Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-23@12:11:54 GMT

اعزام کاروان راهیان نور از رشت

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ | کد خبر: ۱۲۶۸۳۸۸۸

اعزام کاروان راهیان نور از رشت

600 نفر از بسیجیان رشتی امروز عازم مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس شدند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز گیلان فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت امروز گفت : 600 بسیجی در قالب کاروان راهیان نور با 15 دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.سرهنگ مجید دوهندو افزود : این بسیجیان به مدت 5 روز از یادمان شهدای هویزه ، شلمچه ، فتح المبین ، اروند کنار و اروند رود بازدید خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آشنایی نسل جوان با آرمان و رشادت های شهدای دفاع مقدس از اهداف اعزام کاروان راهیان نور است گفت : با اعزام جوانان به مناطق عملیاتی و دیدن و شنیدن درباره ایثار و از خودگذشتگی شهدا در برابر دشمنان مهمترین اقدام فرهنگی پیش روی سپاه است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۸۳۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت ۱۰۰ درصدی دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور تامین می‌شود

عزیزی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور متناسب با نیاز سنی دانش‌آموزان طراحی می‌شود افزود: افتتاحیه این اردوها در مهر و اختتامیه آن در شهریور برگزار می‌شود افزود: ۷ استان میزبان این برنامه هستند که در استان‌های زمینی شامل خوزستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، ایلام و کردستان و همچنین استان‌های دریایی از جمله بوشهر و هرمزگان، اردوها برگزار می‌شوند.

رئیس اداره اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه تفاوتی در میزبانی استان‌ها وجود ندارد ادامه داد: با توجه به موقعیت‌های فصلی، استان‌هایی که شرایط آب و هوایی مناسبی دارند، میزبان دانش‌آموزان خواهند بود.

عزیزی با اشاره به اینکه در طول یکسال اردوهای راهیان نور برقرار است گفت: خود استان ها انتخاب می کنند که چه تعداد سهمیه اعزام شوند.

وی با بیان اینکه ۲۴۳ هزار نفر تا پایان اسفند گذشته به اردوهای راهیان نور اعزام شده‌اند گفت: بیشترین میزبانی در استان‌های جنوبی خوزستان و در استان‌های شمال و شمال غرب، ایلام، کردستان و کرمانشاه است و با توجه به موقعیت یادمان‌ها، دانش آموزان استان مورد نظر را انتخاب می کنند.

رئیس اداره اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه هزینه‌های اردوها نیمه رایگان است و امنیت این افراد صد درصد تامین می شود اظهار کرد: از سال ۹۸ آیین نامه اردوها در وزارت آموزش و پرورش تبیین و قوانین خاصی وضع شد، همه جوانب سنجیده و هیچ حادثه‌ای تا امروز اتفاق نیفتاده است.

عزیزی اردوهای راهیان نور را یکی از سالم‌ترین اردوها دانست و افزود: این اردوها در وزارت آموزش‌وپرورش با همکاری قرارگاه مرکزی راهیان نور در سپاه و بسیج هرساله برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه اردوها بهترین موقعیت برای یادگیری است ادامه داد: یکی از برنامه‌های راهیان نور صعود به ارتفاعات بازی‌دراز است که سالانه بیش از چند هزار نفر به این مکان اعزام می شوند؛ این اردو داخل استان ( کرمانشاه و کردستان) انجام می‌شود چرا که امکان اسکان سخت است؛ از سفرهای یک روزه برای صعود به بازی دراز استفاده می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اعزام سه هزار لرستانی به منطقه عملیاتی بازی‌دراز
  • خوزستان میزبان کاروان راهیان نور جامعه ورزش کشور
  • ساخت میعادگاه مرکزی راهیان‌نور شهیدکاوه در مهاباد
  • ساخت میعادگاه مرکزی راهیان نور شهید کاوه در مهاباد
  • اعزام کاروان خودرویی شهرداری مشهد به سیستان و بلوچستان
  • اعزام کاروان خودرویی شهرداری مشهد به مناطق سیل‌زده کنارک
  • اعزام ۹۰ دانش آموز جوانرودی به مناطق عملیاتی
  • اعزام کاروان خودرویی شهرداری مشهد به مناطق سیل‌زده کنارک سیستان و بلوچستان
  • امنیت ۱۰۰ درصدی دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور تامین می‌شود
  • تدارک حضور ۸۰۰۰ نفر از استان مرکزی در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره)