Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@01:33:09 GMT

اجرای طرح ۵۵ متری اراک با توجه به شرایط شهری ضروری است

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۰۶۹۵۹

اجرای طرح ۵۵ متری اراک با توجه به شرایط شهری ضروری است

مدیرکل دفتر امور فنی استانداری مرکزی گفت: اجرای طرح ۵۵ متری اراک از نظر فنی به‌طور کامل توجیه دارد.

حمیدرضا نوازنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراکبا اشاره به طرح خیابان 55 متری اراک اظهار داشت: بنده به‌عنوان یک کارشناس در مسائل شهری معتقد هستم که در نیاز شهر اراک به این خیابان شکی نیست و از نظر فنی این خیابان به‌طور کامل توجیه دارد و باید اجرا شود، وضعیت فعلی را نباید ببینیم و در نیاز داشتن یا نداشتن شهر به این خیابان باید آینده شهر را ببینیم که هم رشد کالبدی و هم رشد جمعیتی دارد هر چند همین الان هم خیابان‌های این شهر پاسخگوی نیاز شهروندان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خیابان‌های فعلی نیاز ترافیکی شهر را تامین نمی‌کنند و حتی از حیث سیما و منظر شهری هم خیابان‌های درخوری نیستند و شهروندان اراکی حتی فضای مناسبی برای پیاده‌روی ندارند.

مدیرکل دفتر امور فنی استانداری مرکزی تصریح کرد: در طراحی و اجرای این خیابان تنها بحث ترافیکی مدنظر نیست بلکه بحث سیما و منظر، کف‌سازی خیابان، ارائه خدمات در حاشیه آن، فضای فراغتی در پیاده‌روهای وسیع و موارد دیگر هم مدنظر است.

نوازنی بیان کرد: شهروندان ما نیاز دارند که در ساعاتی از شبانه‌روز با فراغ بال در پیاده‌روها قدم بزنند و از خدماتی مانند رستوران‌ها و فست‌فود و غیره برخوردار باشند.

وی ادامه داد: تنها دنبال احداث راه شریانی نیستیم اما الان این فضا را نداریم و درواقع شهرمان خیلی حیات شبانه ندارد و به محض اینکه هوا تاریک می‌شود خیابان‌ها هم تاریک شده و با کم‌عرض بودنشان تنها جای عبور وسایل نقلیه هستند.

مدیرکل دفتر امور فنی استانداری مرکزی عنوان کرد: در طراحی شهری فعلی اصالت بیشتر به خودرو داده شده اما در طرح خیابان 55 متری رویکرد، بحث پیاده‌محوری و دادن اصالت به انسان به‌عنوان یک شهروند دارای حقوق است.

نوازنی افزود: برخی به‌دنبال بهره‌برداری سیاسی از این طرح در نزدیکی انتخابات هستند که ما نباید این طرح را وارد مسائل سیاسی کنیم، این طرح یک بحث کارشناسی و نیاز عمرانی شهر بوده و یک کار فنی است و نباید سیاست را وارد آن کرد.

وی تصریح کرد: عده‌ای اعلام می‌کنند که این طرح باید لغو شود ولی لغو کردن این طرح در حد اختیارات استان نیست و از حد اختیارات شورای شهر، شهرداری و غیره خارج است.

مدیرکل دفتر امور فنی استانداری مرکزی بیان کرد: خیابان 55 متری برای 600 هزار نفر است و نباید منافع اکثریت را فدای اقلیت کرد، اقلیت حق دارند و برای برطرف کردن مشکلشان باید راهکاری مناسب انتخاب کرد.

نوازنی ادامه داد: به‌تازگی شهرداری قراردادی را با یک سرمایه‌گذار بسته که هنوز به مرحله اجرا نرسیده که اگر سرمایه‌گذار نیاید و این طرح اجرایی نشود پیشنهاداتی برای خروج از این بن‌بست داریم که عرض آن را کم نکنیم و در شکل آن تغییراتی ایجاد کنیم.

وی عنوان کرد: این خیابان مصوب سال 82 بوده که تاکنون 14 سال است که اجرایی نشده و عوامل مختلفی سبب اجرا نشدن آن بوده که نبود اراده جدی در مدیران شهری، پیش‌بینی نکردن ساز و کارهای اجرایی درست برای اجرای این طرح، ناتوانی مالی شهرداری، بر طبل یاس کوبیدن عده‌ای از همان ابتدای تصویب این طرح و غیره از جمله این عوامل هستند که سبب شدند که این طرح روی کاغذ بماند.

انتهای پیام/

R41371/P1357/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۰۶۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح زیست عفیفانه در جامعه ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله رشیدی پور صبح دوشنبه در جلسه قرارگاه پایداری خانواده و زیست عفیفانه کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: عملیات غرور آفرین سپاه پاسداران "وعده صادق" را تبریک می‌گوئیم و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب فرمودند اسرائیل باید تنبیه شود امروز شاهد این امر مهم به دست جوانان سپاهی کشورمان بودیم.

وی افزود: عملیات وعده صادق موجب شد جمهوری اسلامی بیش از گذشته پله‌های پیشرفت و ترقی را طی کند و به بالندگی خود برسد و این مهم نشان داد که ایران اسلامی می‌تواند در هر جایی که دشمن قصد تعرض به این کشور را داشته باشد با او مقابله می‌کند.

رشیدی پور تاکید کرد: امیدواریم روزی این غده سرطانی از بین برود و ملت‌های مسلمان و از جمله فلسطین رهایی یابد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان در ادامه به اهمیت تشکیل این قرارگاه اشاره کرد و بیان داشت: قرارگاه پایداری خانواده و زیست عفیفانه از اهمیت زیادی برخوردار است و تا زمانی که یک خانواده استحکام نداشته باشد و از سبک زندگی پیروی نکند نمی‌تواند با آسیب‌های مختلف اجتماعی مقابله کند.

رشیدی پور گفت: بسیاری از آسیب‌ها و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد به دلیل عدم استحکام بنیان خانواده است و باید برنامه‌های مهمی در راستای تحکیم بنیان خانواده ارائه کررد.

وی در ادامه به اجرای طرح مقابله با بد حجابی اشاره کرد و ابراز داشت: اجرای طرح مقابله با بی حجابی اهمیت بسیار زیادی دارد و باید دید که چرا این بی حجابی‌ها باید در استان کردستان رواج پیدا کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: امروزه شاهد کاهش فرزند آوری در جامعه هستیم و حتی خانواده‌هایی که از رفاه خوبی هم برخوردار هستند نسبت به این موضوع واکنش دارند و رویه تک فرزندی را پیش گرفته‌اند.

وی ادامه داد: هرجا که سنت‌ها رعایت شود ما شاهد هستیم بسیاری از مسائل و آسیب‌ها کمتر است بنابراین باید در راستای حفظ سنت‌ها تلاش کنیم.

رشیدی پور افزود: باید در این قرارگاه برنامه داشته باشیم و دستگاه‌ها برنامه‌های خود را در حوزه زیست عفیفانه ارائه کنند تا از این طریق بتوانیم به اجرای این امر مهم کمک کنیم و به صورت ریشه‌ای به رفع آسیب‌های اجتماعی کمک کنیم.

کد خبر 6085345

دیگر خبرها

  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • اهتمام دهیاران و شوراها در انعکاس مشکلات مردم ضروری است
  • مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب پروژه شاخص در حوزه بازآفرینی شهری است
  • (ویدئو) مبارز MMA با دست خالی تمساح عظیم‌الجثه را شکار کرد
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • فرونشست بخشی از یک ملک مسکونی
  • اجرای طرح زیست عفیفانه در جامعه ضروری است
  • فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است
  • ساماندهی پارک موتورسیکلت‌ها در خیابان لاله‌زار جنوبی