Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همه ساله در ایام تعطیلات نوروز عده زیادی از مردم کشورمان برای بازدید و زیارت مناطق غرب و جنوب غربی در قالب کارون‌های "راهیان نور" عازم منطق جنگی می‌شوند.
بر همین اساس تمامی یگان‌های نیروهای مسلح کشور نیز با همکاری ستاد راهیان نور کشور به برپایی نمایشگا‌ه‌‌هایی با مضمون راهیان نور می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این یگان‌ها که مراسم را برگزار می‌کند نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی است اما با کمی تفاوت نسبت به سایر یگان‌ها.
در همین راستاخبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان مصاحبه‌ای را با امیر دریادار محمد پورکلهر معاون منابع انسانی نیروی دریایی ارتش ترتیب داده است.
مشروح این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید.

باشگاه خبرنگاران جوان: با توجه به اینکه همه ساله مردم در ایام تعطیلات نوروز برای بازدید از مناطق عملیاتی به جنوب کشور سفر می‌کنند، برنامه نیروی دریایی راهبردی ارتش درخصوص راهیان نور چیست؟
امیرپورکلهر: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همه ساله جهت بازدید زائران راهیان نور در جنوب کشور؛ از دی ماه کارگروه راهیان نور نداجا را در پایگاه دریایی شهدای خرمشهر تشکیل می‌دهد تا روند آغاز به کار نمایشگاه راهیان نور این نیرو را در منطقه تصریح کند.
امسال هم مانند سنوات قبل این کار شروع شده و به همت و همکاری کارکنان معاونت حفظ آثار و نیروهای پایگاه دریایی خرمشهر کار نمایشگاه راهیان نور 96 از دی ماه سال جاری آغاز شده و اکنون نیز آمادگی کامل جهت اسقبال از زائران به وجود آمده و برابر برنامه ریزی که انجام شده بود 26 اسفندماه، نمایشگاه با حضور امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش افتتاح شد و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت.


باشگاه خبرنگاران جوان: آیا نیروی دریایی به غیر از پایگاه‌های خرمشهر برنامه‌ای برای برگزاری نمایشگاه راهیان نور در سایر پایگاه‌ها دارد؟
امیرپورکلهر: امسال علاوه بر پایگاه دریایی خرمشهر نیروی دریایی در پایگاه دریایی خارک هم برنامه خواهیم داشت طبق روال هر سال و نمایشگاه برگزار خواهد شد.
*** به خاطر سختی برگزاری یادمان در دریا نمایشگاه راهیان نور برگزار می‌شود
باشگاه خبرنگاران جوان: در نمایشگاه‌های راهیان نور چه اتفاقاتی رخ خواهد داد؟
امیرپورکلهر: همان گونه که همه می‌دانند مأموریت‌ها و عملیات‌های نیروهای دریایی با سایر یگان‌ها متفاوت است چرا که عملیات‌های نداجا اکثرا در دریا است و اگر بخواهیم نفرات را برای راهیان نور به دریا ببریم در درجه اول نمی‌توانیم یادمانی را در دریا برگزار کنیم و از طرف دیگر اگر بخواهیم مردم را به روی آب ببریم با توجه به این که هر واحد شناور تعداد اندکی مردم را می‌تواند به محل ببرد کاری سختی خواهد بود.
لذا برای این ما عملیات‌هایی که نداجا طی 8 سال دوران دفاع مقدس انجام داد و دستاوردهای نداجا پس از جنگ را به مردم معرفی کنیم بر آن شدیم به صورت نرم افزاری در دید عموم قرار دهیم.
لذا نمایشگاه‌های راهیان نور را که 20 تا 30 غرفه دارند را ایجاد نمودیم تا این توانمندی‌ها را به مردم نشان دهیم.
*** موقت بودن مشکل اصلی نمایشگاه راهیان نور
باشگاه خبرنگاران جوان: چند سال است که این نمایشگاه‌ها در نیروی دریایی برگزار می‌شود و آیا تاکنون مشکلی هم وجود داشته است؟
امیرپورکلهر: با توجه به ابتکارات و خلاقیت‌های کارکنان نمایشگاه پربارتر می‌شود و امسال کسانی که به این مناطق می‌آیند شاهد خواهند بود که نمایشگاه امسال پرشورتر و پربارتر از سال‌های گذشته است.
سعی ما و تمامی کارکنان نیز بر این بوده که در نمایشگاه راهیان نور تمامی اقدامات مرتبط با نیروی دریایی راهبردی ارتش به نمایش گذاشته شود.

اشکالی که اکنون وجود دارد بحث موقت بودن نمایشگاه است البته با هماهنگی‌هایی که انجام شده و حمایت‌های فرماندهی نیرو مصوب شد که ان شاالله از سال آتی بتوانیم در پایگاه دریایی خرمشهر نمایشگاه ثابت را داشته باشیم.
یکی از مزایای نمایشگاه ثابت این است که ما می‌توانیم در طول سال و در مناسبت‌های مختلف نمایشگاه را داشته باشیم و کسانی که می آیند بتوانند از آن استفاده کنند.
چون در حال حاضر نمایشگاه موقت است و باتوجه به هزینه‌‌هایی که انجام می‌شود ناچار باید نمایشگاه را در پایان تعطیلات جمع آوری کنیم تا محل برای کارهای دیگر آماده شود اما با ثابت شدن این نمایشگاه که در دستور کار قرار دارد، کار و نمایش دستاوردها بهتر خواهد شد.
*** آمادگی کامل نداجا برای برگزاری راهیان نور دریایی
باشگاه خبرنگاران جوان: آیا نیروی دریای راهبردی ارشت برنامه‌ای دارد تا نمایشگاه‌های راهیان نور را در سایر پایگاه‌ها برگزار نماید؟
امیرپورکلهر: نیروی دریایی ارتش آمادگی کامل را دارد تا با همکاری دوستان در سازمان حفظ آثار ارتش جمهوری اسلامی ایران و هماهنگی‌های لازم بتواند راهیان نور دریایی را راه اندازی کند.
نیروی دریایی این آمادگی را دارد که پذیرای جوانان در موضوع راهیان نور باشد و آنان را با دستاوردهای نیروی دریایی و اقداماتی که در طول 8 سال دوران دفاع مقدس انجام شده آشنا کند.
در این خصوص صحبت‌هایی با مسئولان شده و نیروی دریایی این آمادگی را دارد تا مراسم راهیان نور را نه فقط در خرمشهر بلکه در سایر مناطق مانند منطقه یکم دریایی بوشهر نیز برگزار نماید و انشاالله طی 1 الی 2 سال آینده این اتفاق رخ خواهد داد.
*** شوق جوانان برای شرکت در راهیان نور هر سال بیشتر می‌شود
باشگاه خبرنگاران جوان: با توجه به ادوار گذشته راهیان نور و میزان مشارکت مردم چگونه خواهد بود؟
امیرپورکلهر: همه ساله این شور و شوق ملت ما به خصوص جوانان در بحث بازدید از مناطق عملیاتی جنوب شرق بیشتر می‌شود و با رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا دارند اهمیت این موضوع دوچندان شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان: و حرف آخر...
امیرپورکلهر: از حمایت همه دوستان به خصوص امیرسیاری از کارکنان نداجا که قریب به 2 ماه تلاش برای برگزاری نمایشگاه راهیان نور هستند تا در حضور ملت ایران باشد تشکر می‌‌کنم.
گفت‌وگو از امین ملکیان
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۱۳۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل

وزارت صنعت و تجارت افغانستان از برگزاری نمایشگاه تجاری مشترک با قزاقستان در ادامه برگزاری نمایشگاه‌های ملی و بین المللی با هدف بازاریابی محصولات داخلی در شهر کابل خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالسلام جواد آخندزاده» سخنگوی وزارت صنعت و تجارت افغانستان اعلام کرد «این نمایشگاه در ادامه نمایشگاه‌های بین‌المللی قزاق – افغان با مشارکت و همکاری بخش خصوصی و دولتی افغانستان در شهر کابل برگزار می‌شود».

وی گفت در این نمایشگاه محصولات و تولیدات افغانستان و قزاقستان در بخش‌های مختلف به مدت دو روز به نمایش گذاشته می‌شود.

«محمد صابر لطیفی» رئیس مرکز نمایشگاه‌ بین المللی افغانستان اظهار داشت: «در این نمایشگاه بیشتر محصولات و فرآورده‌هایی عرضه و معرفی می‌شوند که ما می‌خواهیم به قزاقستان صادر کنیم و همچنین آن دسته محصولاتی که شرکت‌های افغان می‌خواهند به دیگر کشورهای آسیای مرکزی صادر کنند شامل خشکبار، فرآورده‌های معدنی و برخی خدمات اقتصادی و تجاری افغانستان به نمایش گذاشته خواهد شد».

گفته می‌شود در این نمایشگاه 40 شرکت بزرگ از قزاقستان و 40 شرکت بزرگ افغانستانی حضور دارند که محصولات و تولیدات‌شان را در 25 و 26 آوریل عرضه و معرفی می‌کنند و تفاهم‌نامه‌های گوناگونی نیز برای داد و ستد میان این شرکت‌ها به امضا می‌رسد.

افتتاح خانه تجارت قزاقستان در هراتقزاقستان: توسعه افغانستان از رشد افراط‌گرایی جلوگیری می‌کندطالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه قزاقستان حذف شد

برخی کارشناسان افغان حضور و مشارکت در نمایشگاه‌‌های بین المللی را مسیری مناسب برای بازاریابی تولیدات داخلی و توسعه صادرات می‌دانند.

هیئت حاکمه افغانستان نیز با همکاری بخش خصوصی، نمایشگاه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را فرصتی برای ارائه تولیدات داخلی افغانستان و جذب سرمایه‌گذاران خارجی می‌داند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان
  • چین و روسیه؛ تنها شرکت‌ کنندگان خارجی نمایشگاه ریلی
  • بازی‌دراز آماده میزبانی از زائران راهیان نور است
  • ایران یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد
  • رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور برگزار می‌شود
  • آمادگی شهرستان گلوگاه جهت برگزاری همایش صبح و نشاط
  • آمادگی کامل آذربایجان شرقی برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • برگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل