Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید ارجونی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گردشگری راه آهن یک ابتکار جدید از شاخه‌های صنعت گردشگری بشمار می آید که با گردشگری ریلی متفاوت است.
وی اضافه کرد: راه آهن ایران با دارا بودن ظرفیت تاریخی، اجتماعی، فنی و زیبایی مسیر یکی از جذابیت‌های گردشگری است.
وی با اشاره به اینکه گردشگری ریلی به سفرهای با قطار گفته می شود، بیان کرد: در شاخه گردشگری راه آهن هر آنچه که مربوط به راه آهن است مورد توجه قرار می ‌گیرد از جمله ایستگاههای قطار، واگن‌های قدیمی، قطارهای قدیمی، پل‌ها، زیرساخت های راه آهن و یا مسیر ایجاد ریل که دیدن همه آنها جزء شاخه گردشگری راه آهن به شمار می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در گردشگری راه آهن مسیر از اهمیت خاصی برخوردار است خاطر نشان کرد: گردشگر راه آهن دنیایی را تجربه می کند که در سفر عادی با قطار بهره ای از آن نخواهد برد.
مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور گفت: گردشگری راه آهن فرصتی را فراهم می کند تا افراد بتوانند راه آهن هایی که قدمت زیادی دارند و جزء میراث فرهنگی هستند را بازدید کنند.
ارجونی با بیان اینکه مدیران شرکت راه آهن معتقد به توسعه جذب توریسم خارجی هستند، افزود: همین جذابیت ها در صورت برنامه ریزی و گستردگی بیشتر به عنوان تورهای گردشگری مختلف، توانایی جلب گردشگران خارجی را خواهد داشت.
وی با بیان اینکه صنعت توریسم ریلی در بسیاری از کشورهای جهان وجود ندارد، اظهار داشت: بعد از اروپا، ایران از سال 94 به صنعت توریسم ریلی ورود پیدا کرد.
به گزارش ایرنا راه آهن سیستان و بلوچستان را می توان ادامه راه آهن هندوستان محسوب کرد که در سالهای 1297 و 1298 (1918-1919 میلادی ) در قاره آسیا و شبه قاره هند به طول 600 کیلومتر از کویته به سمت زاهدان در مدت کمتر از 2 سال ساخته شد.
اکنون راه آهن جنوب شرق با داشتن 2 نوع خط عریض و استاندارد، اتصال ریلی به کشور پاکستان و قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شرق به غرب که سبب اتصال کشورهای پاکستان و شبه قاره هند به ترکیه، اروپا و آسیای مرکزی شده از اهمیت بین المللی ویژه ای برخوردار است به گونه ای که مورد تایید سازمان اکو و اسکاپ نیز است.
موقعیت راهبردی ایران به عنوان پل ارتباطی میان شرق و غرب موجب شده که از سالیان دور کالاها از طریق جاده های معروفی مثل جاده ابریشم، جاده مروارید و جاده هندوستان از ایران عبور کنند و در همین راستا با ساخت خطوط ریلی مشهد - بافق - بندرعباس و زاهدان - بم - کرمان و در آینده نزدیک مشهد - زاهدان - چابهار زمینه ایجاد کریدورهای بین المللی ترانزیت از طریق راه آهن و اتصال کشورهای آسیای مرکزی، دریای سیاه، قفقاز و اتحادیه اروپا با شبه قاره هند، خاور دور و کشورهای جنوب شرقی آسیا فراهم شده است.
در این میان شهر زاهدان و راه آهن جنوب شرق کشور بدلیل قرار گرفتن در مسیر کریدورهای ترانزیتی شرق به غرب و شمال به جنوب از اهمیت بین المللی برخوردار است به همین دلیل دولت برای شکوفایی اقتصادی منطقه ساخت راه آهن چابهار - زاهدان - مشهد به طول هزار و 330 کیلومتر را آغاز کرده است.
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوری** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۰۵۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری مسلحانه اشرار در خیابان های زاهدان + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، ساعتی قبل درگیری مسلحانه میان افراد شرور و اراذل و اوباش در محدوده خیابان کوثر زاهدان، کوثر ۲۷ رخ داد که در جریان آن تعدادی زخمی شدند.

نیروهای بسیجی جهت برقراری امنیت در این محدوده وارد عمل شدند. در حال حاضر امنیت در محدوده اعلام شده برقرار است.

کد خبر 849232 منبع: تسنیم برچسب‌ها استان سیستان و بلوچستان خبر ویژه سلاح

دیگر خبرها

  • افزایش هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها در پنج سال گذشته
  • تکمیل کریدور ریلی ترانس افغان تا سال ۲۰۲۷
  • فیلم تیراندازی شبانه در خیابان‌های زاهدان بر سر یک اختلاف!
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی
  • فیلم/ درگیری مسلحانه اشرار در زاهدان
  • درگیری مسلحانه اشرار در خیابان های زاهدان + جزئیات
  • درگیری مسلحانه در زاهدان / ۴ کشته و زخمی
  • نخستین تصاویر تبادل آتش در زاهدان
  • فاجعه در حمل و نقل ریلی یزد
  • «توسعه حمل و نقل ریلی - خاش» + فیلم