Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده ناجا از کاهش سه‌درصدی تصادفات و تلفات جاده‌ای ایام نوروز ۹۶ تا به این لحظه نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب‌نیوز، فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه بازدید از ایستگاه امنیت و سلامت امام رضا (ع) دریکی از ورودی‌های شرق استان اصفهان با تبریک سال جدید به همه مردم کشور اظهار کرد: خوشبختانهطبق آخرین گزارش‌های دریافتی تصادفات و تلفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال قبل3 درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار حسین اشتری گفت: نیروی انتظامی برای هدایت مسافران در جاده‌ها و تأمین امنیت آن‌ها امسال بیشتر از سال‌های گذشته نیروهای خود را به‌کارگیری و گشت‌های مختلف پیاده، خودرویی و موتوری را در سراسر کشور راه‌اندازی کرده است؛ حدود 300 هزار مأمور پلیس در جاده‌ها و شهرهای کشور حضور فعال دارند.

ویبه همکاری مردم با پلیس اشاره کرد و گفت: با حضور فعال نیروهای پلیس در جاده‌ها و شهرها و همکاری خوبی که مردم با نیروی انتظامی دارند حوادث و تلفات جاده‌ای به‌طور چشمگیری کاهش داشته که امیدواریم این روند تا پایان تعطیلات ادامه داشته باشد.

فرمانده ناجا ادامه داد: پرترددترین محورهای کشور، محورهای منتهی به مشهد مقدس، استان‌های شمالی، استان‌ها جنوبی، اصفهان، فارس و خوزستان است که میزان تردد خودروها در این جاده‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

اشتریبا اشاره به اینکه پلیس با رانندگان متخلف، پرخطر و حادثه‌ساز برخورد قانونی می‌کند و خودروی آن‌ها توقیف می‌شود، اظهار کرد: خوشبختانه در تمام مرزها، جاده‌ها و شهرها وضعیت امنیتی خوبی برقرار بوده و تاکنون حتی یک مورد ناامنی هم وجود نداشته است.

ویبیشترین علت وقوع تصادفات و تلفات جاده‌ای را خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان دانست و از رانندگان خواست تا مسیر سفر را هم جزو سفر دانسته و با رعایت قوانین رانندگی و پرهیز از عجله، شتاب و استراحت در محل‌هایی که پیش‌بینی‌شده از وقوع حوادث جاده‌های جلوگیری کنند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به نقش سرنشینان خودرو در پیشگیری از حوادث جاده‌ای اظهار کرد: سرنشینان خودروها در طول سفر درصورتی‌که متوجه خواب‌آلودگی راننده شدند به او تذکر دهند و رانندگان نیز پس از استراحت و رفع خستگی به ادامه سفر ادامه دهند و به پیام‌های پلیس که از طریق رسانه‌های گروهی پخش شدهتوجه کنند.

*واژگونی اتوبوس اسکانیا چهار کشته و 15 مجروح برجای گذاشت

رئیس پلیس‌راه استان اصفهان گفت: بامداد امروز مأموران پلیس‌راه اصفهان-کاشان از واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری در محور کاشان-قم مطلع و به همراه عوامل امدادی به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

سرهنگ حسین پور قیصری با اظهار تأسف، گفت: بر اثر این حادثه 4تن از مسافران اتوبوس فوت و 15 نفر دیگر مجروح شدند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: علت وقوع این سانحه توسط کارشناسان پلیس‌راه عدم توجه به جلو، خستگی و خواب‌آلودگی راننده اعلام‌شده است.

سرهنگ پور قیصری گفت: رانندگان وسایل نقلیه که درزمینه حمل بار و مسافر فعالیت داشته، مقررات رانندگی را رعایت کنند، توجه کامل به جلو و اطراف داشته و هنگامی‌که احساس خستگی و خواب‌آلودگی دارند در مکانی امن توقف کنند و پس از رفع خستگی به ادامه مسیر بپردازند.

* واژگونی سواری پژو 3 کشته برجای گذاشت

وی ادامه داد: روز گذشته یک دستگاه سواری پژو 206 به علت عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی واژگون شد که متأسفانه 3سرنشین آن در دم فوت کردند.

رییس پلیس‌راه استان اصفهان افزود: در حادثه‌ای دیگر یک دستگاه سواری پژو 405 به علت عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه با عابری پیاده در محور شهرضا-آباده تصادف کرد که متأسفانه عابر، جان خود را از دست داد.

سرهنگ پورقیصریخاطرنشان کرد: همچنین در جاده‌های این استان 11 تصادف رانندگی اتفاق افتاد که منجر به مجروحیت 15 نفر از هم‌وطنان شد.

ویادامه داد: این حوادث رانندگی در محورهای اردستان -نائین، بوئین- ماربر، سگزی، ورزنه، اتوبان فرودگاه، شهرضا، سمیرم، چادگان، کمربندی شهرضا، مجلسی-بروجن، شهرضا، آباده و امیرکبیر رخ‌داده‌اند.

این مقام انتظامی گفت: علت وقوع اکثر این حوادث جاده‌ای، تخطی از سرعت مطمئنه و مجاز، عدم توجه به جلو و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی گزارش‌شده است.

رئیس پلیس‌راه اصفهان با اشاره به‌قرار گرفتن این استان به‌عنوان گذرگاه عبوری در مرکز کشور گفت: همه‌ساله شاهد ورود مسافران زیادی به این استان بوده و جاده‌های استان اصفهان به دلیل کویری بودن صاف و یکنواخت هستند که خستگی و خواب‌آلودگی را برای راننده به همراه دارد.

پور قیصری با هشدار به تمام رانندگان و مسافران جاده‌ای از آن ها خواست با صبر و حوصله رانندگی کرده و در پی احساس خستگی و خواب‌آلودگی در مکانی امن توقف و سپس ادامه مسیر دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۰۹۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ محورهای چالوس و هراز قفل شد

به گزارش خبرنگار مهر، در حال حاضر ترافیک در محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل ولی آباد تا هریجان و ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (شمال به جنوب) محدوده‌های وانا، شاهاندشت، گزنک و آب اسک سنگین است.

همچنین تردد در سایر محورهای شمال همچون محور فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) را روان اما محور آزادراهی قزوین - کرج - تهران محدوده کمال شهر و حدفاصل مهرشهر تا پل کلاک با ترافیک سنگین مواجه است.

طبق آخرین اطلاعات مرکز مدیریت راه‌ها، ترافیک در محور شهریار - تهران در برخی از مقاطع و آزادراه قم – تهران محدوده حکیم آباد نیز سنگین است.

کد خبر 6097036 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۱۱ استان
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده هراز
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ محورهای چالوس و هراز قفل شد
  • کاهش آمار جرایم مختلف در بوکان
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • ریزش سنگ در جاده کرج - چالوس؛ ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری/ فوت ۱۰۹ نفر 
  • رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت / بارش و ترافیک سنگین در محورهای شمالی