Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فرهنگ نیوز،محمدحسین رجبی‎دوانی، محقق تاریخ اسلام و عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) درباره مصحف و لوح حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: «لوح» حضرت زهرا(س) هدیه‎ای الهی بود که خداوند برای پیامبر اکرم(ص) فرستاد و ایشان نیز به حضرت زهرا(س) اهدا کرد.

این محقق تاریخ اسلام با بیان این مطلب که در این لوح اسامی، فضیلت و جایگاه والای حضرات معصومان(ع) نگاشته شده است، گفت: بر اساس گزارش‌های روایی و تاریخی وارد شده، این لوح، سبز رنگ و بسیار درخشان همچون زمرّد است که روزی جابر بن عبدالله انصاری توفیق مشاهدۀ این لوح را در محضر حضرت زهرا(س) پیدا کرد و از روی آن نسخه‎ای را برای خود نوشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی دربارۀ مصحف حضرت زهرا(س) نیز یادآور شد: این مصحف، فضیلتی ویژه برای حضرت فاطمه زهرا(س) محسوب می‌شود که بعد از وفات پیامبر اکرم(ص)، جبرئیل که فقط مأمور نزول بر پیامبران اولوالعزمِ صاحب شریعت بود، بر حضرت زهرا(س) حاضر می‌شد و اخباری را از آینده و عالم غیب که قرار بود بعدها در امت اسلامی واقع شود، به ایشان عرضه می‌‏داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) با بیان اینکه حضرت زهرا(س) جبرئیل را می‌دیدند و صدای او را می‎شنیدند، گفت: در جریان نزول جبرئیل(ع) بر فاطمه زهرا(س) و بیان نکات و اخبار آینده به ایشان، امیرالمومنین(ع) به عنوان کاتب مصحف زهرا(س) عمل می‌کردند و آنچه را که حضرت زهرا(س) از جبرئیل می‎شنیدند، بر امیر‏المؤمنین(ع) بیان می‌کردند و ایشان نیز آنها را می‎نوشتند. امیرالمومنین(ع) بر حضرت زهرا(س) ولایت داشتند، اما جبرئیل را نمی‎دیدند و صدای او را نمی‎شنیدند.

رجبی‎دوانی با تأکید بر اینکه این مصحف به همراه لوح حضرت زهرا(س) از ذخایز امامت هستند که از امام پیشین به امام بعدی به ارث رسیده است، خاطرنشان کرد: اکنون این مصحف و لوح در اختیار امام زمان(عج) است و در زمان ظهور آن دو را خواهند آورد و در کنار دیگر ودایع الهی همچون قرآنِ امیر‏المؤمنین (ع)، ذوالفقار و ... نمایان خواهند کرد.

منبع: فرهنگ نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farhangnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرهنگ نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۷۸۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب دو روستای اردبیل به عنوان روستای «دوستدار کتاب» در کشور

امیر رجبی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این یک اتفاق بی سابقه در استان است و برونداد بیرونی آن این است که استان اردبیل به عنوان فرهنگ معروف شود و چهره استان اردبیل را به عنوان یک استان گردشگری در اذهان مردم ترمیم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب روستاهای دوستدار کتاب در سطح کشور کارکرد اجتماعی و فرهنگی دارد و اگر استان اردبیل بتواند در سال جاری با همکاری نهادها پایتخت کتاب ایران شود قطعا می تواند بار مثبت فرهنگی اجتماعی در استان ایجاد نماید.

رجبی افزود: برنامه ها باید به ‌طور اختصاصی برای پایتخت کتاب طراحی شده و شامل مولفه‌های تناسب‌ با نیازهای محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی، تاثیرات پایدار در ارتقای سطح فرهنگ کتاب‌خوانی، اصلاحات بسترهای مطالعه و افزایش انگیزه مطالعه باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: استان اردبیل دارای ظرفیت ها و توانمندی هایی است که می تواند به عنوان «پایتخت کتاب ایران» انتخاب شود و در این زمینه باید تمام دستگاه ها و نهادها تلاش خود را در بارگذاری داده ها و فرم های خواسته شده انجام دهند.

رجبی افزود: نهمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و ستاد شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی اعم از معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، سازمان فرهنگی سازمان ملل متحد یونسکو، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و نهادهای دیگر برگزار می‌شود.

کد خبر 6094774

دیگر خبرها

  • چهارمحال و بختیاری در سوگ شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • برپایی اجتماع صادقیون در استان سمنان+ فیلم
  • عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع)در ایلام
  • عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در دهلران
  • خوش آن گروه که هستند با امام بقیع
  • امام فرشته‌ها کیست؟! + فیلم
  • موزه آستان قدس رضوی نفائسی مرتبط با امام صادق(ع) در خود دارد /به جامانده از صادق آل محمد(ع)
  • انتخاب دو روستای اردبیل به عنوان روستای «دوستدار کتاب» در کشور
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان