Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر یکی از شهرهای دیدنی در جنوب ایران است که به واسطه جاذبه های توریستی و دارا بودن ساحلی زیبا در زمان عید نوروز گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گام نیوز؛ بوشهر یکی از استانهای دیدنی کشور است که در جنوب غربی ایران واقع شده است و در فصل بهار و عید نوروز به واسطه جاذبه های توریستی و دارا بودن ساحلی زیبا، گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوشهر، با 700 کیلومتر نوار ساحلی در حاشیه خلیج همیشه فارس، ظرفیت های گردشگری و طبیعت گردی فوق العاده ای دارد که در ادامه به معرفی شماری از آن ها می پردازیم.

اگر می خواهید در ایام عید ایران گردی کنید حتما سفر به بوشهر را از دست ندهید.

برایآشنایی بیشتر با جاذبه های توریستی شهر بوشهر سایت گام نیوز را دنبال کنید.

سواحل زیبا، نخلستان‌های سرسبز، گنبدهای نمکی، بافت تاریخی بوشهر، بندر تاریخی سیراف، موزه رئیس‌علی دلواری، نیروگاه اتمی بوشهر، کاخ بردک سیاه، بازارهای تجاری، گور دختر، کاروانسرای مشیرالملک، قلعه خورموج و منطقه تاریخی توز تنها بخش‌هایی از نقاط دیدنی استان بوشهر هستند که در ادامه به معرفی بیشتر برخی از این جاذبه‌ها می‌پردازیم.

گورستان و منطقه باستانی سیراف:

سیراف از قدیمی‌ترین بنادر ایران و جهان است که در گذشته کشتی‌رانی از این بندر رایج شده است و دارای آثار تاریخی متعددی است.

عمارت ملک:

عمارت ملک مجموعه ساختمانی تاریخی واقع در بخش مرکزی شهرستان بوشهر یکی از آثارهای تاریخی و از نقاط دیدنی استان بوشهر است.

عمارت تاریخی گلشن

عمارت تاریخی گلشن، یکی دیگر از ظرفیت های گردشگری استان جذاب بوشهر است.

عمارت گلشن مربوط به دوره قاجار است و در بوشهر، خیابان ساحلی، محله بهبهانی واقع شده و این اثر در تاریخ ۳ اسفند ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۲۲۱۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

این عمارت، بنایی تاریخی واقع در بخش مرکزی شهرستان بوشهر یکی از آثارهای تاریخی و از نقاط دیدنی استان بوشهر در جنوب ایران است. «عمارت گلشن» در منتهی الیه شمال شهر بوشهر، پشت اداره بندر در خیابان ساحلی واقع شده‌است. فاصله آن تا دریا فقط ۱۰ متر است. قدمت این بنا به ۱۷۰ سال پیش می‌رسد، و مربوط به شخصی تاجر به نام آقای گلشن بوده و کاربری مسکونی – تجاری داشته، سپس توسط آقای مهربان خریداری شده‌است. عمارت متعلق به دورهٔ قاجاریه بوده و نوع معماری بیت میلانی است که در نوع خود منحصربه فرد است. ساختمان از سه طبقه تشکیل شده‌است

بازارهای تجاری عرضه اجناس

نقاط مختلف استان بوشهر دارای بازارهای عرضه اجناس خارجی است که افراد زیادی به قصد خرید به این شهرها سفر می‌کنند که شهرهای گناوه و دیلم دارای بازارهای بزرگی برای عرضه اجناس خارجی خصوصا لوازم برقی و الکتریکی هستند.

کلیسای ارامنه گریگوری بوشهر

کلیسای ارامنه واقع در شهر بوشهر هم از اماکنی است که متعلق به ارامنه گریگوری است.

سفر به سیراف: بزرگ ترین بندر تاریخی ایران

بندر سیراف یا (طاهری) از توابع بخش مرکزی شهرستان کنگان در شهرستان کنگان استان بوشهر در جنوب ایران واقع است. این بندر مرکز دهستان طاهری می باشد. جمعیت این شهردر سال ۱۳۹۰ برابر با ۷۱۳۷۷ نفر بوده است بندر سیراف -که تا سال ۸۷ بندر طاهری نامیده می شد.یکی از قدیمی ترین بنادر ایران است که زمانی دارای رونق فراوانی بوده‌است.

در زمان تجارت جاده ابریشم این بندر نقش به سزایی در تجارت بین‌المللی داشته است. این شهر در زمان باستان شهری کاملاً یهودی بوده است و فرمانداری یهودی به نام روزبه داشته است. در آن زمان تقریباً تمامی سکنه بندر سیراف یهودی بودندبعد از حمله اعراب به ایران نام این بندر به بندر طاهری تغییر می یابد. علت این مسئله در متون باستانی چنین ذکر شده است که چون یهودیان نجس بودند و مسلمان شده و طاهر شدند نام بندر به طاهری تغییر یافته است.

این بندر مابین بندر کنگان و بندر عسلویه واقع شده‌است و دارای معماری خاصی است. این بندر بین دریا و کوه قرار گرفته و دارای تنها یک خیابان است.

در بعضی جاها فاصله کوه تا دریا به ۳۰ متر هم نمی‌رسد به همین دلیل برخی خانه‌های مردم روی کوه بنا شده‌است. از آثار تاریخی آن می‌شود به قلعه نصوری و آثار باستانی بنای مسجد جامع (که بر روی پی یک عمارت ساسانی ساخته شده)، بازار باستانی سیراف و گور دخمه‌ها و سیستم آبرسانی دوره ساسانی اشاره کرد.

گور دختر

گور دختر در جاده برازجان به کازرون قرار دارد که دارای سقفی شبیه مقبره به مقبره کوروش بزرگ دارد و خود مقبره نیز به سبک مقبره کوروش کبیر ساخته شده‌ است و باستان شناسان نیز تایید کرده‌اند که این اثر متعلق به ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح و به دوره هخامنشیان است.

قلعه خورموج:

قلعه خورموج که قسمتى از آن به نام قلعه محمدخان دشتى و قسمت دیگر آن به نام قلعه جلال‌خان معروف بوده در شهر خورموج قرار داد. از این بنا براى سکونت و مقاصد نظامى و دیده‌بانى استفاده مى‏شده است. شاه‌نشین‏‌ها و گوشواره‌‏ها به سبک سلجوقى بنا شده بودند. گچبرى دیوارها و درون اتاق‏ها و تزیینات اصلى قلعه بسیار جالب است و سبک بنا با بناسازى و گچبرى و طاق‌سازى کاخ اردشیر در فیروزآباد فارس همانند است.

گنبد نمکی یا کوه نمک جاشک

گنبد نمکی جاشک در استان بوشهر و در نزدیکی روستای گنخک در فاصله 64 کیلومتری جنوب شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی و درکیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر و در 144 کیلومتری جنوب شرقی مرکز استان قرار دارد یکی از بزرگترین و زیباترین گنبد نمکی ایران و خاورمیانه به شمار می آید.

منطقه تاریخی توز

شهر تاریخی تَوَّز یا توج یکی از شهرهای مهم دشتستان قدیم بوده و از اهمیت بسیاری برخوردار و در نزدیکی روستای زیراه کنونی قرار داشته است که در محلى بین روستاهاى زیرراه، اردشیر‌آباد و سعدآباد از توابع دهستان‌هاى دشتستان در حاشیه رودخانه شاپور دالکى قرار دارد.

نیروگاه اتمی بوشهر:

یکی دیگر از اماکن دیدنی بوشهر را می‌توان نیروگاه اتمی بوشهر نام برد که به عنوان یک افتخار در عرصه هسته‌ای ایران محسوب می‌شود.

جزیره گردی:

جزیره گردی در بوشهر، یکی از ظرفیت های گردشگری خاص این اقلیم است. در شصت کیلومتری شمال غربی مرکز بوشهر، جزیره خارک و خارکو قرار دارد که گر چه مقصد گردشگری جذابی برای گردشگران لوکس نیست، اما اگر فرصت کردید، به این جزیره سفر کرده و با ظرفیت های اقتصادی و صنعتی آن آشنا شوید.

به هر حال، بوشهر، یک مقصد گردشگری صنعتی است که همچون بندر چابهار و بندرعباس، شما را با ظرفیت های صنعتی و اقتصادی گسترده کشور در خطه جنوب، آشنا می کند. در شمال بندر بوشهر، جزیره شیف و عباسک را داریم که در صورت جزیره گردی، می توانید از تورهای محلی برای سفر به این نقطه نیز استفاده کنید.

جزایر ام الکوم، نخیلو و گرم که سواحل جنوبی بخش بردخون استان بوشهر هستند، از جمله دیگر مناطق طبیعت گردی این خطه را تشکیل می دهد.منطقه حفاظت شده مند در بخش بردخون و منطقه حفاظت شده نایبند در شهرستان کنگان استان بوشهر،‌دو منطقه خاص استان است که ظرفیت های طبیعی و حیات وحش خاصی را میزبانی می کند.

اقامت در بوشهر

بوشهر، فرصت های اقامتی بسیاری دارد. اما برای رزرو آنها، در اسرع وقت اقدام کنید و می توانید از خدمات پین تا پین، آرمان سفر و زورق استفاده کنید.هتل آپارتمان یاس واقع در بهترین نقطه بوشهر ( خیابان عاشوری) است. این هتل در نشانی خیابان شهید عاشوری،جنب بانک سپه قرار دارد.

هتل سعدی بوشهر از جمله دیگر مکان های اقامتی ارزان قیمت شهر است. این هتل در نشانی میدان انقلاب خیابان حافظ قرار دارد.هتل سیراف بوشهر ، هتل ۲ ستاره است و دارای. ۳۸ اتاق و ۷۶ تخت‌ است. این هتل در نشانی: خیابان امام خمینی -نرسیده به میدان ساعت، جنب انتقال خون قرار دارد.

هتل ۳ ستاره ساحلی پرواز یکی دیگر از فرصت های اقامتی مطلوب بوشهر است. این هتل در خیابان ساحلی-بعد از درب هوایی پایگاه هوایی-روبروی پارک مرجان قرار دارد.

مهمانسرای دلوار بوشهر

مهمانسرای جهانگردی دلوار بوشهر مقصد اقامتی دیگری است که معرفی می کنیم. هتل دلوار بوشهر بهترین هتل شهر بوشهر در نزدیکی ساحل دریا و معماری ایرانی جنوبی خود توانسته آرامش خوبی را برای مهمانان خود فراهم کند. هتل دلوار تا بازار اصلی بوشهر ۱۰ دقیقه فاصله و تا بافت سنتی بوشهر ۱۵ دقیقه فاصله دارد.

البته این‌ها تنها بخش‌هایی از جاذبه‌های دیدنی استان بوشهر است که از دیگر جاذبه‌ها می‌توان به خانه قدیمی قاضی (محله بهبهانی بوشهر) - منطقه باستانی ریشهر (۸ کیلومتری جنوب بوشهر) - مقبره ژنرال انگلیسی (بوشهر، خیابان امام خمینی) - گورستان شخاب (جنوب بوشهر) - مسجد شیخ سعدون (مرکز شهر بوشهر) - کلیسای مسیح مقدس (مرکز شهر بوشهر) - قلعه هلندی‌ها (شمال شرقی جزیره خارک) - معبد پوزئیدون -خدای دریا- (جزیره خارک) - گورستان باستانی جزیره خارک، امامزاده میرمحمد حنفیه، کلیسای قدیمی خارک (جزیره خارک) - تل مرو، تل طلسمی (جنوب برازجان) - تل خندق، تا پهن (شمال برازجان) - معبد کلات (۳۰ کیلومتری خورموج؛ روستای حیدری) - امامزاده میرارم (جنوب خورموج) - قلعه زائر خضرخان (شمال اهرم) - امامزاده سلیمان (جاده گناوه -دیلم) - خرابه‌های بندر سینیز (۲۰ کیلومتری بندر دیلم، حوالی خور امام حسن) - خرابه‌های بندر مهروبان (۲۴ کیلومتری شمال بندر دیلم) - امامزاده حسن (شهر امام حسن) - مسجد بر دستان (شهرستان دیر) - شاهزاده ابراهیم (ننیزک دشتستان) - امامزاده عبدالمهیمن (بوشهر نزدیک ریشهر) اشاره کرد.

تهیه گزارش: فرهاد پروین

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۰۹۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال فاضلاب منزل به قنات جرم است

شهردار منطقه تاریخی یزد گفت: اتصال فاضلاب به قنات هم جرم است و هم مشکلات فراوانی به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد به نقل از شهرداری بافت تاریخی، علیرضا نقوی اظهار کرد: در زیر شهر یزد هزار کیلومتر مسیر قنات داریم که متاسفانه برخی از شهروندان در این محدوده اقدام به اتصال فاضلاب به قنات می‌کنند.

وی افزود: برخی از مقنیان برای سود بیشتر درصدد اتصال فاضلاب منزل به قنات هستند که هم جرم است و هم مشکلات فراوانی را به همراه دارد.

شهردار منطقه تاریخی یزد ادامه داد: این مسئله سبب نشت فاضلاب شد که در روزهای اخیر شاهد ایجاد حفره‌ای به عمق هشت متر بودیم که با تلاش ۲۴ ساعته کارکنان شهرداری برطرف شد.

نقوی گفت: همچنین برای چاه‌های دفع فاضلاب باید در داخل همان مکان انجام شود نه در داخل کوچه.

کد خبر 749176

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • تعبیر جالب مسعود ده‌نمکی از فعالیت‌های شهید آوینی + فیلم
  • اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند! (+عکس)
  • اتصال فاضلاب منزل به قنات جرم است
  • برگزاری رژه اقتدار دریایی در آبراه راهبردی خورموسی
  • تصاویری از اجساد سالم؛ راز مومیایی خود به خود مردگان در یک منطقه چیست؟ (۱۶+)
  • نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است
  • قدیمی ترین بنای کاخ گلستان اینجاست
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر