Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر گفت: به سبب خشکسالی‌ها و تاخیر در بارندگی‌ها، پرندگان مهاجر کوچ‌رو توقف خود را در مناطق حفاظت شده استان بوشهر کوتاه کردند و به مناطق سردسیر بازگشتند.

حسین دلشب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با بیان اینکه استان بوشهر دارای180 هزار هکتار مناطق حفاظتی است اظهار داشت: مناطق حفاظتی استان بوشهر با داشتن ظرفیت بالای زیست محیطی زمینه زیست و زاد و ولد انواع جانوران را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پارک‌های ملی دریایی استان بوشهر مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: پارک ملی دریایی نایبند و دیر- نخیلو از قابلیت مهمی برای زیست و زاد و ولد جانوران دریایی به ویژه لاک‌پشت و انواع پرندگان ایجاد کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه از اوائل آبان ماه ، مهاجرت و زمستان گذرانی پرندگان آبزی و کنار آبزی به استان بوشهر آغاز می‌شود گفت: استان بوشهر یکی از مهم‌ترین زیستگاههای زمستانی پرندگان مهاجر ازکشورهای شمالی و منطقه سیبری و مورد توجه سازمان بین المللی پرندگان «IBA» است.

دلشب از شناسایی از 110 گونه از 20 خانواده پرندگان زمستان گذران در استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: این پرندگان از خانواده‌های باکلان، کاکایی ، پلیکان، حواصیل، فلامینگو، اردک ، درنا، سلیم، آب‌چلیک ،غاز، لک لک، حواصیل و پرستوهای دریایی هستند.

وی با اشاره به اینکه تاخیر در بارندگی و خشکسالی‌های اخیر زمان توقف این پرندگان در مناطق زیست محیطی را کوتاه کرده است افزود: به سبب خشکسالی‌ها و تاخیر در بارندگی‌ها، پرندگان مهاجر توقف خود را در مناطق حفاظت شده استان بوشهر کوتاه کردند و به مناطق سردسیر بازگشتند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر این استان را منطقه توریسم پرندگان دانست و گفت: از ظرفیت‌های مهم زیستگاه‌های پرندگان بر اساس طرح‌های تدوین شده به عنوان مناطق توریسم پرندگان معرفی می‌شود.

وی منطقه حفاظت شده پارک ملی دریایی نایبند را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: این منطقه با چشم اندازهای کم نظیر، تنوع ساحلی، جنگل‌های حرا، خورهای دریایی، مجتمع‌های مرجانی، چمنزارهای علف دریایی، وجود انبوع گونه‌های نادرگیاهی و جانوری، تنوع عظیم زیستگاه‌های منطقه‌ای منحصربه فرد و بسیار حساس است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، جزایر دیر- نخیلو و ام الگرم را از زیستگاه‌های عمده و مهم منطقه خلیج فارس برای زادآوری پرستوهای دریایی دانست و افزود: این منطقه پذیرای جمعیت قابل توجهی از انواع پرستوهای دریایی، کاکلی کوچک، کاکلی بزرگ و پشت تیره، سلیم خرچنگ خوار، پرستوی خزری، اگرت ساحلی و سلیم کوچک است.

دلشب با اشاره به ایجاد کمپ‌های هدایت گردشگران برای بازدید از نقاط زیست جانوران در مناطق حفاظت شده گفت: با توجه به شروع فصل تعطیلات نوروزی کمپ‌های گوناگونی متشکل از سازمان‌های مردم و نهاد و محیط بانان برای راهنما و هدایت گردشگران در نقاط مختلف استان بوشهر مستقر شده‌اند.

انتهای پیام/

R41363/P1357/S6,53/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۹۳۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره

جمعی از مسئولان، قضات و بازپرسان دادگستری استان قم با هدف آشنایی هرچه بهتر با وظایف و شرایط کاری محیط بانان به عنوان ضابطان خاص قضایی و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی زیست محیطی استان، از منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم بازدید کردند.

 محمدحسین بازگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر زیست محیطی در مناطق و زیستگاه های طبیعی استان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همدلی و مشارکت تمامی نهادهای ذیربط بتوانیم با هرگونه تعدی و تخلف که موجب تخریب و از بین رفتن محیط زیست می‌شود، به خوبی مقابله کنیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • تسریع در تأمین اعتبار طرح‌های تملک دارایی در مناطق سردسیر
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران