Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@03:24:17 GMT

پژوهشی نو درباره مادر امام زمان (عج)

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۰۵۸۳۱

پژوهشی نو درباره مادر امام زمان (عج)

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیاتگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ كتاب «مادر امام زمان (عج)» اثر ناهید طیبی مدرس جامعه الزهرا (س) است که در قالب چهار فصل ابعاد مختلفی را از زندگی نرجس خاتون به تصویر می کشد، نکاتی که شاید تاکنون کمتر در کتابی دیده و خوانده باشیم.
مخاطب می‌تواند در این اثر با گونه‌شناسی روایات،‌ ملیت و خصوصیات شخصی،‌ ازدواج امام حسن عسکری (ع)، روایات مختص به نام مادر امام زمان (عج) و‌ روایات مربوط به بارداری ایشان،‌ تطبیق جنگ‌های اعراب و رومیان،‌ تطبیق تزیینات داخل کلیسا (محل عقد نرجس در بیزانس)،‌ فرو ریختن صلیب‌ها و ستون‌های قصر، مادر امام زمان از دیدگاه اهل سنت،‌ رویکردی جدید؛‌ نرجس و اسطور‌ه‌های زرتشتی،‌ اوضاع سیاسی سامرا و مطالب جدید و متنوع دیگری درباره مادر امام زمان (عج) آشنا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بررسی زندگی مادران ائمه (ع) از جهت قابلیت‌های ویژه آنان برای پرورش معصوم اهمیتی بسیار داشته که در طول تاریخ مهجور مانده است. بررسی شخصیت مادر امام زمان (عج) به علت هجمه‌های علمی از ناحیه مخالفان فرهنگ شیعی اهمیتی دو چندان می‌یابد. این کتاب اولین اثر پژوهشی مستقل در این زمینه است. در این اثر ابتدا گونه‌های روایی مربوط طبقه‌بندی شده سپس به بررسی سندی و دلالی روایات و انطباق با منابع غیر اسلامی پرداخته و پس از قراردادن یک روایت که بیشتر قابل قبول بوده به عنوان مبنا، شخصیت و زندگانی مادر امام زمان (عج) واکاوی می‌شود و از آن جا که اتهام افسانه شیعی بودن این پاک بانو در پاره‌ای از منابع دیده می‌شود، به شبهات مربوط به اصل وجود وی نیز پرداخته شده است.
شایان ذکر است؛ «پژوهشی نو درباره مادر امام زمان (عج)» در 312 صفحه از سوی نشر بوستان به انتشار رسیده است.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۰۵۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین به مناسبت روز کارگر با حضور در سه واحد تولیدی، با اهدای گل این روز را به کارگران زحمتکش تبریک گفت.

وی بیان کرد: شما افسران صنعتی و سربازان امام زمان (عج) در این عرصه هستید و برای نایب امام زمان (عج) سربازی می‌کنید.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: کارگران از دوران مبارزات انقلاب تا دفاع مقدس و پس از آن همیشه در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: تولید کالای با کیفیت موجب جلب اعتماد مردم، ارتقای معیشت و امنیت شغلی خود و رونق اقتصادی در کشور می‌شود.

شرکت‌های سپهر الکتریک، بهمن دیزل و کاشی الوند، سه واحد تولیدی بود که امام جمعه به مناسبت روز کارگر در آنها حضور یافت و روز کارگر را تبریک گفت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قتل دختر اصفهانی مبتلا به اتیسم به دست مادرش
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • زندگی سالم و دیندارانه با مشاوره اسلامی