Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-03@18:01:02 GMT

شکایت قربانیان یازده سپتامبر از عربستان

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۶۹۰۶۸۴

شکایت قربانیان یازده سپتامبر از عربستان

اسناد نشان می‌دهد که کارکنان سفارت عربستان در واشنگتن به دو تن از هواپیماربایان به نام‌های «سالم الحازمی» و «خالد المحضار» در یافتن خانه، یادگیری زبان انگلیسی و دریافت گواهی پرواز، کمک کرده‌اند. به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس خانواده ۸۰۰ نفر از قربانیان این حمله تروریستی، با بیان اینکه دولت عربستان به مهاجمین کمک کرده است، از ریاض شکایت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


۱۵ نفر از مجموع ۱۹ مهاجم حادثه یازده سپتامبر ۲۰۰۱، اتباع عربستان سعودی بودند. اسناد طبقه‌بندی‌شده اف‌بی‌آی که سال گذشته منتشر شد، نشان داد شماری از این افراد با سفارت عربستان در واشنگتن در ارتباط بوده‌اند.
قانونی که پارسال با وجود مخالفت دولت وقت آمریکا در کنگره تصویب شد، به خانواده‌های قربانیان این حادثه اجازه داده است علیه «دولت‌های خارجی» دخیل در این حمله شکایت کنند.
خانواده‌های قربانیان با استناد به اسناد از طبقه‌بندی خارج شده، شکایت خود را در دادگاه فدرال «منهتن» ثبت کرده‌اند.
این اسناد نشان می‌دهد که کارکنان سفارت عربستان در واشنگتن به دو تن از هواپیماربایان به نام‌های «سالم الحازمی» و «خالدالمحضار» در یافتن خانه، یادگیری زبان انگلیسی و دریافت گواهی پرواز، کمک کرده‌اند.
اسناد همچنین از همکاری سفارت عربستان سعودی در آلمان با یکی دیگر از مهاجمین به نام «محمد العطا» حکایت دارد. شاکیان می‌گویند یکی از مقامات سعودی شب حمله در همان هتلی در ویرجینیا بوده که مهاجمین هم در آن سکونت داشته‌اند.
شرکت حقوقی «کریندلر و کریندلر» که این پرونده را ثبت کرده، می‌گوید خاندان سلطنتی سعودی هم از بیم از دست دادن حمایت افراط‌گرایان، با وجود اطلاع از اینکه بنیادهای خیریه سعودی القاعده را تغذیه می‌کنند، این واقعیت را نادیده گرفته است.
«جیم کرینلدر» وکیل شاکیان به پیکس گفته است: «این موسسات خیریه بسیاز نزدیک به دولت سعودی بوده‌اند.»
گفته می‌شود موسسه «الحرمین» که از سوی آمریکا تحریم شده، یکی از موسساتی بوده که با نام خیریه، برای القاعده پول جمع‌آوری می‌کرده است.
به گفتهکرینلدر، این موسسات با «اسامه بن لادن» رهبر وقت القاعده ارتباط مستقیم داشته‌اند و دولت عربستان هم کاملا از این مسئله مطلع بوده است.
وی افزود: «سعودی‌ها بسیار فریبکارانه عمل کرده‌اند. مدعی‌اند که در مبارزه با ایران، متحد ایالات متحده هستند، اما در عین با تروریست‌ها همکاری می‌کنند. هیچ تردیدی نیست که آن‌ها در حملات یازده سپتامبر دخیل بوده‌اند.»
گفته می‌شود دولت عربستان سعودی در تلاش است تا دولت جدید آمریکا را به تعلیق قانون موسوم به «مجازات حامیان تروریسم» (JASTA) متقاعد کند. این قانون راه را برای شکایت از ریاض باز کرده است.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۹۰۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیلاب سهمگین در شمال مکه مکرمه

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است که به برخی از جاده‌ها و خانه‌ها و خودروها در مسیر خود خسارت وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: جاری شدن سیلاب در شهر مدینه عربستان

این در حالی است که اخیراً عربستان سعودی شاهد باران‌های سیل‌آسا بود به‌طوری که تعدادی از خیابان‌ها و جاده‌های اصلی آن مسدود شد و خودروهای بی‌شماری در سیلاب‌های شدید و بی‌سابقه آسیب دید که این موضوع خشم مردم عربستان را از عملکرد ضعیف مقامات سعودی برانگیخت.

عربستان سعودی هر از چند گاهی شاهد حوادث مشابهی است که گاهی منجر به تلفات جانی و خسارات مالی سنگین می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229167 برچسب‌ها سیل

دیگر خبرها

  • عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)
  • وقوع سیلاب سهمگین در شمال مکه مکرمه
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند