Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «نیکولا استرجون» وزیر اول اسکاتلند روز شنبه گفت هفته آینده طرح برگزاری مجدد همه‌پرسی خروج از بریتانیا را به پارلمان اسکاتلند می‌برد.

وی که در جمع اعضای حزب ملی اسکاتلند صحبت می‌کرد، گفت: «هفته آینده در راستای مأموریتی که در انتخابات ماه می گذشته به ما محول شد، از انتخابات پارلمان اسکاتلند خواهیم خواست که با حق مردم اسکاتلند برای تعیین آینده خود، موافقت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

استرجون افزود: «از پارلمان خواهیم خواست که موافقت کند که این حق در زمانی که جزئیات خروج بریتانیا [از اتحادیه اروپا] مشخص شده و در عین حال پیش از آنکه آنقدر دیر شود که بتوان مسیری متفاوت را [در اسکاتلند] پیش گرفت، اعمال شود.»

وی گفت از پارلمان خواهد خواست که اختیار لازم را به او بدهد تا همه‌پرسی خروج از بریتانیا را بار دیگر برگزار کند. وزیر اول اسکاتلند تاکید کرد که در صورت تصویب این طرح در پارلمان، برگزاری همه‌پرسی دیگر طرح شخصی او یا حزب ملی نیست، بلکه نظر نمایندگان منتخب پارلمان اسکاتلند خواهد بود.

هرچند در همه‌پرسی نخست که دو سال پیش در اسکاتلند برگزار شد، ۵۲% مردم به خروج از پادشاهی متحد بریتانیا رأی منفی دادند، اما تصمیم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا جان تازه‌ای به جنبش استقلال اسکاتلند بخشیده است.

رأی مثبت مردم انگلستان به خروج از اتحادیه اروپا در حالی بود که اکثر ساکنان اسکاتلند به این طرح رأی منفی دادند. همین امر موجب شده تا سران اسکاتلند اینطور استدلال کنند که لندن حق ندارد اسکاتلند را به زور از اتحادیه اروپا خارج کند.

در مقابل دولت انگلستان با برگزاری مجدد همه‌پرسی مخالفت و تأکید کرده که قرار بود همه‌پرسی پیشین یک بار برای یک نسل باشد و امکان تکرار آن وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۷۶۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره نوشت: دولت ترینیداد و توباگو امروز اعلام کرد که کشور فلسطین را به رسمیت شناخته است.

این کشور حوزه دریای کارائیب با تاکید بر اینکه این اقدام را در راستای اهداف صلح پایدار انجام داده، در بیانیه ای آورده است: به رسمیت شناختن فلسطین یک امر اخلاقی و عادلانه است.

در ادامه این بیانیه آمده است: به رسمیت شناختن کشور فلسطین بیانگر خواسته های مشروع مردم فلسطین و حمایت از آن است.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفته بود: بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا قرار است تا پایان ماه مه، فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسد.

کد خبر 6095728 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • فیلم/حمایت از فلسطین در ورزشگاه سلتیک اسکاتلند
  • نطق تماشایی نماینده بلژیک در پارلمان اروپا درباره حمله ایران