Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از آغاز به کار ۱۶ نمایشگاه و بازارچه های موقت صنایع دستی در سراسر استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، سارا اخوت اظهار داشت: بازارچه‌های صنایع دستی برای معرفی آثار هنری هنرمندان صنایع دستی و غذاهای بومی محلی منطقه های مختلف استان برپا میشوند تا هم بازار هدف برای محصولات صنایع دستی ایجاد شده و هم مسافران با سوغات و صنایع دستی استان آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شهرستان گرگان 100 غرفه با شرکت استانهای گلستان،مرکزی، اصفهان ، مازندران، گیلان، همدان ، زنجان ، خراسان شمالی، رضوی، جنوبی و تهران فعال شده که 50 غرفه به ارایه مس، چاقو، قلمزنی، ترمه، گلیم، منبت چوب، گره چینی، دستبافتهای داری، سفال،جاجیم ، صنایع دستی ترکمن، نساجی و چرم و 50 غرفه به ارایه شیرینی تبریز،گزاصفهان، ارده یزد، عرقیات و مسقطی شیراز، گلاب کاشان، چای و کلوچه لاهیجان، آش و نان ترکمن، عسل سبلان، سوهان قم ، زیتون رودبار، نان برنجی کرمانشاه و نان محلی زیارت می‌پردازند.

اخوت تصریح کرد: در علی‌آباد کتول نیز 35 غرفه با حضور استان های گلستان، سمنان، اصفهان، زنجان، همدان و چهارمحال و بختیاری در قالب 16 غرفه شامل مس، چاقو، قلمزنی، ترمه، پوشاک سنتی کتول، پوشاک سنتی بختیاری، نمد مالی و مینا کاری و 19 غرفه نان محلی ، آش محلی ، عسل سبلان چای و کلوچه لاهیجان، گز اصفهان، ارده یزد، عرقیات و مسقطی شیراز برپا شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اظهار کرد: در گنبد کاووس نیز 76 غرفه و30آلاچیق بر پا شده که غرفهها شامل 35 غرفه ترمه، چاقو، سفال، مس، صنایعدستی ترکمن و 30 غرفه شیرینی تبریز، گزاصفهان، ارده یزد، عرقیات و مسقطی شیراز، سوهان قم و خشکبار قوچان است که استان های گلستان، زنجان، یزد و اصفهان در آن شرکت کرده‌اند.

اخوت با اشاره به نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان آق قلا گفت: در این نمایشگاه هنرمندان استان های گلستان، لرستان، خوزستان وکردستان شرکت کردند و 13 غرفه و 2 آلاچیق و یک سیاه چادر را شامل می‌شود که 10 غرفه، گلیم، پلاس، زیورآلات ترکمن،پوشاک سنتی، چرم و سوزن‌دوزی سیستان و 3 غرفه بیشمه و بورک دارد.

معاون صنایع دستی ادامه داد: در گالیکش نیز 3 آلاچیق برپاست که دست‌بافتهای داری، چاپ باتیک ،پوشاک سنتی و انواع غذاهای محلی ترکمن را ارائه می‌دهند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: در آزادشهر 30 غرفه برپا شده که در آن استان گلستان گلیم ، ابریشم‌‌بافی، سوزن دوزی سنتی،سفال، چاپ باتیک، معرق ، جاجیم و انواع غذاهای ترکمن را به نمایش گذاشته است.

اخوت گفت: در شهرستان کلاله نیز 10 غرفه برپا شده که استان گلستان در آن غرفه‌ها هنرهایی چون سراجی سنتی،حصیر، سوزن دوزی سنتی، گلیم و پلاس و نمد مالی و انواع غذاهای ترکمن را به نمایش می‌گذارد.

وی یادآور شد: در شهرستان مینودشت 15 غرفه و یک آلاچیق ایجاد شده که در10غرفه ابریشم بافی، نمد مالی، قلاب بافی، پوشاک سنتی و در ما بقی آنها انواع غذاهای ترکمن و غذاهای بومی محلی را ارائه می‌کند.

سارا اخوت اظهار کرد: گمیشان در 2 نقطه به برگزاری بازارجه کرده است که در یک نقطه آن 10غرفه و 2 آلاچیق دارد و در آنها انواع صنایع دستی و غذای ترکمن را ارائه میکند و در نقطه دوم 15 غرفه و 3 آلاچیق دارد و انواع صنایع دستی و غذای ترکمن را ارائه می کند

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان افزود: در کردکوی 25 غرفه برپا شده و در آن حصیر بافی، نساجی سنتی، سوزن دوزی سنتی، لاک تراشی ،گلیم و پشت زیک، حلوا گردوئی و نان محلی ارائه می‌شود.

معاون صنایع دستی گفت: در شهرستان بندرگز 20 غرفه برپا شده که استانهای گلستان و سمنان شرکت دارند و دست‌بافت‌های داری، چلنگری، رودوزیهای سنتی و آش محلی در آن ارائه می‌شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اظهار کرد: در شهرستان مراوه‌تپه 10 غرفه از استان گلستان برپا شده که انواع صنایع دستی و غذاهای سنتی ترکمن در آن به نمایش گذاشته می‌شود.

اخوت گفت: در شهرستان رامیان 25 غرفه دارد که 15 غرفه ابریشم بافی و ما بقی غذای محلی منطقه را ارائه می‌کنند.

وی افزود: در شهرستان بندرترکمن 30 غرفه بر پا شده که انواع صنایع دستی ترکمن و قزاق دوزی و غذاهای ترکمن در آن ارائه می شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان یادآور شد: این نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های موقت تا 15 فروردین برپا بوده و علاقمندان می‌توانند از آنها بازدید به عمل بیاورند.

انتهای پیام/

R41471/P1357/S6,70/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۹۳۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی تأسیسات گردشگری، رقم ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در طول سال‌جاری برنامه ریزی صورت گرفته است. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، احمد حمزه‌زاده در حاشیه جلسه کمیته فنی طرح‌های سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری آذربایجان شرقی گفت: برای افتتاح تعداد 45 پروژه زیرساختی گردشگری در سال جاری با رقم 5 هزار و 500میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که تا به امروز دو هزار میلیارد تومان در اجرای این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی افزود: درصد مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری این پروژه‌ها 100 درصد پیش‌بینی شده که از چالش‌های مهم برای تحقق هدف افتتاح 45 پروژه زیرساختی استان، تأمین 400 میلیاردتومان تسهیلات بانکی است.

حمزه‌زاده گفت: همچنین افتتاح 3 پروژه‌ زیرساختی صنایع‌دستی با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار و 300 میلیارد تومان در سال جاری در دستورکار قرار گرفته‌است که با بهره‌برداری این سه پروژه، حجم‌سرمایه‌گذاری در بخش زیرساختی گردشگری آذربایجان‌شرقی به رقم 6 هزار و 800 میلیارد تومان خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: تدوین بسته های سرمایه‌گذاری با صدور موافقت‌های اصولی برای 50 نقطه مستعد سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی درکنار افتتاح 45 پروژه زیرساختی گردشگری و 3 پروژه زیرساختی صنایع‌دستی برای یک هزار و پانصد نفر به‌صورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • افتتاح نمایشگاه هنرهای دستی دانش آموزان در فریمان
  • راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت