Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-30@10:54:27 GMT

تشخیص ویروس ایدز به وسیله اسکن ام آر آی

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۶۹۸۱۹۴

سرویس سلامت و پزشکی بی باک؛ بخش مهمترین عناوین:

محققان کالج لندن توانستند با استفاده از اسکن ام.آر.آی راهی برای بررسی تداوم فعالیت ویروس اچ.آی.وی در مغز پیدا کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از فیز، ویروس اچ آی وی حتی در زمانی که بوسیله درمان‌های مختلف تحت کنترل باشد باز هم در مغز فعالیت می‌کند و محققان به دنبال راهی برای بررسی وضعیت فعالیت این ویروس در مغز بوده‌اند و با گرفتن مایع نخاعی این موضوع را بررسی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راوی گوپتا استاد کالج لندن و محقق ارشد این پروژه گفت: پیش از آنکه روش‌های درمانی مربوط به درمان این ویروس کشف شود این بیماری سبب به وجود آمدن حالت جنون در افراد می‌شد در حالی که امروزه این حالت بسیار کم دیده می‌شود اما مشکلاتی از این دست و با شدت کمتر همچنان برای بیماران مبتلا به این ویروس رخ می‌دهد.

وی افزود: در پنجاه درصد بیماران مبتلا به اچ.آی.وی این ویروس در مغز آنها فعال می‌شود.

گوپتا خاطرنشان کرد: تا پیش از این تحقیق برای بررسی فعالیت این ویروس در مغز بیماران باید چندین ساعت در بیمارستان بستری می‌شدند و با سوراخ کردن کمر و گرفتن مایع نخاعی و آزمایش آن به نتایجی از فعالیت ویروس در مغز دست می‌یافتیم در حالیکه از این به بعد می‌توانیم با استفاده از ام.آر.آی و در زمانی بسیار سریع‌تر و با هزینه کمتر این افراد را شناسایی کنیم.

در تحقیقات محققان این دانشگاه انگلیسی 146 بیمار مورد بررسی قرار گرفتند که مدارکی از فعالیت ویروس اچ.آی.وی در مغز 22 نفر از آنها وجود داشت و محققان دریافتند میزان تغییر ماده سفید در  مغز افراد احتمال فعالیت این ویروس در مغز را تا 10 برابر افزایش می‌دهد.

استاد کالج لندن در مصاحبه خود با مدیکال اکسپرس گفت: با استفاده از این روش ما می‌توانیم روند درمان بیما را تغییر دهیم و قبل از اینکه میزان فعالیت ویروس در مغز از میزان مشخصی بیشتر شود فعالیت آن را تا مرز توقف کاهش دهیم.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۹۸۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراحل پایانی طرح الزام ثبت رسمی معاملات غیر منقول در مجمع تشخیص

به گزارش خبرگزاری مهر، مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست روز چهارشنبه (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) این هفته خود که به ریاست «صادق آملی لاریجانی» برگزار خواهد شد، به ادامه بررسی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول خواهد پرداخت.

اعضای مجمع قرار است در این نشست به بررسی تبصره‌های هشت، نه و ده باقیمانده از ماده ده این طرح بپردازند.

یادآور می‌شود، طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول از ابتدای آذرماه سال گذشته در دستور کار جلسات صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار داشته و تاکنون ده جلسه به صورت تمام وقت به بررسی این موضوع اختصاص داده است.

کد خبر 6092826

دیگر خبرها

  • طرح الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در آستانه نهایی‌شدن
  • مراحل پایانی طرح الزام ثبت رسمی معاملات غیر منقول در مجمع تشخیص
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • بالا رفتن سن سالمندی از دیدگاه عموم
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • چرا افراد مسن سرعت حرکت بدنشان کم می‌شود؟
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد