Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-01@03:14:52 GMT

پژمان‌فر: زندگی مردم متوقف بر برجام شد

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۶۹۹۱۱۹

پژمان‌فر: زندگی مردم متوقف بر برجام شد

به گزارش پارس نیوز، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر رئیس کمیسیون فرهنگی با اشاره به انتخاب شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری برای امسال گفت: رهبر معظم انقلاب همیشه مسائل کشوری را به ویژه در حوزه اقتصادی رصد و بر بهبود آن تاکید داشته‌اند. وی تصریح کرد: انتخاب شعار اقتصاد مقاومتی برای سال‌های گذشته نیز می‌توانست جهشی در برنامه و اقدامات دستگاه‎‌های مختلف ایجاد کند که متاسفانه دولت در سال 94 با رویکردی شعاری تنها با آن برخورد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم مشهد و کلات با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سال 95 هم بار دیگر ضمن انتقاد به وضعیت اقتصادی کشور، با افزودن عنوان اقدام و عمل به صورت عملیاتی به آن پرداختند، افزود: ستادی برای این امر به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد اما آن تغییر مثبت در تولید و اقدامی عملیاتی از سوی دولت مشاهده نشد. پژمان‌فر با اشاره به نحوه اقدام دولت در سال گذشته برای تحقق اقتصاد مقاومتی ادامه داد: اساسا دولت بیشتر بر محور سیاسی حرکت کرد تا موضوع اقتصاد مقاومتی و بر مذاکرات خود با غربی‌ها تکیه داشت. رئیس کمیسیون فرهنگی تاکید کرد: وضعیت اقتصادی امروز نتیجه عملکرد ضعیف دولت در چندین سال گذشته است و بیشتر حرکت‌های تولیدی و زندگی مردم را متوقف بر برجام و مذاکرات با غربی‌ها و آمریکا کرد و علی‌الرغم شعار حل مسایل طی 100 روز اکنون بعد از گذشت چهار سال هنوز نتوانسته اقدامی انجام دهد. وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری نسبت به ضرورت در کشور به موضوع اقتصاد ورود خاصی کرده‌اند تا دولت در ادامه فعالیتش درباره اشتغال و تولید حرکت اساسی داشته باشد و با نگاهی واقع‌بینانه روند اقدامات خود را اصلاح کرده تا مردم آن را در زندگی خود حس کنند. نماینده مردم مشهد و کلات همچنین در ادامه با اشاره به امنیت کشور با وجود مسایل منطقه‌ای تصریح کرد: امنیت امروز کشورمان ناشی از اقتدار ما در گذشته و فرهنگ است. پژمان‌فر تاکید کرد: مردم به جد پای گفتمان انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و حضورشان در دوران دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ است، امنیتی که علی‌الرغم شیطنت دشمنان، فضاسازی‌های بین‌المللی و منطقه امروز در کشورمان وجود دارد. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه گفتمان مقاومت و ایستادگی ایران به کشورهای دیگر انتقال پیدا کرده است، گفت: استقامت در عرصه کشورهایی همچون یمن، فلسطین، سوریه و ... که از کشورمان الگوبرداری شده و توانسته موجب ثبات و پایداری امنیت در حوزه بین‌الملل شود. وی ادامه داد: براین اساس کشورهایی همچون ترکیه که معنای گفتمان انقلاب را درک نکرده‌اند امروز با تسلیم در برابر خواسته ابرقدرت‌ها دچار ناامنی شده‌اند و این باید برای ما یک درس باشد که در سایه ایستادگی و مقاومت در مقابل استکبار می‌توان امنیت خود را حفظ کنیم. نماینده مردم مشهد و کلات با تاکید براینکه عربستان سعودی علی‌الرغم شیطنت‌ها سرانجام در برابر خواست مردم ایران تسلیم شد، خاطرنشان کرد: بار دیگر راه برای انجام حج باز شد البته برخی می‌خواستند این امر را به عنوان پیروزی دیپلماتیک خود معرفی کنند اما همگان می‌دانند ایستادگی مردم در برابر استکبار و مقاومت بر ارزش‌ها و خواسته‌ها موجب این حرکت شد.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۹۹۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با آغاز هفته گرامیداشت کار و کارگر، مراسم اعطای نشان «اقتصاد مقاومتی» به واحد‌های تولیدی نمونه کشور با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

در این مراسم مرتضوی ضمن تبریک هفته کار و کارگر گفت: کار و تولید عزت و اقتدار  مردم است. بیش از ۵ هزار نیرو در یک کارگاه تولیدی فعال هستند که بیش از نیمی از این جمعیت را زنان نخبه، تحصیل کرده و فعال تشکیل داده است.

وزیر کار گفت: از ۱۶ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی در بخش کارگری، حدود ۳میلیون و ۷۹۰هزار  زن بیمه تامین اجتماعی هستند.

مرتضوی با توجه به جهش تولید با مشارکت مردم گفت: اساسا در حوزه اقتصاد اسلامی و اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی اقتصاد دولتی، خصوصی وتعاونی تقسیم می شود که باید بالغ بر ۸۰درصد کل اقتصاد در دست بخش خصوصی باشد.

وی تصریح کرد: جهش تولید نیاز به تلاش دولت با مشارکت مردم دارد.

وزیر کار گفت: مانع زدایی از تولید و جلوگیری از مداخلات ادارات دولتی  از زنجیره تولید، از اقدامات مهم در راستای تحقق شعار سال است.جهش‌تولید بدون مشارکت مردم اجرایی نخواهد شد.

وی ادامه داد: امروز مردم در عرصه های مختلف اقتصادی خوش درخشیدند و در راستای حفظ و ارتقاء تولیدات داخلی پیشتاز بوده اند.

پیگیری امنیت شغلی زنان هستیم

همچنین در این مراسم نرجس بختیار خلج مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان گفت: در دولت سیزدهم توجه به بانوان بیشتر شده است و به عنوان اولویت کاری وزارت کار قرار گرفته است.

وی گفت:کمیته مشاور زنان و خانواده در دولت سیزدهم تشکیل و امور مرتبط با این کمیته به طور جدی در حال پیگیری است.

خلج ادامه داد: این کمیته امنیت زنان در اشتغال در راستای ازدواج و فرزند آوری را  در حال پیگیری است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد
  • دولت بسترساز جهش تولید است
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد