Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@21:23:03 GMT

آیا مشکل تنفسی شما ناشی از آسم است؟

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ | کد خبر: ۱۲۶۷۷۹۴۱

به گزارش سلامت نیوز، آسم یکی از بیماری های رایج در نقاط مختلف جهان است. این که چرا نرخ ابتلا به آسم رو به افزایش است، پرسشی پیچیده محسوب می شود. در گذشته، کارشناسان فکر می کردند شور و اشتیاق ما برای نظافت و استفاده از محصولات ضد باکتری ممکن است محیط زندگی و کار ما را بیش از اندازه استریل کرده و از این رو، بدن و ریه های ما انعطاف پذیری کمتری نسبت به محرک های جزئی یافته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما پژوهش های جدید به این نکته اشاره دارند که گسترش آسم در نتیجه ترکیبی از عوامل زیست محیطی و ژنتیکی شکل گرفته است.
هنگامی که می خندید، سرفه می کنیداگر هنگام لبخند زدن، انجام ورزش یا شب هنگام سرفه می کنید، این نوع از سرفه با آسم پیوند خورده است. البته این به معنای منتفی شدن بیماری های تنفسی دیگر نیست، اما اگر نشانه های دیگری مانند تنگی نفس را نیز تجربه می کنید، به احتمال زیاد آسم مقصر اصلی محسوب می شود.
مشکلات تنفسی با آلرژی ها پیوند خورده اندبسیاری از مواد حساسیت‌زا محرک آسم نیز هستند. اگر پس از قرار گرفتن در کنار گربه یا حیوانات دیگر و یا گرده گیاهان دچار آلرژی می شوید، به ویژه اگر نشانه های دیگر مانند عطسه یا خارش چشم را نیز تجربه می کنید، این یک نشانه خوب از مواجهه با آسم است.
محرک های دیگر موجب تشدید نشانه ها می شونددر کنار مواد حساسیت‌زایی که در بالا به آنها اشاره شد، دود تنباکو و آب و هوای سرد و خشک نیز از محرک های شایع آسم هستند. همچنین، اگر مشکلات تنفسی شما زمانی که سر کار می روید، یا وارد مکانی مشخص می شوید، تشدید می شوند، این نشانه ای هشدار دهنده از ابتلا به آسم مرتبط با محرک های محیطی است.
در کودکی به آسم مبتلا بوده ایددر میان بزرگسالانی که از آسم رنج می برند، این که در دوران کودکی نیز آسم داشته اند، شایع است. در بسیاری از موارد، این افراد یاد می گیرند که از محرک ها یا رفتارهایی مشخص پرهیز کنند و از این رو، برای مدتی توقف نشانه ها را تجربه می کنند. اما زمانی که تصور می کنند آسم از بین رفته و به عنوان مثال یک رژیم ورزشی سنگین را آغاز کرده یا با افراد سیگاری همراه می شوند، نشانه ها بار دیگر پدیدار می شوند. در نتیجه، اگر در کودکی به آسم مبتلا بوده اید و اکنون بار دیگر نشانه های مشخصه آن را تجربه می کنید، احتمال این که مشکلات تنفسی شما با آسم مرتبط باشد زیاد است.
هنگام بازدم خس خس می کنیدخس خس مرتبط با آسم بیشتر صدایی است که در زمان انجام بازدم مشخص است.
داروی استنشاقی موثر نیستاگر از داروی استنشاقی استفاده می کنید و به تسکین مشکلات تنفسی کمک می کند، احتمال این که با آسم مواجه باشید زیاد است. در مقابل، برخی بیماران متوجه می شوند که واکنشی به داروی استنشاقی ندارند. بسیاری از بیماری ها دارای نشانه های تنفسی هستند. اگر داروی استنشاقی کمکی به برطرف شدن مشکلات تنفسی شما نمی کند، نشانه ای خوب از این است که با آسم سر و کار ندارید.
توجه: به پزشک مراجعه کنیدتشخیص و جداسازی آسم از دیگر بیماری های تنفسی آسان نیست. اگر مشکلات تنفسی را تجربه می کنید، نباید این شرایط را نادیده بگیرید. به عنوان مثال، احساس تنگی یا فشار در قفسه سینه می تواند نشانه ای از یک حمله قلبی قریب الوقوع باشد. به دکتر مراجعه کنید تا علت دقیق مشکل مشخص شود.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۷۷۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودداری شهروندان ازخریدتخم‌مرغ‌های نگهداری شده در یخچال واحد‌های عرضه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،دکتر محمد سیاح، رئیس شبکه دامپزشکی گفت: با توجه به گرم شدن هوا تخم‌مرغ در خارج از یخچال زودتر فاسد می‌شود به همین دلیل شهروندان تخم‌مرغ‌های نگهداری شده در یخچال مراکز عرضه زا خریداری کنند.

 وی، در خصوص نحوه تشخیص تخم‌مرغ سالم افزود: پوسته تخم‌مرغ بایستی سالم، تمیز، بدون ترک و شکستگی بوده و بوی تعفن و فساد را نداشته باشد.

سیاح، با بیان اینکه پوسته ناسالم تخم مرغ و مخلوط شده سفیده و زرده آن پس از شکستن، نشانه فساد تخم مرغ است هم گفت: توصیه می‌شود تخم‌مرغ سالم و تمیز، برای نگهداری در یخچال خانه شسته نشود چرا که این کار سبب مرطوب شدن سطح تخم‌مرغ شده و همچنین باعث از بین رفتن لایه محافظی روی پوسته می‌گردد، در نتیجه شرایط برای انتقال عوامل بیماری‌زا از سطح به داخل تخم‌مرغ فراهم می‌شود؛ اما در هنگام استفاده از تخم‌مرغ شستن آن هیچ مانعی ندارد.

رئیس شبکه دامپزشکی مشهد، همچنین گفت: مصرف کنندگان به هنگام خرید تخم‌مرغ بویژه تخم مرغ‌های بسته بندی بایستی به ضرورت نشانه گذاری بر روی تخم مرغ و همچنین لیبل و پروانه بهداشتی صادر شده از سوی سازمان دامپزشکی الصاق شده روی بسته بندی‌ها دقت کنند چرا که نشانه گذاری و صدور این پروانه نشان از انجام نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی است.

 

دیگر خبرها

  • ده نشانه بحث‌برانگیز از وجود حیات فرازمینی
  • رنگ پلاک خودروها نشانه چیست؟
  • اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا نشانه بیداری جهانی است
  • موی روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • معلم محرک علم و مولد قدرت است
  • فرمانده سپاه بوشهر: معلم محرک علم و مولد قدرت است
  • نشانه های انسان با کرامت و کریم چیست؟
  • خودداری شهروندان ازخریدتخم‌مرغ‌های نگهداری شده در یخچال واحد‌های عرضه
  • شیوه واکنش به نشانه‌های هشدار دهنده خودکشی
  • چطور به نشانه‌ های هشدار دهنده خودکشی واکنش نشان دهیم؟