Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-07@09:15:56 GMT

آخرین آمار ثبت نام انتخابات شوراها

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۰۳۲۷۹

رویداد۲۴- دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه ۵۶ هزار و ۹۰ نفر تا پایان روز سوم برای انتخابات شوراهای شهر و روستا ثبت نام کرده‌اند، گفت: تمهیداتی اندیشیده شده تا داوطلبانی که گواهی عدم سوء پیشینه ندارند، بتوانند در انتخابات ثبت نام کنند.
به گزارش ایسنا، علی پورعلی مطلق در نشست خبری به بیان توضیحاتی در مورد تعداد داوطلبان انتخابات شوراها در کشور کشور پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تبریک سال نو و تقارن آن با ولادت حضرت فاطمه (س)، استقبال مردم برای ثبت نام در انتخابات شوراها را تا پایان سومین روز ثبت نام بسیار خوب دانست و گفت: در سومین روز ثبت نام انتخابات شوراها و تا ساعت ۱۶:۴۰، ۱۸ هزار و ۵۲۸ نفر در کل کشور ثبت نام کرده‌اند که در مجموع سه روز گذشته، ۵۶ هزار و ۹۰ نفر در کل کشور در انتخابات شوراها ثبت نام کرده‌اند. آماری در مقایسه با دوره چهارم انتخابات شوراها حکایت از استقبال بی‌نظیر و افزایش چشمگیر داوطلبان دارد.
دبیر ستاد انتخابات کل کشور با پیش‌بینی اینکه در روزهای آینده شاهد افزایش تعداد متقاضیان ثبت نام برای شرکت در انتخابات شوراها خواهیم بود، گفت: از ۵۶ هزار و ۹۰ نفر داوطلبان حضور در انتخابات شوراها، ۵ هزار و ۲۰۳ زیر ۳۰ سال و ۲۹۴ نفر بالای ۷۵ سال هستند. از لحاظ میزان تحصیلات نیز ۲۷ هزار و ۳۱۷ نفر قادر به خواندن و نوشتن، ۳۸۶ نفر تحصیلات دکترا و ۲۹۹ نفر تحصیلات در مقطع حوزه‌های علمیه دارند. مابقی نیز دارای تحصیلات فوق دیپلم، دیپلم، لیسانس و فوق لیسانس هستند.
پورعلی مطلق با اشاره به میزان ثبت نام داوطلبان در شهر تهران گفت: در تهران تا این لحظه ۷۹۵ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۷۸ نفر مرد و ۱۱۷ نفر زن هستند.
وی با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۳۱۹ نفر برای شوراهای شهر کل کشور ثبت نام کرده‌اند گفت: ۴۰ هزار و ۷۷۱ نفر برای شوراهای روستاها ثبت نام کرده‌اند.
وی افزود: همچنین از مجموع ۱۲۴۴ شهر در کشور، ۱۵۷۵ نفر زن و ۱۳ هزار و ۶۴۴ نفر مرد ثبت نام کرده‌اند و در کل کشور از ۵۶ هزار و ۹۰ نفر ثبت نامی تا این لحظه، ۳ هزار و ۸۰ نفر زن و ۵۳ هزار و ۱۰ نفر مرد هستند که این آمار حمایت از استقبال خوب خانم‌ها و آقایان برای ثبت نام در انتخابات را دارد.
پورعلی‌ مطلق با بیان اینکه بیشترین تعداد داوطلبان در سه استان سیستان و بلوچستان، خوزستان و فارس بوده است گفت: کمترین تعداد داوطلبان نیز در سه استان قم، سمنان و خراسان جنوبی بوده آن هم به لحاظ کم بودن تعداد حوزه‌های انتخابی این شهرها بوده است.
دبیر ستاد انتخابات کل کشور همچنین با ارائه آماری درباره تعداد شوراهای شهر کشور گفت: از مجموع ۱۲۴۴ شورای شهر کل کشور ۱۰۵۷ شورای شهر ۵ نفره، ۱۳۷ شورای شهر ۷ نفره، ۳۲ شورای شهر ۹ نفره، ۱۰ شورای شهر ۱۱ نفره، ۳ شورای شهر ۱۳ نفره، یک شورای شهر ۱۵ نفره و یک شورای شهر ۲۱ نفره است که شورای شهر ۱۵ نفره مربوط به شهر مشهد، شورای شهر ۲۱ نفره مربوط به شهر تهران است. این آمار بر اساس آخرین سرشماری انجام شده صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه ۴۰ هزار و ۲۸۳ روستا در کل کشور وجود دارد گفت: ساعت ثبت نام ۸ تا ۱۶ است البته فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها این اختیار را دارند که ساعت ثبت نام را تا ساعت ۲۴ تمدید کنند.
پورعلی‌مطلق در عین حال تاکید کرد با توجه به باقی ماندن ۴ روز تا پایان ثبت نام داوطلبان برای انتخابات پنجمین دوره شوراها، لازم است داوطلبان ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند و از فرصت باقی مانده استفاده نمایند.
دبیر ستاد انتخابات کل کشور همچنین گفت: با توجه به اینکه برخی از داوطلبان موفق به دریافت گواهی عدم سوء پیشینه نشده‌اند ستاد انتخابات کل کشور تمهیداتی را در نظر گرفته که بر اساس آن فرم‌های خوداظهاری در مراکز ثبت نام تهیه شده تا داوطلبان بتوانند از این طریق گواهی عدم سوء پیشینه دریافت کنند. طبیعتا مراجع مربوطه نظرات خود را درباره صدور گواهی عدم سوء پیشینه به فرمانداری‌ها اعلام می‌کنند و کار از دست داوطلبان دیگر خارج خواهد شد.
او همچنین از مراجع چهار گانه یعنی نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سازمان ثبت احوال و دادستانی کل کشور قدردانی کرد و گفت: این مراجع تمام وقت برای انجام روند ثبت نام باز هستند. امیدواریم تمامی ا ین اقدامات منجر به حضور باشکوه مردم در ۲۹ اردیبهشت و در پای صندوق‌های رای شود.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۰۳۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب

محسن رضایی در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دیدارهای جداگانه با آقایان داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استانهای شانا و دبیران جریانات سياسی دیگر بر وحدت گروه های انقلابی تاکید کرد. 

 

رضایی در دیدار با آقایان نادی، جراره و شورای مرکزی شریان، آقایان رائفی پور و سعید محمد و شورای مرکزی صبح ایران و آقای احمد نادري و شورای مرکزی جماران گفت: باید از رویش های انقلاب استقبال و از هرنوع تفرقه جلوگیری کرد. 

 

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در جبهه انقلاب، افزود: همبستگی و برادری از ارزش های اصیل انقلاب اسلامی است که امروز بیش از هر زمانی باید مورد توجه باشد و اکنون ملت و نظام، نیازمند صف فشرده نیروهای انقلاب و کارآمدی جبهه انقلاب است و راه آن قاعده محوری به جای شخص محوری است.

 

وی با یادآوری شرایط حساس کشور پس از طوفان الاقصی و وعده صادق خاطرنشان کرد: موقعیت ایران درغرب آسیا بیش از گذشته تعیین کننده شده است، فلذا فرصت‌ها و تهدیدات جدیدی درمقابل کشور قرار گرفته است. در چنين شرايطي وحدت نيروهاي انقلاب و تلاش همگانی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور رمز عبور از تهدیدات و بهره برداری از فرصت هاست و هر نوع تکروی و سهم خواهی آسیب بزرگی به نظام و مردم خواهد زد. امروزه بشدت نیازمند عقلانیت جمعی اشخاص و جریانات سیاسی کشور هستیم.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: انتخابات مجلس‌ علیرغم شرایط سخت اقتصادی با حضور مردم انجام شد و آن‌ها نشان دادند که تنها راه اصلاح کشور انتخابات و مردم‌سالاری است. حضور سلیقه های مختلف سیاسی، مشارکت مردم را جدی تر و بیشتر می کند.

 

رضایی در پایان گفت: رقابت باید برادرانه و به دور از منازعه باشد. انتقادات و شفافیت باید منصفانه و همراه با ضوابط اخلاقی صورت گیرد و فضا برای رویش های جدید مهیا باشد. تحمل سليقه های سياسی علامت بلوغ عقلانیت گروه های سیاسی است.

 

گفتنیست طی این نشست‌های جداگانه آقایان نادی و جراره از شریان، احمد نادری از جماران، رائفی پور و سعید محمد از صبح ایران، ضمن تشریح روند شکل گیری جریان‌ها و جبهه های خود، به بررسی اجمالی دور اول انتخابات و برخی گله مندی ها پرداختند و همچنین آمادگی خود برای گفتگو با سایر گروه‌های جبهه انقلاب را اعلام کردند. 

 

همچنین محسن رضایی در جلسه با آقایان داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا، بر وحدت همه گروه‌های جبهه انقلاب ازجمله شانا، پایداری، شریان، جماران، صبح ایران و تحول‌خواهان وسایر گروه‌ها تأکید کرد و اعضای شانا نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • لغو جلسات علنی شورای شهر مشهد در هفته شوراها
  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور
  • داوطلبان مورد حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی در زنجان و خدابنده
  • انتخابات الکترونیک چه مراحلی دارد؟
  • آمار داوطلبان دور دوم انتخابات
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد