Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-05@18:42:44 GMT

تغییر خلق و خو با روش های موثر تغذیه ای

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۶۹۷۸۰۳

سرویس سلامت و پزشکی بی باک؛ بخش مهمترین عناوین:

 

اگر می خواهید خلق و خوی خود را بهتر کنید و  برای افزایش هوشیاری خود قدم بردارید پیشنهاد می کنیم با روش های موثر در این زمینه آشنا شوید جایگزین کردن برخی موادغذایی در برنامه تغذیه ای تان و تغییر سبک تغذیه ای کمک زیادی به شما در این زمینه خواهد کرد .با ما در ادامه این بخش همراه باشید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان زیادی تا به امروز درباره رابطه بین چیزهایی که می‌خوریم و حالاتی که داریم، تحقیق کرده‌اند و نتایج زیادی به دست آورده‌اند که نشان می‌دهد نوع رژیم غذایی افراد می‌تواند متابولیسم و شیمی مغز را تغییر دهد و در نهایت بر میزان انرژی افراد و خلق‌وخوی آن‌ها اثر بگذارد. یکی از راه‌های حفظ میزان انرژی بدن و تعادل آب بدن این است که میوه‌ها و سبزیجات طبیعی‌ای بخورید که سرشار از آب هستند. سیب یا کرفس، گزینه‌های خوبی هستند. کربوهیدرات‌ها برای بالا بردن میزان انرژی بدن و بهتر کردن وضعیت خلق‌وخوی افراد، نقش حیاتی دارند. این ماده، سوختی مورد نیاز بدن است. به‌علاوه این‌که کربوهیدرات‌ها میزان سروتونین که باعث ایجاد احساس خوبی در افراد می‌شود را بیشتر می‌کنند. پس سعی کنید غلات سبوس‌دار مثل نان گندم، برنج قهوه‌ای و غلات دیگر را مصرف کنید، چون بدن انسان، غلات سبوس‌دار را آهسته‌تر هضم می‌کند و این باعث می‌شود که قند خون و میزان انرژی بدن، پایدار و ثابت بماند. بادام هندی، فندق و بادام، سرشار از پروتئین و منیزیم هستند. منیزیم، نوعی املاح است که نقش اساسی در تبدیل قند به انرژی دارد. پایین آمدن منیزیم در بدن، انرژی شما را تخلیه می‌کند. از منابع خوب دیگری که سرشار از منیزیم هستند، می‌توان به غلات سبوس‌دار، حبوبات و ماهی اشاره کرد. گوشت گاو بدون چربی، مرغ بدون پوست و بوقلمون، منابع خوبی از پروتئین‌هایی هستند که آمینو اسید تیروسین دارند. تیروسین، میزان دو ماده شیمیایی مغز (دوپامین و نوراپی‌نفرین) را افزایش می‌دهد که در نهایت باعث می‌شود تا هوشیاری و تمرکز بهتری پیدا کنید. گوشت‌ها حاوی ویتامین ب۱۲ نیز هستند که به بهتر شدن وضعیت بی‌خوابی و افسردگی کمک می‌کنند.

سلامتیسم

 

ارسال شده در 2 فروردین 1396 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۹۷۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه مکمل‌های ورزشی تنها از طریق داروخانه‌ها مجاز است

کارشناس نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو قزوین گفت: عرضه قانونی مکمل های ورزشی تنها از طریق داروخانه ها مجاز بوده و بایستی تحت نظر کارشناس تغذیه نیز مصرف شود.

رامش مهرآیین روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: مصرف مکمل های ورزشی و داروهای تزریقی در بین مردان بسیار بیشتر از بانوان است و در بین پسرهای دبیرستانی که خیلی زود می خواهند به شکل و فرم بدنی مورد نظر خود برسند نیز مصرف بالایی دارد.

وی افزود: بعد از آنکه یک ورزشکار از سلامت کامل بدن خود توسط پزشک مطلع شد، تحت نظر متخصص تغذیه یا پزشک، متناسب با رژیم غذایی خود می تواند از مکمل های مجاز ورزشی از جمله انواع پروتئین ها، آمینو اسیدها، اسیدهای چرب مفید، کراتین و انواع کربوهیدرات ها استفاه کند.

مهرآیین با بیان اینکه مکمل های غیرمجاز شامل هر نوع فرآورده غیرمجاز در بدنسازی است که عوارض بسیار شدیدی برای کبد هم دارد، گفت: متاسفانه برخی مربی ها در باشگاه های ورزشی بدون داشتن اطلاع از عوارض دارویی، مشاوره های پزشکی در خصوص نحوه مصرف مکمل و تغذیه ارایه می دهند که این مساله می تواند برای ورزشکاران بسیار خطرآفرین باشد.

به گفته این مسوول، بازدید از باشگاه های ورزشی در خصوص جلوگیری از فروش مکمل های ورزشی در استان بی فایده است، چرا که مشاهده شده برخی مربیان ورزشی این مکمل ها را در خیابان و یا در خودروی شخصی خود به افراد ارایه می دهند.

وی ادامه داد: مصرف دارویی مکمل ها در مردان می تواند عوارضی از جمله ناتوانی جنسی، ناباروری، بزرگ شدن سینه و در زنان نیز رشد موهای زائد، زخیم شدن صدا، پوست چرب و در دوران بلوغ نیز توقف رشد قدی، تیرگی پوست و رشد غیر طبیعی مو را برجای بگذارد.

مهرآیین اضافه کرد: همچنین مصرف مکمل های غیرمجاز نیز اختلال در عملکرد کبد، افزایس آنزیم های کبدی و سرطان را در بر می گیرد و توصیه می کنیم ورزشکارانی که مکمل های غیرمجاز مصرف می کنند هر ۲ ماه آنزیم های کبدی خود را اندازه گیری کنند.

کارشناس نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو قزوین خاطرنشان کرد: این ضرورت وجود دارد که سطح اطلاعات مردم در خصوص مصرف مکمل های هورمونی باید افزایش یابد و کلاس های آموزشی در این خصوص برای سنین مختلف باید برگزار شود، چرا که مصرف مکمل های ورزشی غیرمجاز توسط شخصی که بیماری زمینه ای دارد، می تواند به تشدید بیماری و یا حتی مرگ وی منجر شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مکمل ورزشی استفاده کنیم یا نه ؟ معجزه ای به نام کراتین بدنسازی

دیگر خبرها

  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • این مواد خوراکی استخوان‌های بدن را تقویت می‌کنند
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی ۳ برابر شد
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • با 7 بمب منیزیم آشنا شوید
  • عرضه مکمل‌های ورزشی تنها از طریق داروخانه‌ها مجاز است
  • قیمت دینار عراق امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • مهم‌ترین علت چاقی در ایران
  • مدیر حوزه‌های علمیه خواهران : قدرت بانوان مازندران در تغییر افراد زیاد است