Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز،

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در آستانه میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و در مراسم عیدانه فاطمی و افتتاحیه پروژه‌های محرومیت‌زدایی حاشیه شهر که در ناحیه مقاومت بسیج میثم منطقه شهید آوینی مشهد برگزار شد، ضمن تبریک ایام میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) با بیان اینکه زندگی انسان اگر کوثری نشود، تکاثری خواهد شد، اظهار کرد: زندگی فاطمه اطهر(س) سرشار از اخلاص، عبودیت و دگرخواهی در پرتوی خداخواهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به تفاوت دگرخواهی اسلامی با شعار حقوق بشر غربی عنوان کرد: شعار حقوق بشر و دگرخواهی غربی برای جلب توجه دیگران، جذب منافع بیشتر و یا تحکیم موقعیت است، اما در دگرخواهی اسلامی تنها رضای حضرت حق مدنظر می‌باشد.

وی گره‌گشایی از زندگی نیازمندان را یکی از جلوه‌های مهم زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) خواند و ابراز داشت: حضرت فاطمه(س) که رساترین و مقتدرانه‌ترین خطبه‌ها را دفاع از ولایت ایراد می‌کردند، در برابر سائلان و مساکین متواضع ترین بودند.

وی حضرت فاطمه زهرا(س) را پیوند زننده رسالت رسول با ولایت ولی خواند و اظهار کرد: دگر خواهی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در عالم بی‌نظیر است بطوریکه حضرت علی(ع) که در برابر ناکسان آنچنان مقتدرانه می‌ایستادند، برای ضعفا در کنار تنور نان می‌پختند.

تولیت آستان قدس رضوی حضرت فاطمه زهرا(س) را شخصیت کامل اسلامی و الگوی زنان مسلمان معرفی و ابراز کرد: حضرات معصومین(ع) الگوهای برتر جهان خلقت هستند که اگر بشریت با تأسی به این بزرگواران مسیر زندگی خود را تعیین کند، قطعا سعادت دنیوی و اخروی خود را رقم زده است.

وی اقدام و عمل جهادی با روحیه انقلابی را ویژگی بسیجیان فعال در حوزه محرومیت زدایی برشمرد و بیان کرد: همان‌هایی که در دوران دفاع مقدس آن حماسه‌های جاوید را رقم زدند و در برابر دشمنان ایستادند، امروز نیز نمی‌توانند فقر یک خانواده را تحمل کنند، بنابراین به عرصه محرومیت زدایی وارد شده‌اند.

وی افزود: رزمندگانی که دیروز در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بودند، امروز با فرمان ولی امر خود برای خدمت به نیازمندان و مستمندان به میدان آمده‌اند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به منشور هفتگانه رهبر معظم انقلاب برای آستان قدس رضوی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در چند بند از حکم هفت بندی خود به آستان قدس رضوی بر توجه به نیازمندان و بویژه مجاوران و همسایگان حضرت امام الرئوف علی بن موسی‌الرضا(ع) تأکید کرده‌اند و امروز تمام تلاش خدام بارگاه رضوی این است که به منویات و دغدغه‌های معظم له در رابطه با محرومان و ضعفای جامعه عمل بپوشانند.

وی اضافه کرد: آستان قدس رضوی با مشارکت، همکاری و همگرایی با نهادهای امداد رسان به عرصه کمک به نیازمندان و گره گشایی از زندگی محرومان ورود پیدا کرده و اهدای این جهیزیه‌ها نیز در همین راستاست.

تولیت آستان قدس در پایان با اشاره به برخی آسیب‌های اجتماعی، گفت: حقیقتاً برخی از آسیب‌های اجتماعی و چهره فقر به هیچ عنوان برازنده نظام مقدس اسلامی ما نیست و رفع این مشکلات به همت مضاعف، اخلاص، همگرایی و همراهی مسئولان و خدمتگزاران این مرز و بوم قابل حل می‌باشد.

گفتنی است؛ در این مراسم با همکاری آستان قدس رضوی 500 سری جهیزیه، 20 هزار سبد معیشتی، 10 هزار بسته پوشاک و 11 هزار بسته لوازم تحریریه در میان خانواده‌های مستمند و نیازمند حاشیه شهر مشهد توزیع شد.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۷۸۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی

مدیرعامل آبفای خوزستان از پیشرفت ۴۳ درصدی طرح‌های محرومیت‌زدایی انتقال و شبکه آبرسانی استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، صابر علیدادی  در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت طرح‌های محرومیت‌زدایی جهاد آبرسانی استان بیان کرد: اکنون 23 طرح در 766 روستا و 21 شهرستان استان در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی جهاد آبرسانی در حال اجرا بوده و نظارت دقیقی بر این موضوع اعمال می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم و توجه شخص رئیس جمهور به موضوع تامین آب شرب روستاها افزود: تاکنون بیش از 800 کیلومتر خط انتقال و شبکه آبرسانی در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی در خوزستان اجرا شده است.

مدیرعامل آبفای خوزستان گفت: همچنین احداث سه باب ایستگاه پمپاژ و پنج باب مخازن ذخیره بتنی به ظرفیت بیش از 12 هزار مترمکعب، حفاری و تجهیز 6 حلقه چاه آب شرب از دیگر اقدامات انجام شده در جهاد آبرسانی استان است.

وی اظهار کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت نیرو در دولت مردمی، آبرسانی به روستاهای فاقد آب آشامیدنی است که برای انجام این طرح، استفاده از ظرفیت‌های بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در دستور کار قرار گرفته تا با تلاش یکدیگر تحول مثبتی در آبرسانی به روستاهای کشور ایجاد شود.

علیدادی با اشاره به اجرای آبرسانی به 180 روستای استان در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی توضیح داد: این اقدام با کمک قرارگاه کربلا و بسیج سازندگی به عنوان معین در اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: طرح جهاد آبرسانی در روستاهای استان به عنوان یکی از برنامه های بسیار مهم دولت سیزدهم با جدیت دنبال خواهد شد تا مشکلات مردم در این زمینه برطرف شود.

بر اساس این گزارش طرح‌های محرومیت زدایی جهاد آبرسانی استان در 21 شهرستان، شادگان، اهواز، آبادان، شوشتر، هندیجان، رامشیر، امیدیه، خرمشهر، ماهشهر، اندیکا، اندیمشک، هفتکل، حمیدیه، شوش، کرخه، مسجدسلیمان، سوسنگرد، هویزه، بستان، بهبهان و ایذه در حال اجرا است.

بر اساس اعلام وزارت نیرو، 16 هزار روستا در مناطق محروم و کم‌برخوردار در طرح موسوم به "جهاد آبرسانی" به عنوان بزرگترین عملیات آبرسانی کشور قرار گرفته‌اند 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • (ویدیو) رئیسی: ما پای کار ایرانیم؛ کارگران ایران با روحیه جهادی پای کار ایران هستند
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی
  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد