Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا اسلامی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود : وقتی کارخانه ای برند سازی می کند محصولات خود را تنوع می دهد و سعی می کند کیفیت محصولات خود را بالا ببرد و مردم هم وقتی برندی را شناختند دیگر گول افراد بدل کار را نخواهند خورد و از طرف دیگر موسسه استاندارد یا صنعت ،معدن و تجارت هم باید از محصولات با کیفیت داخلی حمایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: درحالی که ما در تولید فرش دستباف مقام اول دنیا را داریم و در دولت تدبیر و امید صنعت فرش ایران ثبت جهانی شده است اما دولت چین از این وضعیت سوء استفاده کرده و شهری را با نام کاشان در یکی از ایالات های خود احداث کرده است و فرش کاشان را با برند کاشان به دنیا عرضه می کند .
وی اظهارداشت: کشورهای بزرگ و افراد سو استفاده گر به هر قیمتی سعی می کنند محصولات خود را به بازار مصرف برسانند و این کاری که کشور چین در مورد فرش ایران انجام داده یک نوع دزدی صنعتی بشمار می رود.
وی با اشاره به اینکه اگر ما کالای خود را برند سازی کنیم یک نوع پشتیبانی حقوقی پشت این کالاها باز می شود و دیگر کارخانه ای یا افراد سو استفاده گر نمی توانند این برند را جعل کنند ، تصریح کرد: سازمان صنعت معدن و تجارت هم باید از تولیدات داخلی حمایت و صیانت کند تا مصرف کالاهای ایرانی در کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال اثرگذار باشد.
فرماندار سیاهکل گفت: تولید ناخالص ملی یک شاخص برای همه کشورهاست و بحث توسعه یافتگی را می رساند و ارتقای آن میسر نمی شود مگر اینکه ما بیاییم از تولیدات ملی خود استفاده کنیم .
وی افزود: استفاده از کالای ایرانی یک نوع حمایت از کالای دست ساز هموطنان خود است که باعث ارتقای شغلی و ایجاد اشتغال در سطح کشور خواهد شد چرا باید از کالاهای بی کیفیت خارجی مخصوصا چینی استفاده کنیم درحالی که کالاهای خودمان خیلی بهتر از آنها هستند.
اسلامی ادامه داد: کالاهایی را که از شرکتهای داخلی خریداری می کنیم دسترسی به این شرکتها و پاسخگویی پشت آن است ولی درمورد کالاهای خارجی باید گفت در ایران نماینده ندارند و بیشتر آنها هم قاچاق هستند که در صورت هر اتفاقی آنها پاسخگو نیستند.
وی اظهارداشت: وقتی تولید کننده داخلی جنس با کیفیتی تولید کرد و مردم از آن استفاده کردند باز هم به دنبال همان کالا و یا مشابه آن خواهند رفت.
وی به نقش و جایگاه رسانه ها در میان مردم اشاره کرد و یادآورشد: رسانه های کشور باید در راستای اقتصاد مقاومتی ایفای نقش کنند و به تولید کنندگان داخلی کمک کرده و کالاهای داخلی را به مردم معرفی کنند و این خود یک نوع کمک به تولید ناخالص ملی است و نباید نگاه رسانه ها بویژه صدا و سیما یک نگاه تجاری باشد که درقبال هر ثانیه فلان مقدار پول برای معرفی کالای ایرانی دریافت کنند.
پویش ملی ، عید ایرانی با کالای ایرانی ، به ابتکار خبرگزاری جمهوری اسلامی امسال فراخوان شده است .
خبرنگار : لیدا حاجی پور** انتشار : نصراله ابراهیمی
6029/6070

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۸۰۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم میراث‌ دار انبیا در تعلیم و تربیت و انسان‌سازی

مراسم گرامیداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان نمونه شهرستانی و کشوری خوی با حضور فرماندار ، مسئولین شهرستانی و معلمان در سالن اجتماعات مجتمع آموزشی بوتراب برگزار شد .

کریم علی نژاد فرماندار ویژه خوی در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و دیگر شهدای معلم گفت:
معلم خط اول تحول در تعلیم و تربیت و میراث‌دار انبیا در انسان‌سازی بوده و راه انبیا را طی نموده و در تربیت نیروی انسانی در جامعه نقش کلیدی دارند به همین خاطرتکریم آنان وظیفه همگان می باشد.
علی نژاد به خدمت معلمان در مناطق صعب‌العبور اشاره کرد و گفت : 
معلمان در سخت‌ترین شرایط اقلیمی و آب و هوایی ونقاط و موقعیت های جغرافیایی جهت تربیت فرزندان میهن اسلامی تلاش می کنند تا بچه های این کشور را به آگاهی و کمال برسانند .

وی به تاثیرگذاری معلمان در توسعه جامعه اشاره کرد و گفت : معلمان تاثیرگذارترین قشر در توسعه فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی جامعه بوده و حضور فعال دارند بطوری که در  تربیت نسلی انقلابی در دوران های مختلف موفق بوده و مبین آن جوانانی است که از اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس و تا حال پای کار انقلاب حاضر بوده و هستند. 

وی تاکید کرد: معلمان بعنوان افسران سپاه پیشرفت در خط مقدم تربیت نسل انقلابی می باشند و امروز پیشرفت های کشور درتمامی عرصه های علمی، کشاورزی، موشکی،پزشکی و ....مدیون این عزیزان است.

فرماندار خوی معلمان را به مثابه آیه های قرآن همان  مقام محسنین دانست و گفت: معلمان بهترین مصداق آیه محسنین هستندچرا که معلمی یعنی از خود گذشتی یعنی ایثار و فداکاری برای دیگران است و این مقام معلم است.
علی نژاد به حضور پرشور معلمین در جبهه های جنگ اشاره کرد و افزود :
بیشترین شهدای دفاع مقدس را شهدای فرهنگی و دانش آموز شامل می شود بطوری که معلمان با شاگردانشان در جبهه همرزم شدند و فضای درس و مشق را به کنار توپ و تانک بردند تاسرمشق جهاد را به طور عملی به شاگردانشان املا کنند.

فرماندار خوی در پایان سخنان خود گفت : معلمان با نشان دادن راه درست و تفکر انقلابی به مثابه آیه یخرجونهم من الظلمات الی النور انسان ها را از تاریکی ها به سمت نور سوق می دهند.
در ادامه مراسم گرو تواشیح خاتم الاوصیاء آموزش و پرورش سرود 
همتایان معلم را اجرا نمودند .
در پایان مراسم معلمان نمونه مورد تجلیل قرار گرفتند .

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ابطال مجوز فعالیت نانوایی های بی کیفیت
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • معلم میراث‌ دار انبیا در تعلیم و تربیت و انسان‌سازی
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقا کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • خرید ترموود ایرانی از تولید کننده
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟