور اسناد اراضی کشاورزی رتبه اول را کسب کرد
  • طرح جهاد میدانی محققان زراعت و حفظ نباتات در سرعین اجرا شد
  • توجه به کشاورزی نیاز امروز کشور است
  • مقطع سطح ۴ در حوزه علمیه خواهران اردبیل اجرا می‌شود
  • خسارت ۱۳ میلیارد تومانی سیل در شهرستان فیروزه
  • افتتاح نیروگاه پنج مگاواتی در تبریز
  • جهش تولید در حوزه کشاورزی لرستان
  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • افزایش تولیدات آبزیان فرآوری چهارمحال وبختیاری به ۳۶ هزار تن
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران