Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@08:14:39 GMT

یک تیر و دو نشان از چشمه های آب گرم معدنی

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۶۹۵۲۵۰

یک تیر و دو نشان از چشمه های آب گرم معدنی

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازساری،طبیعت و اقلیم خاص مازندران، داشتن آب های معدنی گرم و سرد، مازندران را به یکی از استان های منحصربفرد در گردشگری سلامت تبدیل کرده است.

چشمه های طبیعی آب گرم یکی از زیباترین جلوه های طبیعی مازندران است که مقصدی خاطره انگیز برای گردشگران و مازندرانی ها رقم می زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آب های معدنی مازندران در بخش لاریجان شهرستان های آمل، رامسر، منطقه ییلاقی لاویج شهرستان نور، تنکابن، بابل، سوادکوه، نکا و ساری واقع و چشمه های آب معدنی دیگری نیز در استان شناسایی شدند.

چشمه سورت از زیباترین جاذبه های شهرستان ساری است که در ارتفاعات منطقه سورت و در پنج کیلومتری قلعه سر و شرق روستای اروست واقع شده است و مشتمل بر دو چشمه با آبهای کاملا متفاوت از نظر رنگ، بو و مزه است و دارای منظره ای بدیع از پلکان های آب ریز با رنگ طبیعی است.

روستای آب اسک در 80 کیلوکتری آمل به تهران در محور هراز قرار دارد، آب های معدنی گرم با مواد گوگردی در همه نقاط این روستا جاری است که به صورت سنتی گردشگران بیشماری را برای استفاده از آب معدنی و هوای مطبوع کوهستانی به این منطقه مسافرت می کنند.

آب های معدنی آب اسک با برخورداری از املاح فراوان و مواد گوگردی برای درمان بیماریهای پوستی، درمان درد مفاصل و استخوان بسیار مفید است.


آب گرم معدنی آزرو در روستای آری در ببندپی شرقی و جنوب شرقی بابل در میان یک دره زیبای جنگلی و در کنار رودخانه قرار دارد که مجموعه طبیعی بی نظیری را با ترکیبی جالب عرضه می کند.

آب معدنی فیروزه ای رنگ در دل جنگل های سبز منظره ای را خلق کرده است که در دیگر نقاط کمتر دیده شده است و آب با جوشش از دل زمین استخر کوچکی را پدید آورده که به خاطر ترکیبات گوگردی برای بیماری های جلدی، روماتیسم و درد مفاصل بسیار مفید است.

آب گرم معدنی فلک ده در دلیرسر قرار دارد و مسیر آن از سه راهی خرم آباد رد داخل شهر تنکابن و قبل از پل چشمه یکله آغاز می شود و پس زا عبور از شهر خرم آباد به دو راهی لتاک می رسد.

این محل پس از عبور از پل به فاصله اندک دو راهی سه هزار و لیرسر وجود دارد که از این محل جاده ادامه می یابد.

کل فاصله تنکابن تا روستای سنتی فلک ده 33 کیلومتر است و آب گرم با درجه حرارت متوسط در کنار رودخانه لیرسر و یک چشمه آب سرد بهمراه جنگل های انبوه و کوه های پوشیده از درخت قرار دارد.

رامسر به داشتن چشمه‌های معدنی معروف است که به جز یکی از آنها بقیه چشمه های آب‌گرم هستند. آب های معدنی رامسر علاوه بر خواص درمانی که دارند در اطراف خود طبیعت زیبا و دیدنی را هم برای گردشگران و طبیعت دوستان به همراه دارند.

میزان دمای بزرگ‌ترین آب‌گرم معدنی رامسر که به شماره یک معروف است 42درجه سانتیگراد است که بهترین حد تحمل بدن است.

گردشگران، طبیعت دوستان و بیماران دردهای مفصلی، روماتیسم و افراد دارای عارضه های پوستی همواره با آگاهی و اطلاع از خواص درمانی و دارویی مواد معدنی، این چشمه ها را به عنوان پزشک طبیعت، بهترین مکان برای درمان خود معرفی می کنند.

چشمه های آبگرم مازندران با خاصیت درمانی و تفریحی می تواند حلقه اتصال چرخه گردشگری، جاذبه های طبیعی و تاریخی و مذهبی باشد.


انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۹۵۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا؛ هفت چشمه نقره‌ای شد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در مرحله نهایی رقابت ماده پرتاب چکش مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا که به میزبانی شهر دبی امارات برگزار شد؛ مهدی هفت چشمه پرتابگر جوان کشورمان موفق شد در جایگاه دوم قرار گیرد و نشان نقره این دوره از مسابقات را کسب کند.

هفت چشمه موفق شد با پرتابی به مسافت ۶۶.۶۴ متر و فقط ۶ سانتیمتر کمتر نسبت به نفر نخست در جایگاه دوم بایستد.

همچنین علی سروری دیگر نماینده کشورمان در این مسابقات نیز در جایگاه چهارم قرار گرفت و دستش از کسب مدال کوتاه ماند.

دیگر خبرها

  • دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران
  • سفر به تهران قدیم؛ ۹۰ سال پیش تهرانی‌ها چه آبی می‌نوشیدند؟ (+عکس)
  • فیلم| دیمه، چشمه‌ای که زاینده رود را زندگی می‌بخشد
  • قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • صدور اطلاعیه قطعی آب در ده چشمه
  • دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا؛ هفت چشمه نقره‌ای شد
  • قطعی آب شرب در ده چشمه