Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-27@13:04:25 GMT

درمان طبیعی ریزش مو با موم عسل

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۱۴۵۸۱

سرویس سلامت و پزشکی بی باک؛ بخش مهمترین عناوین:

ریزش مو موضوعی ناراحت کننده برای هر فردی است.برای درمان ریزش مو روش های متفاوتی وجود دارد.ما در این مطلب قصد داریم شما را با یک روش کاملا بی ضرر و طبیعی برای درمان ریزش مو آشنا نماییم.موم عسل دارای خواص درمانی بسیاری است.مردم از زمان های قدیم از موم برای التیام زخم‌ها استفاده می‌کردند و در حال حاضر برای درمان سوختگی، جوش صورت و درمان تومورها استفاده می‌شود، اما تاکنون به عنوان ابزاری برای جنگ با ریزش مو بکار برده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس تحقیقات محققان دانشگاه هوکایدو ژاپن ماده موم مانند استخراج شده از کندوی زنبور عسل موجب رشد دوباره مو می‌شود. محقق این تحقیق، «کن کوباپاشی» اظهار امیدواری کرد ماده موم مانند موجب بهبود مو و کاهش التهاب‌های ناشی از تاثیرات کراتینوسیت و پرولیفراتیو شود.

خواص ضد التهابی این موم به دلیل وجود مواد صمغ مانندی است که زنبور عسل برای اتصال سوراخ‌های کندو استفاده می‌کند و کشف جدیدی نیست.

مردم باستان از موم برای التیام زخم‌ها استفاده می‌کردند و در حال حاضر برای درمان سوختگی، جوش صورت و درمان تومورها استفاده می‌شود، اما تاکنون به عنوان ابزاری برای جنگ با ریزش مو بکار برده نشده است.

موم خاصیت ضد التهاب، ضد تومور و تاثیرات مفید بسیاری بر سلامت بدن دارد.

برای رشد طبیعی موها نیازمند سلول‌های مخاطی بدون التهاب هستیم و موم موجب رشد سلول‌های کراتینوسیت از ترکیبات مهم در رشد موها می‌شود.

محققان این تحقیق تاثیر موم را بر موهای تراشیده شده موش‌ها به دلیل تحریک افزایش کراتینوسیت و رشد سریع موها مشاهده کردند.

البته این نتایج به این معنی نیست که اگر فردی به کچلی مبتلا شد به سر خود عسل بمالد بلکه ریزش مو بخصوص در مردان به دلیل وجود میزان مختلف تستوسترون در مراحل زندگی است و ریزش موی آنان به دلیل التهاب نیست.

نتایج این تحقیق در نشریه کشاورزی و شیمی مواد غذایی منتشر شده است.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۱۴۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات

سکه طرح قدیم امروز با افت ۹۵۰ هزار تومانی ۳۸ میلیون و ۲۹۰ هزار و طرح جدید نیز با کاهش یک میلیون و ۴ هزار تومانی ۴۱ میلیون و ۴۰۵ هزار معامله شد و حباب آن کاهش یافت.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز ۳ میلیون و ۴۹۹ هزار در هر گرم قیمت‌گذاری شد، همچنین هر مثقال طلای ۱۸ عیار، ۱۵ میلیون و ۱۴۶ هزار نرخ‌گذاری شد.

نرخ طلای آب شده نیز هر مثقال ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده. هر گرم طلا امروز با کاهش ۲۳ هزار تومانی روبه‌رو شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات
  • مکملی که ریزش مو را درمان می‌کند
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • احتمال ریزش سنگ‌ریزه در محور گنجنامه‌-تویسرکان
  • خطر ریزش‌سنگ در محور گنجنامه - تویسرکان
  • خطر ریزش‌سنگ در محور گنجنامه- تویسرکان
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند
  • ریزش سقف واحد مسکونی در آباده و حضور امدادگران
  • ریزش سنگ در محور سرچشمه/ رانندگان احتیاط کنند