Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از روند اجرای خصوصی سازی انتقاد کرد. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حشمت الله فلاحت پیشه با اشاره به ضرورت خصوصی سازی درکشور گفت: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد بودجه کشور متعلق به شرکت های دولتی است که در کل زیان ده بوده و قابل توجیه نیست.
نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: واقعیتی وجود دارد که کشورها دوران انتقالی دارند و این انتقال از شرکت ها و اقتصاد دولتی و ارشادی به اقتصاد آزاد و خصوصی است که اگر این دوران گزار به خوبی انجام نشود ؛با رانت و فساد همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: در کشور ما تجربه خوبی برای واگذاری ها وجود ندارد ،معمولا این کار با رانت و فساد صورت گرفته به طوری که در تجارب سال های ۷۰ و ۸۰ در زمان دولت های مختلف واگذاری هایی صورت گرفته که این واگذاری ها توام با فساد بوده است.فلاحت پیشه افزود: بسیاری از شرکت های دولتی توسط هیئت مدیره همان شرکت ها در دو دقیقه از بورس خریده شده اند که در طول یک سال کل سود پول خود را بدست آورده اند.
نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو درمجلس با اشاره به اینکه فساد ناشی از واگذاری ها ممکن است از فساد تداوم دولتی ماندن در کشور بیشتر باشد، تصریح کرد: بسیاری از موانعی که وزیر اقتصاد درباره فساد شرکت های دولتی عنوان کرده درخواست شفافیت است.
وی یادآورشد: به عنوان مثال در خصوص برخی از شرکت هایی که واگذار شده اند؛ موضوعاتی مطرح است از جمله اینکه بخشی از مدیریت هایی که در طول سال های منتهی به واگذاری شکل گرفته زیر سوال است و به نظر می رسد که برخی از مدیران گویا به گونه ای عمدا کاری کرده اند که این شرکت ها زیان ده شده و قابلیت واگذاری پیدا کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: دیگر اینکه در برآوردهای صورت گرفته بیت المال نادیده گرفته شده است، همچنین بسیاری از افراد از اهلیت و شایستگی لازم برخوردار نبوده اند و این ها مواردی است که باید بیشتر روی آن ها دقت شود و اگر نه ما نیز معتقدیم که اقتصا باید غیردولتی شود.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۹۸۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمد مهدی میرزایی قمی سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران در توضیح جزئیات این خبر اظهار داشت: امسال برای نخستین بار در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» جهت حمایت و بهره مندی از ظرفیت و همکاری شهروندان نسبت به افزایش واگذاری راهبری مراکز تحت تملک شهرداری تهران به بخش خصوصی اقدام گردیده است.

میرزایی قمی با اشاره به واگذاری راهبری چهار مرکز معاینه فنی در سال گذشته افزود: امسال تعداد واگذاری مراکز تحت تملک شهرداری تهران افزایش یافته و بزودی پس از طی مراحل قانونی تعداد پنج مرکز معاینه فنی شهید آبشناسان، شقایق، سراج، دماوند و شهید چمران به بخش خصوصی واگذار می‌شود. بدون تردید با توجه به توانایی بخش خصوصی در جذب نیرو و تکمیل نفرات در خطوط معاینه فنی این برنامه ریزی می‌تواند در افزایش ظرفیت پذیرش و رضایت مندی مشتریان موثر باشد.

وی در خصوص اهداف افزایش واگذاری راهبری مراکز معاینه فنی توضیح داد: در سنوات گذشته راهبری تعدادی از مراکز توسط  بخش خصوصی انجام می‌گردید که پس از بررسی توزیع مراجعات و نیاز سنجی مشتریان تصمیم سازی شد با هدف افزایش بهره وری، چابک سازی، ایجاد اشتغال و خدمت رسانی بهتر به شهروندان راهبری مراکز بیشتری به بخص خصوصی واگذار شود.

سرپرست ستاد معاینه فنی در خصوص اقدامات انجام شده در راستای اجرای احکام  برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران بر مبنای تحقق عدالت شهری سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۴ گفت: براساس تکالیف و احکام مقرر در این برنامه ستاد معاینه فنی بایستی نسبت به برون سپاری بهره برداری حداقل ۵۰ درصد از مراکز معاینه فنی تحت تملک شهرداری تهران به بخش خصوصی در سال ۱۴۰۳ اقدام نماید که در همین راستا با هدف افزایش ظرفیت و  ارتقا سطح خدمت رسانی به شهروندان واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی در دستور کار قرار گرفته است.

گفتنی است آگهی مزایده عمومی واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی از روز چهارشنبه مورخ پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از طریق روزنامه همشهری انتشار یافته و متقاضیان فرصت دارند نسبت به تهیه اسناد و اعلام پیشنهاد حداکثر ظرف مدت ده روز از تاریخ انتشار آگهی اقدام نمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی
  • خطیر در استقلال ماندنی شد
  • رسمی: خطیر در استقلال ماندنی شد
  • تیم دوم استقلال زنده می‌شود
  • خصوصیات الزامی برای اعضای هیات مدیره سرخابی ها پس از واگذاری
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی