Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@10:10:35 GMT

دعای مجرب برای رونق کسب و کار

تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ | کد خبر: ۱۲۶۸۵۳۵۱

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، همه مسلمانان جهان به ویژه در ایران قبل از شروع کسب و کار و بعد از آن که کسب و کارشان را آغاز کنند، از خداوند طلب برکت در رزق و روزی می کنند و این کار را از طرق مختلف مانند نماز و دعا و … انجام می دهند در همین مورد چند دعا و ذکر را برای رونق در کسب و کار و برکت می خوانید:

جهت رونق کسب حلال

هر کس با ایمان این آیات را با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن بنویسد و در دکان و محل کسب قرار دهد آن چه از بیع و کاسبی پیدا شود به فسق و معاصی خرج نکند و حق الله را از آن ادا کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آیات ۱ الی ۶ سروه مطففین :

وَیْلٌ لِّلْمُطَفِّفِینَ

الَّذِینَ إِذَا اکْتَالُواْ عَلَى النَّاسِ یَسْتَوْفُونَ

وَإِذَا کَالُوهُمْ أَو وَّزَنُوهُمْ یُخْسِرُونَ

أَلَا یَظُنُّ أُولَئِکَ أَنَّهُم مَّبْعُوثُونَ

لِیَوْمٍ عَظِیمٍ

یَوْمَ یَقُومُ النَّاسُ لِرَبِّ الْعَالَمِینَ

جهت رونق کاسبی

هر کس با ایمان سوره مبارکه مومن را با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن و با حال وضو بنویسد و بر دیوار مغازه آویزان کند خرید و فروش در آن مغازه بسیار واقع شود و صاحب مغازه از کاسبی خود خیر زیاد ببیند .

***
خیر و برکت اموال

خاصیت این آیات خیر و برکت است در اموال و اشجار و اثمار و حفظ آن از آفات و بلایا . چون کسی را این امور مطلوب بود روزه گیرد و طهارت کند و این آیات را در کاسه نو با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن بنویسد و آن را از آب پاک پر کند و به همان آب آن آیات را بشوید و آن را در سرا یا دکان یا مزرعه بریزد مقصود حاصل شود

آیات ۱ الی ۶ سوره جاثیه :

حم

تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

إِنَّ فِی السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ لَآیَاتٍ لِّلْمُؤْمِنِینَ

وَفِی خَلْقِکُمْ وَمَا یَبُثُّ مِن دَابَّهٍ آیَاتٌ لِّقَوْمٍ یُوقِنُونَ

وَاخْتِلَافِ اللَّیْلِ وَالنَّهَارِ وَمَا أَنزَلَ اللَّهُ مِنَ السَّمَاءِ مِن رِّزْقٍ فَأَحْیَا بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا وَتَصْرِیفِ الرِّیَاحِ آیَاتٌ لِّقَوْمٍ یَعْقِلُونَ

تِلْکَ آیَاتُ اللَّهِ نَتْلُوهَا عَلَیْکَ بِالْحَقِّ فَبِأَیِّ حَدِیثٍ بَعْدَ اللَّهِ وَآیَاتِهِ یُؤْمِنُونَ

***

جهت رونق کاسبی

هر کس با ایمان این آیات را در روز پنج شنبه اول ماه با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن بنویسد و آن را شخص کاسب یا تاجر آن را در منزل خود یا دکان خود نگاه دارد رزق او و کاسبی او بسیار شود و برکت در اموال و

کاسبی او به ظهور رسد

آیات ۲۸ و ۲۹ سوره حدید :

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَآمِنُوا بِرَسُولِهِ یُؤْتِکُمْ کِفْلَیْنِ مِن رَّحْمَتِهِ وَیَجْعَل لَّکُمْ نُورًا تَمْشُونَ بِهِ وَیَغْفِرْ لَکُمْ وَاللَّهُ

غَفُورٌ رَّحِیمٌ

لِئَلَّا یَعْلَمَ أَهْلُ الْکِتَابِ أَلَّا یَقْدِرُونَ عَلَى شَیْءٍ مِّن فَضْلِ اللَّهِ وَأَنَّ الْفَضْلَ بِیَدِ اللَّهِ یُؤْتِیهِ مَن یَشَاءُ وَاللَّهُ

ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیمِ

دعا برای کسب حلال و با برکت

امام باقر علیه السّلام فرمود

چون در مغازه نشستی بگو :

أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِیکَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ ص اللَّهُمَّ إِنِّی

أَسْأَلُکَ مِنْ فَضْلِکَ حَلَالًا طَیِّباً وَ أَعُوذُ بِکَ‏ مِنْ‏ أَنْ‏ أَظْلِمَ‏ أَوْ أُظْلَمَ‏ وَ أَعُوذُ بِکَ‏ مِنْ‏ صَفْقَهٍ خَاسِرَهٍ

وَ یَمِینٍ کَاذِبَهٍ

دعای وسعت و زیاد شدن رزق و روزی

آیات شریفه ذیل برای باز کردن رزق و روزی کسانی است که رزق و روزیشان بسته شده و یا مورد چشم زخم و نظر قرار گرفته است. این آیات به اذن و اراده باریتعالی، وسعت دهنده رزق و روزی و خنثی کننده و از بین برنده اثر چشم زخم و نظر و هر گونه سحر و طلسمی است که موجب بسته شدن رزق و روزی است .

این آیات را بخواند و یا بنویسد و با خود به همراه داشته باشد:

(وَمَا مِن دَآبّهٍ فِی الأرْضِ إِلاّ عَلَى اللّهِ رِزْقُهَا وَیَعْلَمُ مُسْتَقَرّهَا وَمُسْتَوْدَعَهَا کُلّ فِی کِتَابٍ مّبِینٍ) [هود:6]


( إِنّ رَبّکَ یَبْسُطُ الرّزْقَ لِمَن یَشَآءُ وَیَقْدِرُ إِنّهُ کَانَ بِعِبَادِهِ خَبِیراً بَصِیراً) [الإسراء:30]

( وَفِی السّمَآءِ رِزْقُکُمْ وَمَا تُوعَدُونَ*فَوَرَبّ السّمَآءِ وَالأرْضِ إِنّهُ لَحَقّ مّثْلَ مَآ أَنّکُمْ تَنطِقُونَ) [الذاریات:22-3]

( مّا یَفْتَحِ اللّهُ لِلنّاسِ مِن رّحْمَهٍ فَلاَ مُمْسِکَ لَهَا وَمَا یُمْسِکْ فَلاَ مُرْسِلَ لَهُ مِن بَعْدِهِ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ) [فاطر:2]

(وَالضّحَىَ * وَاللّیْلِ إِذَا سَجَىَ * مَا وَدّعَکَ رَبّکَ وَمَا قَلَىَ * وَ لَلآخِرَهُ خَیْرٌ لَّکَ مِنَ الأُولَى‌ * وَلَسَوْفَ یُعْطِیکَ رَبّکَ فَتَرْضَىَ * أَلَمْ یَجِدْکَ یَتِیماً فَآوَىَ * وَوَجَدَکَ ضَآلاّ فَهَدَىَ * وَوَجَدَکَ عَآئِلاً فَأَغْنَىَ * فَأَمّا الْیَتِیمَ فَلاَ تَقْهَرْ * وَأَمّا السّآئِلَ فَلاَ تَنْهَرْ * وَأَمّا بِنِعْمَهِ رَبّکَ فَحَدّثْ).

مرحوم کشمیری فرمود روزی از استادم مرحوم قاضی کیمیا خواستم گفت فردا بیا روز بعد که پیش او رفتم گفت این ذکر را زیاد بگو که خود کیمیاست. از حضرت استاد بهجت نقل شده در آغاز وپایان ذکر ،صلوات بفرستد مثلاً اگر میخواهد110مرتبه بگوید،ابتدا صلوات بفرستد بعد110 بار بگوید ذکر را وباز صلوات بفرستد.

ذکر این است: اللّهُمَ اَغنِنِی بِحلالِکَ عَن حَرامِک و بِفَضِلکَ عَمَّن سِواک.

منبع:جام نیوز

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۸۵۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بساط خیر و برکت زنانه

اگر در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان امسال سری به باغ اردوگاه خاتون زده باشید، شاهد برگزاری برنامه‌های مختلف و متنوعی بوده‌اید. برنامه‌هایی که گاهی حال و هوای عید نوروز و خریدهای نزدیک سال نو داشته، گاهی محلی برای نمایش خوراکی‌های خوش‌رنگ‌ و لعاب سر سفره افطار بوده و گاهی هم از همه این رنگ‌های دنیا فاصله‌ها داشته و با نوای الهی العفو همراه بوده است.

برنامه‌هایی از جنس ماه رمضان

باغ اردوگاه خاتون در ماه مبارک رمضان امسال میزبان برگزاری برنامه‌های مختلف مرکز امور خانواده و بانوان بنیاد کرامت رضوی بوده است.

بی‌بی زینب سیدی، مدیر این باغ اردوگاه در ابتدای توضیحاتی درباره برنامه‌های مفرحی که برای خانواده‌ها به ویژه کودکان در این ماه برگزار شده است، می‌گوید: ماه مبارک رمضان امسال باغ اردوگاه خاتون میزبان برگزاری ضیافت افطار برای برخی خانواده‌ها بود. در این مراسم که در قالب چهار برنامه برگزار شد، از ۶۰۰ نفر در وعده افطار پذیرایی شد. در کنار آن برنامه‌هایی شامل بازی و سرگرمی هم برای بچه‌ها و هم برای بزرگ‌ترها پیش و پس از افطار اجرا شد و خانواده‌ها اوقات خوشی را کنار هم گذراندند.

میهمانان یکی از این برنامه که با همت معاونت خدمات اجتماعی آستان قدس رضوی و با حضور تولیت محترم برگزار شد، نوجوانان روزه‌اولی ایتام و شهدای مدافع حرم بودند. طبق گفته سیدی در برنامه‌های دیگر هم تعدادی از خانواده‌های کارکنان آستان قدس رضوی و برخی از دیگر اقشار حضور داشته‌اند.

برنامه‌های برگزار شده در شب‌های قدر نیز دیگر فعالیت صورت گرفته از سوی مرکز امور خانواده و بانوان بنیاد کرامت رضوی در باغ اردوگاه خاتون بوده است.

سیدی در این باره چنین توضیح می‌دهد: باغ اردوگاه خاتون در مجموع سه شب قدر در ماه مبارک رمضان میزبان بیش از 4هزار نفر بود. برنامه‌ها با قرائت دعای جوشن کبیر و سخنرانی آغاز و با قرائت مناجات حضرت امیرالمؤمنین(ع)، اقامه نماز قضا و... ادامه یافت. پایان‌بخش مراسم هم سر گرفتن قرآن بود. در انتهای برنامه هم از میهمانان با توزیع وعده سحری پذیرایی شد. برگزاری این طرح با مشارکت قرارگاه امام رضا(ع) و خیران بود.

نمایشگاهی از جنس کارآفرینی

پیش از شروع ماه مبارک رمضان هم در این باغ اردوگاه نمایشگاهی برگزار شد و بانوان کارآفرین محصولات خود را برای فروش عرضه کردند.

معصومه باعدی، رئیس اداره رویدادهای اجتماعی مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی درباره برگزاری این نمایشگاه می‌گوید: این نمایشگاه با عنوان طرح مادران ارزش‌آفرین در باغ اردوگاه خاتون برگزار شد. در این رویداد که از ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ شروع شد و تا ۲۱ اسفند ادامه داشت، ۶۰ بانوی کارآفرین محصولات مرتبط با فصل بهار و ماه مبارک رمضان شامل صنایع دستی، پوشاک، مواد غذایی و محصولات بهداشتی را برای فروش عرضه کردند.

۲۰ هزار بسته دختر ماه برای دختران ۹ ساله ایران

مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی غیر از برگزاری برنامه‌هایی که در باغ اردوگاه خاتون در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان داشته، برنامه‌هایی هم به صورت ملی در کل کشور برگزار کرده که یکی از این برنامه‌ها برگزاری جشن‌های تشرف دختر ماه بوده که به صورت آیین‌هایی در سراسر کشور برگزار شده است. باعدی درباره این برنامه توضیح می‌دهد: این جشن تشرف برای دختران ۹ساله در ۳۱ استان کشورمان برگزار شد. در این برنامه بسته‌های جشن تکلیف شامل چادر، سجاده، کتاب، کارت تبریک با عنوان دختر ماه، مهر، تسبیح و بسته متبرک شامل گلاب و نمک متبرک به دختران نوجوانی که به تازگی به سن تکلیف رسیده‌اند، اهدا شد. این بسته‌ها توسط خادمیاران و در منازل افراد تقدیم شد.

به گفته باعدی در این آیین که در اسفند ماه ۱۴۰۲ و فروردین ماه ۱۴۰۳ برگزار شد، ۲۰ هزار هدیه در کل کشور توزیع شده است. او اضافه می‌کند: همزمانی برگزاری جشن‌ دختر ماه با ماه مبارک رمضان حس و حال ویژه‌ای را هم برای دختران تازه به تکلیف رسیده و هم برای همکاران خادمیار ما ایجاد کرد. لازم به ذکر است در این طرح بیش از هزار و 500 خادمیار در ۳۱ استان کشور با مرکز امور خانواده و بانوان آستان قدس رضوی همکاری داشتند.

البته طرح دختران ماه فقط به توزیع بسته‌های هدیه و متبرک ختم نشده و شامل همیاری معنوی برای دختران نوجوان هم می‌شود. رئیس اداره رویدادهای اجتماعی مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی در این باره می‌گوید: با توجه به اینکه دختران در این گروه سنی با چالش‌های مختلفی روبه‌رو هستند، پس از توزیع بسته‌های هدایای جشن تکلیف، این عزیزان به مدت 6ماه با پشتیبانان متخصص حوزه کودک و نوجوان در ارتباط خواهند بود تا مسائل مختلف مربوط به سن بلوغ و عبادت دختران را با آنان مطرح کنند و از مشاوره‌شان بهره‌مند شوند.

طعم شیرینی عید برای نوعروسان

اقدام بعدی که در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ در مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی انجام شده است، تهیه و توزیع برخی از اقلام جهیزیه برای نوعروسان مناطق محروم در ۲۴ استان کشور بوده است. رئیس اداره رویدادهای اجتماعی این مرکز با اشاره به مشارکت مطلوب مردم در این حوزه می‌گوید: برنامه دیگری که به صورت ملی انجام شده بحث «پویش ملی هدیه امام(ع)» توسط شبکه ملی حُسنی بود که در آن اقلامی برای جهیزیه میان نوعروسان مناطق محروم توزیع شد. در این طرح که در روزهای پایانی سال و منتهی به ماه رمضان انجام گرفت، ۴۰۰ سری جهیزیه شامل پنج قلم اصلی یعنی یخچال، اجاق گاز، لباسشویی، جاروی برقی و فرش تهیه و توزیع شد.

البته مردم و خیران هم در قالب شبکه‌های مختلف برای تهیه این اقلام در کنار مرکز امور بانوان مشارکت کرده‌اند؛ بودجه این طرح به صورت مشارکتی از محل نذورات آستان با نیت تأمین جهیزیه و دبیرخانه‌های خدمت رضوی از طریق خیران و شبکه‌های مردمی مانند حُسنی و شبکه حامیان سنت نبوی ازدواج تأمین شد. در کنار آن بانوانی هم که در محافل خانگی در مناسبت‌های مختلف دور هم جمع می‌شوند مبالغی را با هدف مشارکت در این برنامه تأمین کردند. این طرح در ۲۴ استان کشور از جمله خراسان رضوی، گیلان، اصفهان، یزد، فارس، گلستان و... انجام گرفت.

زهرا زنگنه

دیگر خبرها

  • کدام دعا نماز را باطل می‌کند؟
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید
  • قاچاقی یکی از مداح ها را به آسایشگاه خودمان آوردیم /مرشد گفت مرد حسابی اگر تو روسیاه هستی چرا پای ما را وسط می کشی؟
  • بساط خیر و برکت زنانه
  • برگزاری جشنواره برکت در مود 
  • مدیرعامل بانک ملی ایران با آیات عظام و مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد
  • اجرای طرح زراعت چوب در تنگ فنی پلدختر
  • اشتغالزایی بنیاد برکت در شهرستان چگنی
  • افتادن جام قهرمانی کوپا دل ری از دستان راموس / 13 سال پیش در چنین روزی
  • جلوه‌هایی از آیات و آموزه‌های قرآن در آثار سعدی / مرا معلم عشق تو، شاعری آموخت