Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@20:50:41 GMT

زیبایی بهار شیراز در باغ تاریخی ارم + تصاویر

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۶۹۹۸۰۵

زیبایی بهار شیراز در باغ تاریخی ارم + تصاویر

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ باغ ارم در سال 1390 به عنوان یکی از نمونه های هنر باغ سازی ایران در سازمان یونسکو به ثبت جهانی رسید سرونازهای این باغ شهرت جهانی دارند و توجه هر بیننده ای را در بدو ورود جلب می کنند.

این باغ علاوه بر این که یکی از زیباترین جلوه های گردشگری شیراز است، با توجه به تنوع پوشش گیاهی یکی از غنی ترین پژو هشکده های علوم گیاهی محسوب می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید ستاری رئیس باغ گیاه شناسی ارم با بیان این که بیش از 400 گونه گیاهی در باغ ارم شناسایی شده است اظهار کرد: از سال 1378 با تبدیل باغ به مرکز تحقیقاتی، پژوهش های علمی و کاربردی در زمینه گیاهشناسی، علوم باغبانی، گیاه پزشکی و سایر علوم مرتبط در این باغ آغاز شد.


وی افزود: با توجه به قدمت باغ بیشتر مساحت به درختان میوه دار از قبیل انار، نارنج، خرمالو، زیتون و گردو اختصاص دارد و در بخش بوتانیک و باغ صخره ای گیاهان متنوعی کاشته شده است .

رئیس باغ گیا ه شناسی ارم درباره قدمت باغ با اشاره به این که براساس شواهد تاریخی قدمت باغ ارم به دوره سلجوقیان باز می گردد تصریح کرد: حافظ شیراز در اشعارش از این باغ نام برده است .

ستاری اضافه کرد: این باغ تا اواخر دوره زندیه در اختیار پادشاهان و حکام محلی بوده است.

به گفته رئیس باغ گیاه شناسی ارم پس از زندیه سران ایل قشقایی این باغ را مقر ایل خود کردند.

ستاری با بیان این که در دوره سلطنت ناصر الدین شاه قاجار ، حاج نصیر الملک از بزرگان شیراز این باغ را از سران قشقایی خرید و عمارت زیبای کنونی را در آن بنا کرد ادامه داد: باغ ارم پس از بارها دست به دست شدن در سال 1342 به دانشگاه شیراز واگذار شد.

از سال 1359 باغ ارم به همت دانشگاه شیراز به یک باغ گیاه شناسی تبدیل شد .

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۹۹۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | خواص گیاه رازیانه

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رازیانه یا بادیان گیاهی زمستانی است که از خانواده سبزیجاتی مانند کرفس و هویج وحشی است و مانند آن‌ها پیاز سفید رنگ با ساقه‌های بلند است.

دانه رازیانه از لحاظ ظاهری شبیه به کرفس و از نظر طعم شبیه به شیرین بیان است. اصل این گیاه به کشورهای مدیترانه‌ای برمی‌گردد؛ اما به دلیل فراوان بودن خواص رازیانه امروزه در بسیاره از کشورهای جهان از جمله ایران مورد توجه قرار گرفته است.

در طب سنتی ایران، از آن به عنوان گیاه ضدبلغم و صفرا یاد می‌شود چون رازیانه طبع گرم و خشکی دارد.

دیگر خبرها

  • انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد ۳۸ بنای تاریخی را احداث کرده است
  • تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه
  • ببینید | خواص گیاه رازیانه
  • همه چیز درباره کشفیات مرموز باستان‌شناسی در اصفهان / از کشف یک کوره اعجاب‌انگیز تاریخی تا لوله‌های عظیم آب و فاضلاب ۱۰۰۰ ساله و یک سازه عجیب مسقف احتمالا متعلق به یهودیان (فیلم)
  • همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • شکوفه‌های بیدمشک فرصتی برای استشمام عطر بهار
  • سعدی‌پژوهان در شیراز بر خوان سعدی می‌نشینند
  • سعدی‌پژوهان صبح شنبه در شیراز بر خوان سعدی می‌نشینند
  • کشف رود؛ اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین عامل سکونت در مشهد 
  • مطالعه و کاوش در ۵ محوطه باستانی استان اردبیل