Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@07:06:17 GMT

کلانشهر اراک ۱۰۱ روز ناسالم را پشت سر گذاشت

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ | کد خبر: ۱۲۶۷۸۵۲۵

کلانشهر اراک ۱۰۱ روز ناسالم را پشت سر گذاشت

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: کلانشهر اراک امسال ۱۰۱ روز ناسالم را پشت سر گذاشت که نسبت به سال گذشته ۲.۵ برابر افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، رضا میرزایی شامگاه شنبه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک که در استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به وضعیت هوای کلانشهر اراک در سال 95 اظهار داشت: کلانشهر اراک امسال 260 روز سالم، 101 روز ناسالم را پشت سرگذاشت که عمده عامل آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میکرون بوده و بیشتر این روزهای ناسالم در ماه تیر به تعداد 27 روز و کمترین آن در ماه فروردین و به تعداد یک روز بوده است.

وی افزود: در این روزها پدیده وارونگی هوا را نداشتیم و اغلب به‌سبب ورود ریزگردها از غرب کشور و عرصه‌های داخلی بوده، این روزهای ناسالم در مقایسه با سال گذشته که 37 روز ناسالم داشتیم 2.5 برابر افزایش یافته است.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: شاخص ای کیو آی تا 50 خوب، بین 50 تا 100 متوسط، از 100 تا 151 ناسالم رای گروه‌های حساس و 151 تا 200 ناسالم برای تمام گروه‌ها محسوب می‌شود و از میان 101 روز ناسالم اراک در سال 95، 96 روز ناسالم برایی گروه‌های حساس و پنج روز برای تمامی گروه‌ها بوده که پنج روز ناسالم برای تمامی گروه‌ها در فصول گرم بوده است.

میرزایی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات حفاظت محیط زیست استان در سال 95 گفت: از جمله این اقدامات می‌توان به نوسازی و فیلتراسیون خط سه آلومینیوم و عقد قرارداد با پیمانکار خارجی، جمع‌آوری کامل خط چهار، آغاز عملیات احداث کارخانه آندسازی ایرالکو در محل شهرک صنعتی خیرآباد، تامین سوخت یورو چهار در تمامی جایگاه‌های سطح شهر، تامین سوخت گاز نیروگاه شازند که الن بیش از 95 درصد سوخت مصرفی آن گاز است اشاره کرد.

وی بیان کرد: همچنین گازرسانی به کوره‌های آجرپزی مرزیجران، تثبیت شن‌های روان اطراف تالاب میقان به میزان 55 هکتار در سال گذشته و 100 هکتار امسال، جلوگیری از تخریب تالاب میقان که یکی از کانون‌های ایجاد گرد و غبار بوده، تعیین حق‌آبه تالاب میقان از محل تصفیه‌خانه فاضلاب شهری مستقر در محدوده تالاب، انجام مقدمات مطالعه دررابطه با بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک که قرارداد آن هفته گذشته انجام شد، احداث هفت تقاطع غیرهم‌سطح در معابر شهری برای کاهش ترافیک شهری، احداث پنج تقاطع غیرهم‌سطح دیگر با پیشرفت فیزیکی 70 تا 90 درصد از دیگر برنامه‌های مهم حفاظت محیط زیست استان در سال 95 هستند.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: ساخت پنج پارکینگ طبقاتی، اجرای طرح پردیس خودرویی اراک، ایجاد 300 هکتار فضای سبز مشجع، تجهیز، احداث و راه‌اندازی مرکز کنترل هوشمند ترافیک اراک، بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه برق خورشیدی کشور و مکان‌یابی و انجام امور اداری احداث شهرک صنوف مزاحم در اراک هم از دیگر اقدامات به‌شمار می‌روند.

میرزایی با اشاره به مصوبات جلسات قبل گفت: از مجموع 66 بند مصوبات 94 و 95 تاکنون 44 مصوبه که 67 درصد مصوبات را شامل می‌شود اجرایی شده، 11 مصوبه که 16 درصد مصوبات می‌شود درحال پیگیری، 10 مصوبه که 15 درصد مصوبات را تشکیل می‌دهد اجرا نشده و یک مصوبه که دو درصد مصوبات بوده از دستور کار خارج شده است.

وی عنوان کرد: نخستین مصوبه جلسه 28 آذر جمع‌بندی طرح پایلوت جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی به جای موتورسیکلت‌های موجود بوده که جلسات آن برگزار و مصوبات آن ارسال شده است، در بند دو این مصوبات هم قرار بود که با مسئولیت سازمان برنامه و بودجه مطالعه‌ای دررابطه با بررسی سدها و بندهای حوزه آبریز تالاب میقان به مدت 6 ماه انجام و نتیجه آن در کارگروه کاهش آلودگی اداره شود که درحال پیگیری است.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان مرکزی اضافه کرد: طبق این مصوبه تا زمان اعلام نتایج مطالعات فوق انجام هرگونه پروژه جدید در حوزه آبریز تالاب میقان ملزوم به اخذ مجوز در شورای حفاظت آب استان بوده که این مصوبه ابلاغ شده است، خروج خطوط چهار و پنج ایرالکو از دیگر مصوبات بوده که خروج خط چهار آن انجام شده است.

انتهای پیام/

R41371/P1357/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۷۸۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید باقری معاون شهردار تهران بیان کرد: سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد. مطرح کردن این موضوع که شهرداری نظارت گریز است با این سامانه نقض می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۲ هزار مکاتبه با شهرداری انجام شده؛ تلاش ما این است که مشی پیگیری تذکرات را دنبال کنیم. این حجم از نظارت‌ها و بازدید از سطح مناطق و برگزاری جلسات کمیسیون‌ها نشان‌دهنده تعامل سازنده شهرداری برای نظارت شوراست و سعی ما اثرگذاری پاسخ‌ها است.

معاون شهردار تهران گفت: میزان پاسخ به مکاتبات بسیار بالاست. این سامانه مشخص می‌کند که اجرای کدام مصوبات و کدام مکاتبات عقب افتاده است. در پاسخ و پیگیری تذکرات ما جدی هستیم و اگر مشکلی وجود داشته باشد، جلسات پیرامون آن برگزار می‌شود و ما بی‌تفاوت نیستیم.

کد خبر 6097084

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین چالش کلانشهر اراک جذب و انتقال سرمایه است
  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • هوای کلانشهر اصفهان قابل‌قبول است
  • هوای کلانشهر اصفهان دروضعیت قابل قبول
  • مصوبات شورای شهر تهران قابل ردیابی شد
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • رئیس جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • بررسی مصوبات پیشنهادی صنعتی مازندران برای سفر دولت
  • هوای کلانشهر اصفهان پاک است