Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس سلامت و پزشکی بی باک؛ بخش مهمترین عناوین:

خانم ها هم در دوران بارداری با وضعیت ویژه ای روبرو هستند و هم در دوران بعد از بارداری.برخی اوقات نوزادان نارسی پا به دنیا میگذارند که سختی های بیشتری نسبت به نوزاد سالم دارند.بر اساس گفته های یک فوق تخصص نوزادان به نام رویا چوپانی،نوزادان نارس در معرض مبتلا شدن به بیماریهای ریوی و قلبی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویا چوپانی، اظهار کرد: بارداری طبیعی، ۲۸۰ روز به طول می‌انجامد و اگر تولد نوزاد قبل از ۳۷ هفته بارداری صورت پذیرد، نوزاد نارس خواهد شد.

چوپانی احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی در نوزادان نارس را بالا دانست و گفت: نوزاد نارس یا کم‌ وزن علاوه بر امکان ابتلا به بیماری قلبی و ریوی ممکن است با مشکلاتی همچون کم‌خونی و عفونت و سندروم نیز مواجه شود.

وی، ناتوانی رحم در نگه‌داشتن جنین، پارگی زودرس کیسه آب، جداشدگی زودرس جفت، عفونت ادراری مادر و اختلال عملکرد جفت و عروق را از جمله عوامل ایجاد زایمان زودرس دانست و گفت: حاملگی چند قلویی نیز احتمال زایمان زودرس را افزایش می‌دهد. نامناسب بودن وضعیت اقتصادی و اجتماعی، کم خونی و سیگاری بودن مادر و تغذیه نادرست او نیز از دیگر عواملی است که می‌تواند احتمال تولد نوزاد کم وزن یا نارس را افزایش دهد.

وی افزود: از آنجا که ریه این نوزادان تکامل پیدا نکرده و تنفس خود به خودی آن‌ها کم است، با مشکلات تنفسی روبه‌رو ‌هستند و گاهی نیز تزریق سورفکتانت و تهویه مکانیکی برای این کودکان لازم است. یکی از مهم‌ترین مسائل در رابطه با نوزادانی که با وزن کم و نارس متولد می‌شوند، تنظیم درجه حرارت بدن است؛ چون این بچه‌ها مستعد افت دمای بدن هستند و به همین دلیل بلافاصله بعد از تولد باید این نوزادان را در مکانی گرم نگه‌ داشت.

این فوق تخصص نوزادان افزود: درجه حرارت زیربغل نوزاد نارس باید در محدوده ۳۶.۵ تا ۳۷ درجه سانتی‌گراد قرار گیرد تا دمای بدن آن افت پیدا نکند. رطوبت نسبی ۴۰ تا ۶۰ درصد به تثبیت درجه حرارت بدن نوزاد نارس کمک شایانی می‌کند.

چوپانی خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از زایمان زودرس و تولد نوزاد نارس، لازم است مادران مراقبت‌های دوران بارداری را از ابتدا و حتی قبل از بارداری به دقت و به صورت کامل انجام دهند.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۹۷۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه والدین از افزایش قیمت برخی برند‌های شیرخشک

برخی از نوزادان به دلایل گوناگون از شیر مادر تغذیه نمی‌کنند و وقتی شیرخشک غذای اصلی نوزادان می‌شود والدین دغدغه تهیه آن را دارند. به گفته شهروند خبرنگار ما این روز‌ها افزایش یکباره قیمت برخی از برند‌های شیرخشک مانند شیرخشک آپتامیل پپتی والدین را نگران کرده است.

شیرخشک آپتامیل پپتی مناسب کودکانی است که به پروتئین شیر گاو حساسیت دارند به همین جهت با افزایش قیمت مشکلات والدین دوچندان شده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام و ادب؛ امروز رفتم شیرخشک تهیه کنم شیرخشکی که تا آخر فروردین قیمتش ۵۰ هزار تومان بود به یکباره ۱۰۰ هزار تومان شده است خواهش میکنم افزایش قیمت یکباره شیرخشک را پیگیری کنید. فرزند من، چون به پروتئین گاوی آلرژی دارد به ناچار باید شیرخشک آپتامیل پپتی بدهم.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • معمای عجیب: این ۵۰۰ نفر از بیمار‌ی‌ قلبی و دیابت در امانند
  • از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟
  • خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات
  • اقدامات سازمان بوستان‌ها برای مبارزه با سفیدبالک‌ها در فصل بهار
  • پیری زودرس و سرطان؛ سیگار همه چیز را نابود می‌کند
  • یک عامل مهم ابتلا به یائسگی زودرس
  • گلایه والدین از افزایش قیمت برخی برند‌های شیرخشک
  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • قهرمانی زودرس مس کرمان در لیگ برتر هندبال
  • (تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان