Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@17:08:33 GMT

انقلاب اسلامیزن رایک انسان متفکر معرفی کرده است

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ | کد خبر: ۱۲۶۷۶۳۵۴

انقلاب اسلامیزن رایک انسان متفکر معرفی کرده است

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد که معمار کبیر انقلاب اسلامی با انقلاب الهی خویش بر نسخه‌های ناقص و غلط فمینیستی خط بطلان کشید.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم،شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پیامی میلاد حضرت فاطمه‌الزهرا(س) و آغاز سال جدید را تبریک گفت.

در ابتدای این بیانیه آمده است: سال 1395، سالی بود که در آن دوبار میلاد فرخنده و مبارک یگانه دردانۀ هستی دخت نبی مکرم اسلام انسیةالحورا را جشن گرفتیم و آغاز سال را با نام و یاد حضرت خانم صدیقة‌الکبری فاطمة‌الزهرا«سلام‌الله علیها» شروع کردهو با نام و یاد ایشان به پایان می‌بریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه می‌افزاید: سال 1395 را که با شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» آغاز کرده بودیم، اینک در آخرین ساعات سال ودر آستانۀ تولد دوباره طبیعت با استشمام رایحه دل‌انگیز عطر یاس نبوی جانی تازه یافتیم، با این امید که روز و ماه و سالمان سرشار از برکات فاطمی باشد و در سایه‌سار نام و یاد زهرای مرضیه «سلام‌الله‌علیها»آرام بگیریم.

در این بیانیه اشاره شده است:‌ دگربار خجسته زادروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه‌الزهرا (سلام‌الله علیها) از پس بیش از هزار سال تاریخ پرفراز و نشیب جهان اسلام فرا می‌رسد و با آمدنش فضای کشور را از عطر روحانی و دل‌انگیز خود آکنده از مهر می‌سازد و باز خاطرات یک عمر مجاهدت جانانه او را در کنار ولایت زمانه خویش در پهنه پهناور گیتی به تلألو در می‌‌آورد و جلوه‌های ناب و حیاتی آن عنصر ملکوتی و وجود ممتار فرصت مجددی برای بازشناسی و تبیین می‌یابد، تا زنان و مردان حق‌طلب و عدالت‌جو و با غیرت و هوشیار ایران اسلامی، الگوی بی‌همتای خود را به عرصه توجه آورده و با مقتضیات زمان و مکان بازشناسند.

شورای هماهنگی تبلیغات تأکید کرده است:‌ معمار کبیر انقلاب اسلامی که خود از خیر کثیر کوثر و از سلسلۀ وجود مبارک مرضیه الهی منشأ گرفته و از آبشخور عرفان فاطمی بهره‌ها برده است، با انقلاب الهی خویش، زمینه توجه به الگوی فاطمی و تجلی بخشی از آن عظمت‌ها را فراهم آورد که همه شعارهای پوشالی و ظاهرپرستانه و نسخه‌های ناقص و غلط فمینیستی در برابر عظمت آن رنگ باختند و بر همه‌ آنها برای همیشه تاریخ خط بطلانی تاریخی کشید. انقلاب اسلامی ایران نیز با درایت و تیزبینی امام راحل «رحمة‌الله علیه» در تغییر نگاه غالب و غلط دنیا به ویژه جهان غرب به زن که نگاهی ابزاری، سلطه‌طلبانه و لذت‌جویانه از او بود و زن را وسیله چپاول و غارت به نفع نظام لیبرال سرمایه‌داری می‌دانست، نقشی اساسی ایفا نموده است و زن را به عنوان یک انسان متفکر و مکمل و در کنار مرد معرفی نمود.

این بیانیه می‌افزاید: نگاه رفیع امام خمینی(ره)که برگرفته از آموزه‌های بلند اسلام ناب به زن است، زن را ودیعه‌ای الهی ومکمل مرد در نظام تکوین و تشریع برای رسیدن انسان به اوج کمال و غایت انسانی و او را نقطۀ پرگار کانون خانواده و تشکیل اجتماع دانسته و بیان می‌دارد،از دامان زنان است که مردان به معراج می‌روند و این تصویری استزیباو متعالی که از زن مسلمان بایستی در جامعه همیشه ساری و جاری باشد.

در این بیانیه اشاره شده است:‌ به‌ویژه در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» به عنوان تنظیم‌کنندۀ چرخۀ اقتصاد خانواده و اقتصاد جهادی و مقاومتی، زن می‌تواند ایفاگر نقشی اساسی باشد.

نقش مادرانو همسران شهدا و جانبازان و زنان رزمنده در روند شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و پایداری نظام، نقشی بی‌بدیل، مهم و تأمل‌انگیز بوده و در این میان مادران به عنوان سکانداران کیان خانواده و تربیت نسل‌های بالنده گل سرسبد این نهضت عظیم الهی بوده‌اند.

در انتهای این بیانیه آمده است: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آستانۀ میلاد موفورالسرور دردانۀ هستی، یگانۀ دخت نبی مکرم اسلام حضرت انسیه حورا خانم فاطمه‌الزهرا (سلام‌الله علیها)، ضمن تبریک خجسته سالروز ولادت فرخنده یگانه بانوی جهان اسلام، حضرت صدیقه کبری فاطمه‌الزهرا(سلام‌الله علیها) و فرزند برومندش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(رحمة‌الله علیه) به محضر مبارک حضرت بقیه‌الله الاعظم (ارواحنا فداء)، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و تمامی ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت اعلام کرد؛ به درستی که حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها)، الگویی قرآنی، فرازمانی، جهان شمول،ممتاز، برجسته وروشنزن متعالی و نمونه‌ای جاویدان برای زنان و مردان امروز و تمامی دوران و اعصار تاریخ است.

انتهای پیام/

R1011202/P1011121/S10,1,17/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۷۶۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود

اسماعیل دستگزار در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری را روز معلم نامیده اند چرا که ترسیم طرحی از اراده، ایمان، اخلاص برای تلاش و تکاپو در تربیت انسان و هدایت دلسوزانه اوست که سرمشق معلمان مخلص میهن اسلامی ما است.

وی خاطرنشان کرد: شهید مطهری یکی از سرمایه های عظیم و از طلایه داران مبانی فکری انقلاب اسلامی به شمار می رود که برای ایجاد تحولات فکری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مجاهدت ها کرد و هنوز نیز خیر و برکت آثار ایشان در جامعه اسلامی ساری و جاری و در تربیت نفوس و هدایت نسل ها مؤثر و ماندگار است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود گفت: روز معلم روز بزرگداشت علم و عالم و تجدید میثاق با دین و دانش و بصیرت و تقواست.

دستگزار ادامه داد: البته این شرافت و فضیلت برای معلم، زمانی ارزشمند است که بتواند این موهبت الهی را در وجود خود محقق سازد و با تمام وجود در جهت کمال جامعه به تعلیم و تربیت بپردازد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود تصریح کرد: معلم، استاد و مربی باید خود را وقف سیر تکاملی انسان ها بکند و در این راه روز و شب نشناسد و همواره دغدغه هموارتر نمودن راه سعادت و پیشرفت نسل‌ها را داشته باشد

دستگزار افزود: علامه بزرگوار شهید مرتضی مطهری الگویی به تمام معنا در این راه بود که در ادای امانتش از هیچ کوششی دریغ نورزید و جان پاکش را در ادای رسالت معلمی تقدیم کرد.

وی بیان کرد: فلسفه و رمز نامگذاری این روز به عنوان روز عقیدتی و سیاسی در سپاه و بسیج بیانگر ضرورت تجلّی و تبلور دائمی همین تفکر در این نهاد مقدس است زیرا رسالت مربیان و معلمان به ویژه در شرایطی که شبهات زیادی از سوی افراد چه با انگیزه یافتن پاسخ قانع‌کننده برای پرسش های خود و چه با انگیزه های شیطانی برای سست نمودن باورهای جامعه اسلامی طرح می‌گردد، رسالتی بسیار خطیر و مهم است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود تصریح کرد: مبنا و بنیان دین اسلام تعلیم و تربیت است و معلمی یکی از شئون الهی است که در وجود انبیاء و پیامبران نهاده شده است تا رسالت تعلیم و تربیت را برعهده گرفته و معلم بشریت باشند، به همین دلیل است که معلمی را شغل انبیاء نامیده‌اند و در تمام جوامع بشری معلم دارای ارزش، شأنیت و جایگاهی ویژه است.

کد خبر 6093317

دیگر خبرها

  • تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی
  • دانش‌آموزان باید بدانند چرا ایران حاضر به ایجاد روابط با برخی کشورها و دولت‌ها نیست
  • ۲۳۳ پایان‌نامه مرتبط با کنگره اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای در حال تدوین است
  • معلمِ متفکر
  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب
  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب در روز چهارشنبه
  • گردهمایی بزرگ دختران دانشجو در قم برگزار می شود
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند
  • عملیات جدید مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها