Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در ایام عید نوروز کوچکتر ها وقتی برای دید و بازدید به خانه بزرگ تر فامیل می روند آن ها به رسم قدیم و مبارکی آن روز به کوچکتر های فامیل عیدی می دهند اما برای دادن هدیه باید اصول روانشناسی رعایت شود. به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان،یکی از رسم های بسیار متداول در ایام عید نوروز که برای همه مردم ایران از قدیم دارای اهمیت فراوانی بوده عیدی دادن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ایام عید نوروز کوچکتر ها وقتی برای دید و بازدید به خانه بزرگ تر فامیل می روند آن ها به رسم قدیم و مبارکی آن روز به کوچکتر های فامیل عیدی می دهند.
بزرگ تر ها برای دادن عیدی معمولا اسکناس‌های نو را انتخاب و آنها را بین صفحات کتاب مقدس نگهداری می کنند.
اما نوع عیدی دادن در خیلی ها متفاوت است برخی ها با کی سلیقه این هدیه را تهیه می کنند.
یکی از بهترین عیدی‌ها،دادن تنقلات سالم در بسته‌بندی‌های زیبا به بچه‌هاست،در شرایط دیگر می توان با کمی هنر عکس کودک یا نوجوان را به او هدیه دهید.البته یکی دیگر از هدیه های با ارزش کتاب است.
در دادن عیدی به کودکان اینکه کودک در چه زمینه ای استعدادهای بیشتری دارد را باید مد نظر قرار دهید. علاوه بر این باید به سن کودک نیز توجه داشت . هر کودکی در هر سنی نیازهای خاص دارد.
از نکات روانشناسی که باید در هنگام عیدی دادن رعایت کنیم این است که عیدی‌ کودکان‌ را از آنها نگیریم. بعضی‌ از والدین‌ به بهانه اینکه می خواهند پول را برایشان نگهدارند پول‌های‌ عیدی‌ کودکان‌ را از آنها می‌‌گیرند.
باید توجه داشت که کودکان از گرفتن عیدی لذت‌ می برند به همین دلیل باید‌ عیدی‌ بچه‌ها را به‌ خود آنها بدهیم و اگر سن‌ آنها کم‌ است‌ و هنوز نمی‌‌دانند که‌ با آن‌ پول‌ها چه‌ کنند، بهتر است‌ هدیه ای غیرنقدی فراهم کنیم.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۸۸۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها دهن کجی به اصول معماری است

 مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جریان دویست و سی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه علی‌رغم تذکراتی که در دوره‌های گذشته نیز داده شده است شاهد ساخت ساختمان‌ها و نمای شیشه‌ای بوده‌ایم. به عنوان مثال می‌توان به ساختمان شیشه‌ای وزارت نیرو اشاره کرد که قطعا برای تأمین این انرژی در این ساختمان باید هزینه و انرژی زیادی صرف شود.

وی افزود: یکی دیگر از ساختمان‌ها و نمای شیشه‌ای به ساختمان بانک مرکزی مربوط می‌شود و علی‌رغم اینکه تذکر داده‌ایم ساختمان دیگری با این نما ساخته نشود، اما باز هم شاهد هستیم که ساختمان دیگری با نمای شیشه‌ای در حال ساخت است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: سایر بانک‌ها از جمله بانک ملت و تجارت نیز از نما‌های شیشه‌ای برای ساختمان‌های خود استفاده کرده‌اند به طوریکه در خیابان طالقانی نمای شیشه‌ای از این ساختمان‌ها وجود دارد که قطعا این اقدام آنها دهن کجی به اصول معماری است.

وی با اشاره به فعالیت کمیته نما در مناطق تهران تأکید کرد: این مجموعه تا حدی توانسته است این موارد را مهار و اصلاح کند و ان‌شاءالله امیدواریم ادامه پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • سه راهکار طلایی برای انس کودکان قرن جدید با امام زمان (عج)
  • مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد
  • نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است
  • آلیشا ؛ هدیه ای برای روز تولد زوندا (عکس)
  • فعالیت روانشناسان بدون پروانه اشتغال حرفه‌ای تخلف تلقی می‌شود + فیلم
  • رنگ‌ها، جهانی که غالبا از آن غافلیم!
  • بازآفرینی داستانی از پهلوان ایرانی برای کودکان/ نمادی از فرهنگ پهلوانی در« پهلوان و فیل»
  • بازآفرینی داستانی از پهلوان ایرانی برای کودکان
  • انتقاد چمران به نمای شیشه ای ساختمان بانک ها
  • نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها دهن کجی به اصول معماری است