Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-19@16:46:58 GMT

در مقابل عوارض یائسگی چگونه برخورد کنیم؟

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۱۲۴۸۴

سرویس سلامت و پزشکی بی باک؛ بخش مهمترین عناوین:

یائسگی هم مانند دیگر دوره های زندگی جزئی جدا ناپذیر از یک زندگی زنانه است. تنها چیزی که باید در این مورد بدانید شیوه ی برخورد با این دوره از زندگی است. دانستن علائم و چگونگی برطرف کردن آن ها بسیار مفید خواهد بود. کافئین، اتاق گرم، فشار، همه علل شایعی هستند که باعث گر گرفتگی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که گر گرفتگی سراغتان آمد آهسته نفس عمیق بکشید. اما اگر موارد گر گرفتگی شدید بود به پزشک مراجعه کنید.

مقابله با عوارض یائسگی: 1-عرق کردن شبانه:

گر گرفتگی در شب برای بیش از ۳ دقیقه باعث می شود شما عرق کرده و قادر به خوابیدن نباشید. راه هایی برای خنک نگه داشتن شما وجود دارد. کیسه ی نخود فرنگی یخ زده را زیر بالش خود بگذارید، یک پتو نازک برای خود انتخاب کنید. یک فن در اتاق خود برای تهویه ی هوا قرار دهید.

بالا بردن کیفیت خواب خود:

یوگا، تایچی و مدیتیشن می توانند به شما کمک کنند راحت تر بخوابید. ماده ای در شیر گرم است که خوردن آن قبل از خواب سبب آرامش شما می شود.

3-کمک به بدن شما:

تغییرات هورمونی سبب نازک تر شدن واژن و خشک شدن آن می شود که می تواند باعث درد در هنگام رابطه ی جنسی شود. طبق دستور پزشک خود می توانید با استفاده از مرطوب کننده ی واژن، کرم واژن یا قرص های مخصوص خشکی واژن وضعیت خود را بهبود ببخشید.

تأثیر تغییرات هورمونی:

زمان بیشتر برای رابطه ی خود داشته باشید. و فراموش نکنید تغییرات هورمونی از علل اصلی بی میلی می باشند.

5-تغییر خلق و خو:

تنهایی، گریه کردن و بد خلقی در زمان یائسگی برای زنان اتفاق می افتد. در طول این زمان تغییرات هورمونی اتفاق می افتد که ممکن است حتی نوسانات خلقی بدتر را ایجاد کند، که یوگا و تایچی می توانند به شما کمک کنند. دکتر می تواند داروهای ضد افسردگی و درمان جایگزین برای تغییر خلق و خوی شما تجویز کند.

سردرد:

در زمان یائسگی سردرد بیشتر می شود. خوردن وعده های غذایی کوچک در طول روز می تواند به شما کمک کند که سردردتان را که در اثر گرسنگی می باشد را بر طرف کنید. کمبود خواب یکی دیگر از علل سردرد است. چرت زدن در طول روز می تواند از میگرن جلوگیری کند.

7-کم شدن موها:

در زمان یائسگی مو می تواند نازک یا ریزش پیدا کند. بنابراین در صورت ریزش موها حتماً به پزشک خود مراجعه کنید. اطمینان حاصل کنید که مرطوب کننده، کرم ضد آفتاب، پاک کننده و سایر محصولات صورت شما ملایم هستند و منافذ پوست را مسدود نمی کنند. در زمان یائسگی یادگیری چیز جدید مانند یک سرگرمی یا زبان خارجی می تواند به کاهش سطح استرس شما کمک کند و با این کار مشکلات حافظه ی شما کمتر خواهد شد.

لینک مرتبط:  آیا یائسگی خواب شما را مختل می کند؟ ، مراقبت از قلب بعد از یائسگی

دکتر سلام

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۱۲۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: به دنبال تصویب شورای اسلامی شهر مبنی بر طرح تخفیف و کاهش عوارض، در صورت وجود بدهی شهروندان می‌توانند از این ظرفیت استفاده کرده و با پرداخت عوارض از ۲۵ درصد تخفیف تا پایان تیر ماه بهره مند شوند.

محمد وحید نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم، از کاهش عوارض خبر داد و اظهار کرد: بر اساس تصویب شورای اسلامی شهر با تأیید مراجع ذی صلاح، طرح تخفیف و کاهش عوارض در چهار ماهه نخست سال ۲۵ درصد، چهارماهه دوم ۲۰ درصد و در چهارماهه سوم ۱۵ درصد خواهد بود.

وی افزود: مؤدیان عوارض ساختمانی خود را در بازه زمانی که اعلام شده پرداخت کنند به صورت نقدی از این تخفیف و یا کاهش عوارض می‌توانند برخوردار شوند.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم تصریح کرد: این مصوبه‌ای برای عموم شهروندان قابل اجراست و مشمول تمام شهروندان عزیز می‌شود.

وی ادامه داد: در صورت وجود بدهی شهروندان می‌توانند از این ظرفیت استفاده کرده و با پرداخت عوارض از ۲۵ درصد تخفیف تا پایان تیر ماه بهره مند شوند.

وحید نیا با اشاره به دیگر تخفیف‌ها مانند قانون جوانی جمعیت تاکید کرد: در راستای اهداف تعیین شده و تأکیدات مقام معظم رهبری این تخفیف نیز به مشمولین داده شد و شهرداری قم در این طرح پیشگام بوده است.

وی با بیان اینکه برخی طرح‌های در سال‌های اخیر با شرط یک بار استفاده، تکرار شده است، عنوان کرد: از دیگر تخفیف‌ها می‌توان به طرح‌های تخفیفی برای مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان ۲۵ درصد به بالا که در قانون جامع ایثارگران و قوانین بودجه در نظر گرفته شده اشاره کرد.

کد خبر 745817

دیگر خبرها

  • پزشکان عوارض و اشتباهات دارویی را اطلاع دهند
  • پزشکان عوارض و اشتباه دارویی را اطلاع دهند
  • عوارض مصرف بیش از اندازه میوه
  • ۲۵ درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه
  • چگونه می‌توان بیماری دیابت را کنترل کرد؟
  • طلسم ادامه‌دار هالند مقابل رئال: گل نمی‌زند (عکس)
  • دنیله ده روسی: مقابل میلان همه چیز 50-50 است؛ نمی خواهم مسیر ما در لیگ اروپا به پایان برسد
  • از عوارض دیابت چه می‌دانید؟
  • بهترین راهکار برای کاهش وزن
  • ۵ خاصیت شگفت‌انگیز سیر برای تیروئید (کم‌کار و پرکار)