Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@15:24:47 GMT

برپایی خیمه معرفت دینی در تخت جمشید

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۰۵۳۵۶

علیرضا منوچهری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مرودشت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در این شهرستان گفت: در ایام نوروز و در راستای اجرای این طرح، خیمه‌های معرفت دینی در مجموعه جهانی تخت جمشید برپا شده‌اند.

وی با بیان اینكه روزانه بیش از 3 هزار نفر از این خیمه معرفت دینی بازدید می‌كنند، افزود: این خیمه معرفت دینی شامل 8 غرفه کودک و نوجوان، مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی، احکام و خانواده، مشاوره وقف جدید، ادیان و مذاهب، تاریخ و فرهنگ باستان، جوانان و ازدواج است که در آن‌ها مبلغان دینی پاسخ‌گوی سئوالات و شبهات مسافرین نوروزی در این ایام خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منوچهری با یادآوری اینكه این خیمه‌ها از روز 30 اسفند تا 13 فروردین میزبان مسافران نوروزی خواهد بود، افزود: این خیمه‌ها با حضور 9 نفر مبلغ بومی و اعزامی از مركز استان است كه از ساعت 9 صبح لغایت 20 شب آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مرودشت هچنین این نكته را یادآور شد كه در میان غرفه‌های خیمه معرفت دینی تخت جمشید، بازدید غرفه كودك و نوجوان نسبت به سایر غرفه‌ها بیشتر بوده است.

وی با بیان اینكه علاوه بر این‌ها مبلغان دینی در ایام نوروز در مجموعه جهانی تخت جمشید نیز فعالیت می‌كنند، گفت: به‌منظور رفاه حال گردشگران خارجی یک نفر مبلغ دینی که مسلط به سه زبان انگلیسی، ترکی استانبولی و اسپانیایی است در این مكان حضور داشته و به سئوالات گردشگران خارجی پاسخ می‌دهد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۰۵۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در همایش آموزشی توجیهی زائران حج تمتع استان در سال جاری، گفت: خدای متعال شما را برای مهم‌ترین مساله زندگی دعوت کرده است تا حاجیان ما سرمایه‌های معنوی جامعه و برکات زندگی ما باشند.

وی اضافه کرد: روحانیت معظم، اساتید بزرگوار و روحانیون کاروان با دنیایی از تجربه در خدمت این همایش بزرگ و معنوی هستند، بنابراین اولین کار این است که آموزش‌ها و کلاس‌ها را جدی بگیرید، سؤال‌هایتان را بپرسید و خودتان را از نظر شناخت و معرفت نسبت به کاری‌که می‌خواهید انجام دهید تقویت کنید، حتی اگر لازم شد قبل از اینکه از ایران حرکت کنید، از کتاب‌ها و جزوه‌های موجود بهره‌مند شوید.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه برای زائران باید نماز جماعت و حضور در مساجد مهم باشد، ادامه داد: شما اکنون می‌خواهید به مرکز مساجد عالم بروید، اگر به نماز، نماز جماعت، احکام نماز، کیفیت نماز، معنا و مفهوم نماز توجه کنید، اینها همه به معنای زمینه‌سازی و مهیا شدن برای حج است.

وی ادامه داد: در عصر غیبت باید ببینیم نایب امام عصر راجع به صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها چه می‌گوید؟ راجع به کشور‌های اسلامی و مسلمانان و وظیفه ما در حمایت از محرومین و مستضعفین چه می‌گوید؟ ما در حمایت از مردم مظلوم غزه، فلسطین و یمن و حتی حمایت از مستضعفان غیرمسلمان وظیفه داریم، پس گوش ما باید به امام و رهبرمان باشد و فرمایشات نایب امام زمان را با گوش جان بشنویم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کسب علم با معرفت همراه باشد
  • مرگ خاموش تخت‌جمشید و بیستون
  • مشارکت بازاریان سراسر کشور در برپایی جشن‌های دهه کرامت
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت(ع)
  • پاکسازی گلسنگ‌ها از چهره تخت جمشید + فیلم
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند