Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس فراکسیون امید در مجلس بر اساس تاریخ سیاسی پیش‌بینی می‌کند کسانی که در جبهه منا دور هم جمع شده اند،‌ به وحدت نمی‌رسند. آفتاب‌‌نیوز : عبدالکریم حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره سازوکارهایی دو جریان سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب برای حضور در عرصه رقابت‌های انتخاباتی اظهار کرد: طبیعی است که جریان‌های سیاسی، بدون استراتژی و سناریو وارد رقابت‌های انتخاباتی نمی‌‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر کدام از جریان‌های سیاسی طراحی خود را دارند و از این‌رو بعید نیست که جریان مقابل آقای روحانی چنین طراحی داشته باشد که با تعداد نفرات بیشتری وارد عرصه شود تا مناظره‌ها را مدیریت کند.
نماینده مردم نقده و اشنویه ادامه داد: ایشان رئیس‌جمهور بوده و عملکرد اجرایی داشته و قاعدتا اگر بخواهد نقدی شود بیشتر کارنامه چهارساله ایشان است که مورد آنالیز قرار می‌‌گیرد. در دور دوم همه روسای جمهوری اینگونه بوده که رقبا به رئیس جمهور مستقر حمله می‌‌کنند و او را رقیب واقعی خود قرار می‌‌دهند ممکن است این کار طراحی شده و با هماهنگی باشد و ممکن است با هماهنگی نباشد اما در هر شرایطی این اتفاق رخ خواهد داد.
حسین‌زاده با بیان اینکه طبیعی است که این طرف هم نباید بدون برنامه و استراتژی وارد کارزار انتخاباتی شود و باید یک سری طراحی‌هایی برای خود داشته باشد، توضیح داد: دو سناریو بیشتر نیست؛ یک حالتش این است که آقای روحانی احساس کند نیازی به کسی ندارد و خودش می‌‌تواند پاسخگوی انتقادات و پرسش‌هایی باشد که در جریان مناظره‌ها و فرآیند انتخابات طرح می‌‌شود، حالت دوم اینکه تیم‌سازی کنند و به صورت تیمی وارد شوند و تقسیم کار صورت بگیرد.
وی تاکید کرد: هنوز وارد این تصمیم‌سازی‌ها نشده‌اند. چون به تازگی زمزمه‌های حضور مجدد روحانی در عرصه انتخابات و رئیس ستاد شدن آقای شریعتمداری مطرح شده است. هنوز باید منتشر پازل بندی‌های ادامه مسیر باشند. رقبا حرکت‌های خود را مانند صفحه شطرنج طراحی و پیاده می‌‌کنند.
نایب رئیس فراکسیون امید درباره اینکه گفته می شود روحانی برای حضور در عرصه انتخابات دیر تصمیم گرفته است نیز گفت:‌ می‌‌تواند دیر باشد به این لحاظ که احساس خطر کند که کارنامه‌اش موردپذیرش مردم واقع نمی‌‌شود و می‌‌تواند دیر نباشد اگر احساس کند کارنامه اش مورد پذیرش مردم است و سبد آرایش نه تنها ریزش نداشته بلکه رویش هم داشته است. باید ببینیم تحلیلش از وضع موجود خودش چیست.
وی گفت: خیلی از افراد برای اینکه فضا خیلی زود انتخاباتی نشود، تعلل‌هایی می‌‌کنند که به نظرم طبیعی است. الان فضا دارد آرام آرام انتخاباتی می‌‌شود.
حسین‌زاده درباره رقبای مطرح برای روحانی نیز گفت: فضا را برای رقبا جدی نمی‌‌بینم اما باید صبر کنیم تا زمانی که مشخص شود چه کسی به عنوان رقیب جلو می‌‌آید.
او درباره وضعیت وحدت در جبهه مردمی نیروهای انقلاب نیز گفت: نمی‌‌دانم به وحدت می‌‌رسد یا نه اما تاریخ سیاسی نشان داده که به وحدت نمی‌‌رسد.
وی تحلیلش از اعلام کاندیداتوری حمید بقایی را نیز اینگونه توضیح داد: شاید به دنبال تریبونی برای بیان حرف‌هایشان هستند چراکه فکر نمی‌‌کنم آقای بقایی کسی باشد که اینها بتوانند روی او سرمایه‌گذاری کنند. احتمالا به دنبال فضاسازی سیاسی برای آینده باشند. شاید به دنبال پاسخگویی به موضوعاتی باشند که سالیان متمادی مردم مطرح می‌‌کنند اما پاسخی نشنیده‌اند و حالا خودشان تصمیم گرفته‌اند بیایند و یک سری از پاسخ‌ها را بدهند.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۹۰۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن رضایی از جلسات با گروه‌های سیاسی دنبال چه هدفی است؟

محسن رضایی در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دیدارهای جداگانه با آقایان داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استانهای شانا و دبیران جریانات سياسی دیگر بر وحدت گروه های انقلابی تاکید کرد. 

 

رضایی در دیدار با آقایان نادی، جراره و شورای مرکزی شریان، آقایان رائفی پور و سعید محمد و شورای مرکزی صبح ایران و آقای احمد نادري و شورای مرکزی جماران گفت: باید از رویش های انقلاب استقبال و از هرنوع تفرقه جلوگیری کرد. 

 

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در جبهه انقلاب، افزود: همبستگی و برادری از ارزش های اصیل انقلاب اسلامی است که امروز بیش از هر زمانی باید مورد توجه باشد و اکنون ملت و نظام، نیازمند صف فشرده نیروهای انقلاب و کارآمدی جبهه انقلاب است و راه آن قاعده محوری به جای شخص محوری است.

 

وی با یادآوری شرایط حساس کشور پس از طوفان الاقصی و وعده صادق خاطرنشان کرد: موقعیت ایران درغرب آسیا بیش از گذشته تعیین کننده شده است، فلذا فرصت‌ها و تهدیدات جدیدی درمقابل کشور قرار گرفته است. در چنين شرايطي وحدت نيروهاي انقلاب و تلاش همگانی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور رمز عبور از تهدیدات و بهره برداری از فرصت هاست و هر نوع تکروی و سهم خواهی آسیب بزرگی به نظام و مردم خواهد زد. امروزه بشدت نیازمند عقلانیت جمعی اشخاص و جریانات سیاسی کشور هستیم.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: انتخابات مجلس‌ علیرغم شرایط سخت اقتصادی با حضور مردم انجام شد و آن‌ها نشان دادند که تنها راه اصلاح کشور انتخابات و مردم‌سالاری است. حضور سلیقه های مختلف سیاسی، مشارکت مردم را جدی تر و بیشتر می کند.

 

رضایی در پایان گفت: رقابت باید برادرانه و به دور از منازعه باشد. انتقادات و شفافیت باید منصفانه و همراه با ضوابط اخلاقی صورت گیرد و فضا برای رویش های جدید مهیا باشد. تحمل سليقه های سياسی علامت بلوغ عقلانیت گروه های سیاسی است.

 

گفتنیست طی این نشست‌های جداگانه آقایان نادی و جراره از شریان، احمد نادری از جماران، رائفی پور و سعید محمد از صبح ایران، ضمن تشریح روند شکل گیری جریان‌ها و جبهه های خود، به بررسی اجمالی دور اول انتخابات و برخی گله مندی ها پرداختند و همچنین آمادگی خود برای گفتگو با سایر گروه‌های جبهه انقلاب را اعلام کردند. 

 

همچنین محسن رضایی در جلسه با آقایان داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا، بر وحدت همه گروه‌های جبهه انقلاب ازجمله شانا، پایداری، شریان، جماران، صبح ایران و تحول‌خواهان وسایر گروه‌ها تأکید کرد و اعضای شانا نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی از جلسات با گروه‌های سیاسی دنبال چه هدفی است؟
  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب
  • واکنش محمد مهاجری به دلایل رد صلاحیت روحانی
  • چرا کشوری مثل مصر سریال «حشاشین» را ساخت؟
  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه
  • چرا کشوری مثل مصر سریال "حشاشین" را ساخت؟
  • چرا کشوری مثل مصر سریال حشاشین را ساخت؟
  • ایران؛ کثرت فرهنگی و وحدت سیاسی