Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیستمین گردهمایی پژوهشی نجوم ایران، 21 و 22 اردیبهشت ماه 1396 برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا،دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان بیستمین گردهمایی پژوهشی نجوم و اخترفیزیک را به منظور ارائه دستاوردهای پژوهشی و تبادل نظر در زمینه‌های مختلف اخترفیزیک و کیهان‌شناسی برگزار می‌کند.

این گردهمایی فرصتی مناسب برای دانشجویان برای آشنایی با زمینه‌های مختلف پژوهشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاقه‌مندان می‌توانندبرای ثبت نام و ارسال مقاله به وب سایتhttp://www.iasbs.ac.ir/seminar/physics/astro/astro20/ مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۸۶۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

​​​​​​​«همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» برگزار شد

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،  دراین همایش دو روزه که در راستای سالگشت تخریب قبرستان بقیع برگزار می شود، اندیش ورزان، محققان و اساتید حوزه و دانشگاه از سراسر جهان اسلام حضور دارند.

در ابتدای این همایش میرزا علیزاده، رئیس پژوهشکده حج و زیارت از «همایش جهانی بقیع، مدفن امامان و اصحاب» گزارشی ارائه کرد و با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: بقیع‌ِ، به دلیل همسایگی با حرم ملکوتی پیامبر اسلام (ص) و در برگرفتن شماری فراوان از یادها و یادگارهای خاندان گرامی آن حضرت، یاران ارجمند و پیروان آن وجود نازنین، و برابر سیره و روش وی و اهل بیت ارجمند و یاران گرامیش، همواره زیارتگاه و آرام‌بخش دل‌های مشتاق و خسته، از مجاوران و زائران گرفته تا عمره‌گزاران و حج‌گزارانی است که راه‌های دور و نزدیک را به آهنگ دیدار و زیارت آرمیدگان در آن، در نوردیده‌اند.

وی با بیان اینکه پژوهشکده حج و زیارت، وابسته به بعثه‌ی مقام معظم رهبری، با همکاری نزدیک به سی نهاد دانشی و پژوهشی، تصمیم به برگزاری «همایش جهانی بقیع مدفن امامان و اصحاب» گرفت، افزود: در این راستا با محوریت واحد بقیع‌پژوهیِ گروه تاریخ و سیره و هدف‌گذاری «پایش اماکن مقدس حرمین شریفین» به‌ویژه بقیع و آثار و تاریخچه‌ی آن، همه‌ی تلاش برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این همایش به کار رفته است.

وی به برآیند تلاش‌ها و رایزنی ها با استادان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه برای ژرفایی هرچه بیشتر این همایش اشاره کرد و  تدوین نظام‌نامه‌ی پژوهشی مطالعات بقیع و تدوین مجموعه ‌آثار بقیع در قالب دهها جلد کتاب را ازآن جمله برشمرد و عناوینی مانند: تاریخ بقیع، تاریخ شفاهی بقیع، آرمیدگان بقیع، بقیع در سفرنامه‌ها، بقیع در آینه‌ی ادب و هنر، تخریب و بازسازی بقیع، کتاب‌شناسی بقیع، آثار اردو، مجموعه مقالات و چکیده مقالات را یادآور شد. رئیس پژوهشکده حج و زیارت همچنین با اشاره به اینکه 80 مقاله دریافت، 66  مقاله  پذیرفته‌ و 63 مقاله هم چاپ‌شده است، افزود:  ویژه‌نامه‌های ترویجی، پژوهشی و تخصصی (عربی) درحوزه‌ی مطالعات بقیع هم منتشر شده ومقاله‌های مربوط به چهار شماره از نشریه‌های پژوهشکده‌ی حج و زیارت، منحصرا با موضوع بقیع، نگارش و چاپ شده است. 

دکتر میرزا علیزاده از راه‌اندازی بانک اطلاعاتی، شبکه‌های رسانه‌ای و اجتماعی در حوزه‌ی بقیع‌پژوهی (برای اولین بار) و  تارنمای بقیع به نشانی baqi.ir خبر داد و به  ارسال فراخوان و دعوت‌نامه‌ی همکاری به حدود چهل (40) مرکز دانشی و پژوهشی برای مشارکت در همایش، برگزاری نشست هم‌اندیشی مراکز همکار در بهمن ماه 1401، برنامه‌ریزی و پی‌گیری برای برگزاری جلسات مستقل با تک‌تک مراکز مشارکت‌کننده در همایش در خرداد و تیرماه 1402، پیگیری برای برگزاری پیش‌نشست‌های علمی توسط مراکز همکار و نیز در پژوهشکده حج و زیارت اشاره کرد و گفت:  بیش از 20 پیش‌نشست در ارتباط با همایش در این پژوهشکده و نیز توسط مراکز همکار برگزار شده است. 

بر پایه این گزارش، آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکی دیگر از سخنرانان این همایش است.

این همایش در روز نخست برگزاری خود (چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه)، در دو نوبت صبح و عصر کارگروه‌های علمی- تخصصی گوناگونی را با عناوین «مطالعات سیاسی و اجتماعی بقیع»، «مطالعات معاصر بقیع»،«مطالعات دینی»، «مطالعات بین‌المللی»،«شخصیت شناسی مدفونان بقیع» و «مطالعات تاریخی تمدنی بقیع» برگزار کرد. 

در همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب از مجموعه آثار آن که در ۱۵ جلد تنظیم شده است رونمایی خواهد شد. علاوه بر این از ۶ تن از خادمان فرهنگی بقیع و بقیع پژوهان برگزیده تقدیر می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره ملی دوسالانه ترویج نجوم ادیب تمدید شد
  • گردهمایی ائمه جمعه استان در لنده
  • ​​​​​​​«همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» برگزار شد
  • کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی در اردیبشهت برگزار می‌شود
  • سعدی‌پژوهان در شیراز بر خوان سعدی می‌نشینند
  • سعدی‌پژوهان صبح شنبه در شیراز بر خوان سعدی می‌نشینند
  • گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور
  • نگاهی به سفر نخستین انسان به فضا در باشگاه نجوم آیاز
  • نشست باشگاه نجوم اصفهان
  • نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله برگزار می‌شود